سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین فرحزاد

حوزه/ خطیب حوزوی گفت: اگر شرح صدر داشته باشیم و رضایت خداوند را مورد توجه قرار دهیم قطعاً می‌توانیم در زندگی موفق عمل کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حبیب‌الله فرحزاد ظهر امروز طی سخنانی در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر، با اشاره به برکات مداومت بر ذکر صلوات، اظهار داشت: افرادی که ذکر صلوات را بسیار ختم می‌کنند، خلیل و دوست خداوند می‌شوند.
 سخنران حرم حضرت معصومه(س) افزود: امام هادی علیه‌السلام می‌فرماید، خداوند به این دلیل به حضرت ابراهیم(ع) لقب خلیل داد که بر محمد و آل محمد بسیار صلوات می‌فرستاد.
وی به اوصاف مؤمن اشاره و تصریح کرد: شادابی مؤمن همیشه در صورت او نمایان و حزن او در قلب و دلش پنهان است.
خطیب حوزوی، مؤمن را همیشه مانند کوه استوار دانست و ادامه داد: یکی از نشانه‌های بزرگی مؤمن این است که از سخن مردم تحریک نشود، بسیاری از زندگی‌ها با سخن مردم تغییر پیدا می‌کند، مردم باید برای رضایت خداوند از خود تلاش کنند.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین فرحزاد عنوان کرد: بسیاری از مردم از خداوند ناراضی هستند ازاین‌رو ما نیز نمی‌توانیم بر اساس سخن مردم زندگی کنیم، اگر شرح صدر داشته باشیم و رضایت خداوند را مورد توجه قرار دهیم، قطعاً می‌توانیم در زندگی موفق عمل کنیم.
وی بابیان اینکه باید در برابر سختی‌ها و ناخوشایندی‌ها صبر و بردباری پیشه کرد، تأکید کرد: پیامبر(ص) می‌فرماید نیرومندترین افرادی کسانی هستند که سختی‌ها و سخن مردم را تحمل می‌کند.
خطیب حوزوی با اشاره به اینکه باید همانند امیرالمؤمنین(ع) و مالک اشتر رفتار مناسب با دیگران داشته باشیم، خاطرنشان کرد: هنگامی‌که به‌سوی مالک اشتر میوه گندیده پرتاب کردند پس از طی مسیری وارد مسجد شدند و برای هدایت آن فرد نماز خواندند، بنابراین یکی از دلایل ماندگاری دین اسلام رفتار و کردار مناسب است.

انتهای پیام// ۱۵/ ۳۱۳

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha