پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
صالحیان

حوزه/ حجت الاسلام صالحیان گفت: در میدان عملیاتی کارگزاران ما با برقراری عدالت و توجه به خواسته های مردم راه امام را دنبال کنند تا آنچه را امام معتقد و خواستار بود به نسل جدید معرفی شوند.

حجت الاسلام محمد رضا صالحیان در گفت وگو  با خبرگزاری«حوزه» در اصفهان پیرامون ایام ارتحال ملکوتی امام خمینی(ره) با اشاره به اینکه امسال با موضوع برجام مواجه شده ایم، به ائمه جماعات و ائمه جمعه توصیه شد که در راستای تبیین شاخصه ها شخصیتی حضرت امام بیشتر به بعد استکبارستیزی گفتمان امام راحل پرداخته شود.

وی با بیان اینکه نحوه و نوع رفتار و گفتاری امام راحل در رابطه با استکبار و خاصه آمریکا برای ما باید الگو باشد، تصریح کرد: امام راحل فرموده ها و بیاناتی را در رابطه به نظام سلطه شرق و غرب در گذشته داشتند که به خوبی محقق شد، لذا پرداختن به این نوع مطالب و توصیه های امام می تواند مردم را در راه مسیر انقلاب استقامت تر کند.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان اصفهان عنوان کرد: استکبارستیزی بارزترین شاخصه گفتمان حضرت امام است، از دیگر شاخصه های گفتمان امام  که لازم است در این ایام تبیین شود، توصیه ها به مسئولین و کارگزاران نظام اسلامی است.

وی ادامه داد: از دیگر ویژگی های بارز امام ساده زیستی خود و کارگزاران و حس خدمتگزاری در ایشان بود و انقلاب را از برای پابرهنگان می خواندند که در بعد حکومتی و رفتار حاکمان در انقلاب اسلامی باید مورد بررسی قرار گیرد.

حجت الاسلام صالحیان با اشاره به جمله امام مبنی بر اینکه «نگذارید انقلاب به دست نااهلان بیفتد»، ابراز کرد: اگر کارگزاران به وظایف خود عمل نکنند و از ساده زیستی فاصله بگیرند، بدین معنا است که انقلاب را بدست نااهلان سپرده ایم.

وی بیان کرد: البته مباحث سیره ای و رفتاری و نوع رفتاری و اخلاقی امام راحل و عبادت و خداشناسی و اعتقاد راسخ امام از دیگر ابعاد شخصیتی حضرت امام راحل است که باید برای همگان تبیین و  روشن شود و متاسفانه مغفول مانده است.

حجت الاسلام صالحیان با بیان اینکه امام را باید از چند وجه به مردم شناساند، عنوان کرد: مبلغان باید در بیان و گفتار امام را معرفی کنند و همچنین در میدان عملیاتی کارگزاران ما با برقراری عدالت و توجه به خواسته های مردم راه امام را دنبال کنند تا آنچه را امام معتقد و خواستار بود به نسل جدید معرفی شوند

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha