پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
ترتیل خوانی

حوزه/ رئیس اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی استان از برگزاری مراسم ترتیل خوانی قرآن در بیش از ۲۵۰ مسجد شهر مقدس قم خبر داد.

حجت الاسلام و المسلمین سید جواد عظیمی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با اشاره به مطلب فوق اظهار داشت: امسال به لطف الهی در کلانشر مذهبی قم به برکت ماه رمضان که بهار قرآن است، فضای قرآنی بسیار خوبی حاکم شده که از آن جمله برنامه های ترتیل خوانی در حرم مطهر، مسجد جمکران ، بقاع متبرکه و امامزادگان و نیز بسیاری از مساجد سطح شهر است.

وی همچنین افزود: یکی از ویژگی های بسیار ارزشمند و زیبای محافل قرآنی امسال ، حضور پررنگ جوانان و نوجوانان اعم از دختران و پسران در محافل ترتیل خوانی است که این مساله نشان می دهد نوجوانان و جوانان قمی شیفته عرصه های قرآنی و معنوی هستند و ماه رمضان نیز بهترین فرصت برای حضور در چنین محافل و مجالسی است.

حجت الاسلام و المسلمین عظیمی همچنین با تاکید بر این که ترتیل و قرائت قرآن به تنهایی کافی نیست و مهم تر از آن، تدبر و فهم در آیات نورانی کلام الله مجید است، خاطرنشان کرد: از این منظر نیز به لطف الهی شهر مقدس قم جایگاه ویژه ای دارد چرا که همین امسال در 218 مسجد برنامه های خاص تفسیر قرآن با حضور علما ، اساتید و فضلای حوزوی برگزار می شود.

۳۱۳/۸

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha