پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تصاویر/ بخش حوزوی در روز نهم نمایشگاه قرآن کریم (۲۸)

در بخش حوزوی بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی قرآن از کتاب«لغت نامه جامع صحیفه سجادیه» رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» آیین رونمایی از« لغت نامه جامع صحیفه سجادیه» در بخش حوزوی بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم، از سوی مرکز تحقیقات رایانه ای حوزه علمیه اصفهان برگزار گردید.

حجت الاسلام سید احمد سجادی در این مراسم اظهار داشت: مقام معظم رهبری در یکی از صحبت های خود مخاطبین و مردم را به تأمل و تدبر در صحیفه سجادیه ارجاع دادند و فرمودند این کتاب انسان ساز است و از عرفان ناب شیعی استفاده کرده است.  

وی ادامه داد: خداوند توفیقی داد  که به حج سفرهای متعدد مشرف شدم در این سفر ها وقتی اهل سنت را متوجه دعاهای صحیفه سجادیه می کردم برخورد آن ها تغییر پیدا می کرد و از این که تا کنون با این معارف آشنا نبودند غبطه می خوردند.

مؤلف کتاب«لغت نامه جامع صحیفه سجادیه» با بیان اینکه این معارف را کمتر در اختیار دیگران قرا داده ایم، تصریح کرد: هدف من این بود تا بتوانم این معارف را گسترده کنم و لذا دراین زمینه فعالیت نمودم.

وی ادامه داد: اولین کاری که انجام دادم نسخه «صحیفه سجادیه به روایت اشکی» بود که 15 سال پیش احیا گردید دومین کار ترجمه صحیفه سجادیه و سوم موضوع بندی آن بود و اکنون نیز افتخار دارم میزبان صحیفه پژوهان باشم با اثر «لغت نامه جامع صحیفه سجادیه».

حجت الاسلام سجادی گفت: به این دلیل لغت نامه تألیف شد چون وقتی ترجمه کردیم صحیفه سجادیه را مشاهده نمودیم مردم به ترجمه صحیفه سجادیه گذرا نگاه می کنند؛ لذا با لغت نامه خواستم تدبر بیشتر به ترجمه صورت بگیرد و تمام لغات صحیفه را با دقت ترجمه کردم.

وی عنوان کرد: در این کتاب لغات را مختلف ارائه ندادم  که مخاطب دچار دگرگونی افکار شود.

 مؤلف کتاب با اشاره به اینکه صحیفه سجادیه فقط کتاب نیایش و دعا نیست و علاوه بر این که امام سجاد(ع) تعلیم چگونه درخواست کردن از خدا را به ما یاد می دهد دو چیز دیگر نیز در آن وجود دارد که نسبت به آن غافل هستیم، اول این که  صحیفه سجادیه مملو از افکار ناب شیعی است و خدا را چنان زیبا توصیف می کند که در زیارات کم تر دیده ایم و دوم اینکه اخلاق ناب را در جامعه ترویج می دهد.

وی گفت: امام سجاد(ع) در جامه ای که افکار پلیدی از طرف بنی امیه بین مسلمانان ترویج داده شده بود، اینگونه خدا را معرفی می کند و معارف ناب را بیان می کند.

حجت الاسلام سجادی با بیان اینکه امام سجاد(ع) در جامعه ای که خالی از علم و آگاهی بود، در غالب دعا بینش های اسلامی را در بین مردم ترویج کرد، افزود: لغت نامه صحیفه سجادیه به ما یاد می دهد در صحیفه سجادیه تأمل کنیم و گذرا از آن رد نشویم.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • محمد IR ۱۰:۴۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۱
    0 0
    کتاب میخام چه جورز بخرم
  • محمد شریف نژاد9016340021 IR ۲۱:۴۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
    0 0
    سلام من در تلاش جهت یاد گرفتن عربی جهت استفاده از منابع عربی دین هستم