چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
خود ارضایی

حوزه/ افراد مبتلا به عادت شوم هر روز به دفعات مختلف با تمرکز فکر به خود بگويند: من به خوبي قادرم اين عادت بد را از خود دور کنم، من قادرم. تکرار اين عبارت ساده اثر عجيبي در تقويت اراده و روحيه دارد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، تربیت اسلامی از توصیه های بزرگان دین برای مسلمانان است که در شماره های گوناگون، بخش های مختلفی را تقدیم حضور مخاطبان گرامی خواهیم کرد.

* درمان خود ارضايي (استمنا)

هر نوع بيماري نياز به درمان دارد و به حسب اهميت و درجه شدت و ضعف آن، بايد نوع درمان و کم وکيف آن نيز مشخص شود. بنابر اين اگر گفته شود «خود ارضايي» امري است که پس از مدتي خود به خود، درمان مي گردد و يا پس از ازدواج مشکل حل خواهد شد، تصور کاملاً باطلي است، زيرا علم و تجربه خلاف آن را ثابت کرده است.

نخستين گام براي درمان اين عادت شوم، «اعتقاد و ايمان به قابل درمان بودن» آن و دوري از يأس و نااميدي است، اما رسيدن به نتيجه و ايجاد هرگونه تغيير و دگرگوني نيازمند گذشت زمان، انتخاب راه صحيح و به کارگيري دقيق دستورهاي درمانگر و مربي است. از اين رو ترک عادت نامطلوب، در زمان کوتاه بدون راهنمايي کار آزموده و دلسوز، امکان ندارد.

از همة اين ها مهم تر، «اراده و خواست فرد»، نقش کليدي و محوري را ايفا مي کند. درمان و چاره جويي بايد منطبق بر خواست فرد باشد، زيرا تا وقتي که او نخواهد مي توان با قاطعيت گفت که درمان نخواهد شد، بنابر اين، بيمار اگر بخواهد مي تواند بر بيماري اش غلبه کند و جمله معروف «خواستن توانستن است» عين حقيقت است. اراده همچون نهالي است که بايد آن را پرورش داد تا به مرحله خودشکوفايي و ثمردهي برسد؛ به عبارت ديگر، اراده تقويت شدني و پرورش يافتني است و راه پرورش و تقويت آن اين است که بر خلاف ميل خود، اندک اندک به مقابله با اين عادت شوم برخيزد تا پس از مدتي لذت توانستن را بچشد.

نکتة حائز اهميت آنکه علاوه بر قدرت اراده و کمک مربي و درمانگر، نيروي دروني فطرت نيز کمک کار انسان است. انحراف با فطرت سازگار نيست؛ به ديگر سخن، فطرت همچون سدي جلوي انحراف و طغيان را مي گيرد. از اين روست که جوان مبتلا در عمق وجودش نادم است و راهي به سوي پاکي و رهايي مي جويد. اين همان نيروي دروني فطرت است.

ما در بخش اول (آسيب شناسي خود ارضايي) به اندازة لازم ارادة خفته را بيدار کرديم، زنگ بيدار باش را به صدا در آورديم، انگيزه را دو چندان کرديم. چون بيان آثار سوء و آسيب هاي اين عمل به طور قطع وجدانهاي خفته را بيدار و دل هاي مشتاق به رهايي از چنگال ديو زشتي ها و پليدي ها را به لرزه در مي آورد. پس اکنون اي نوجوان عزيز و اي جوان برومند، نوبت توست که گام اول را در راه نجات خود برداري و نگذاري که اين ارادة بيدار شده ات به مرحلة نهفتگي خويش باز گردد. اکنون زمان بيدار باش است، غفلت و سستي را از خود دور کن و بر شيطان نهيب بزن، و بدان که مي تواني، حتماً مي تواني!

توجه:

در دوران جواني، انسان در هيچ زمينه اي تا اين اندازه آسيب پذير نيست، از اين رو بايد به اصل «پيشگيري» بسيار بيشتر از «درمان» توجه داشت.

راه هاي درمان

1ـ سعي کنيد در مکان هاي خلوت و تنها نمانيد، چون تنهايي خود، عامل مهمي براي تحريک به عمل خود ارضايي و زمينه ساز ارتکاب اين عمل است. باز تکرار مي کنيم، تنها نمانيد.

با فرا رسيدن دوره نوجواني من، مصيبت هايم نيز شروع شد، مادرم به محض اطلاع از نشانه هاي بلوغم، بناي خشونت و بدرفتاري را با من گذاشت و من روز به روز از او دورتر و متنفرتر شدم و به تنهايي پناه بردم تا اين که در اثر تنهايي زياد مبتلا به خود ارضايي شدم و هم اکنون چند سال است که به اين بليه گرفتارم. چه کنم؟

«نامه اي از دختر 18 ساله تهراني»

2ـ همگام با تلاش براي رهايي از تنهايي به فکر برنامه ريزي براي گسترش ارتباطات سالم باشيد. ارتباط سالم خود دو بعد دارد. در قدم اول بايد از همراهي و رفت و آمد با کساني که به اين عمل زشت عادت کرده اند، اجتناب کنيد، چون اکثر افراد مبتلا به اين عادت زشت، از طريق رفاقت با افراد فاسد و مبتلا گرفتار شده اند. در قدم دوم افراد سالم و ناشايست را جايگزين افراد ناصالح نماييد.

براي کسب موفقيت در امر ارتباط سالم:

- اگر کار يا مسئوليتي که توان انجام آن را داريد به شما پيشنهاد شد حتماً بپذيريد.

- در فعاليت هاي فوق برنامة انجمن هاي اسلامي و پايگاه هاي بسيج و امثال آن شرکت کنيد. اگر دعوت به اردو شديد حتماً قبول کنيد و يا خود رأساً اقدام نماييد.

- اگر پدر و مادر پيشنهاد مهماني رفتن را به شما دادند حتماً پذيرا باشيد؛ مگر اين که يقين به وقوع امر نامطلوبي در ميهماني داشته باشيد.

- استعدادهاي هنري و غيره را که قبلاً داشته ايد و اکنون رها نموده ايد، مجدداً به کار گيريد؛ به خصوص فعاليت هايي که شبکه ارتباطي شما را گسترش مي دهد، مثل آموزش يا تعليم خطاطي، نقاشي، طراحي، گل دوزي، خياطي و.... ورزش هاي دسته جمعي (ورزش هاي مورد علاقه تان)، کوه پيمايي و... را در برنامه روزانه يا هفتگي خود قرار دهيد.

- در مجالس مذهبي و اجتماعات شرکت نماييد.

3ـ تلاش براي تقويت اراده از گام هاي مهم در امر بهبود است. نگوييد اراده از ما سلب شده است. ممکن است اراده انسان ضعيف شود ولي هيچ گاه از بين نمي رود. نشانة اين که هنوز اراده داريد اين است که اين عمل را در حضور ديگران و در هر شرايطي انجام نمي دهيد.

براي تقويت اراده راه هاي زيادي پيشنهاد شده است که به برخي از آن ها اشاره مي کنيم:

الف) تلقين به خود: مرتب به خود بگوييد من مي توانم اين عمل را ترک کنم. هر چه اراده ضعيف تر باشد، نيازش به تلقين بيشتر است. دکتر «ويکتور پوشه» روان شناس فرانسوي مي گويد:

«افراد مبتلا به عادت شوم هر روز به دفعات مختلف با تمرکز فکر به خود بگويند: من به خوبي قادرم اين عادت بد را از خود دور کنم، من قادرم. تکرار اين عبارت ساده اثر عجيبي در تقويت اراده و روحيه دارد».

پل ژاگو پيشنهاد مي کند که:

«تلقين، قبل از خواب نيز مؤثر است».

ب) تلقين به ديگران يا شنيدن تلقين ديگران هم به همين اندازه در ترک اين عمل مفيد است.

ج) به پايان رساندن کارهاي نيمه تمام هم در تقويت اراده مؤثر است. سعي کنيد هيچ کار نيمه تمامي را از خود به جاي نگذاريد.

د) تمرکز بخشيدن به فعاليت هاي گوناگون و پراکنده: تلاش کنيد از کارهاي متعدد و متنوع پرهيز نماييد چون موجب پراکندگي و به هم ريختگي انسجام فکر مي شوند. به علاوه توان و نيروي انسان نيز هرز و تحليل مي رود. اين ها خود عامل تضعيف اراده است.

هـ) نماز، سحر خيزي، کم خوري، دوري از هر نوع گناه و کلاً ترک خواسته هاي نفساني نيز از عوامل بسيار مهم در تقويت اراده است.

4ـ افکار جنسي را که به ذهنتان خطور مي کند بلافاصله با ذکر خدا و ياد آسيب هاي معنوي، جسمي، رواني و اجتماعي اين عمل، از ذهن خود دوري نماييد.

5ـ تنبيه بدني: يکي از راه هاي خنثي کردن اين تحريکات آن است که خود را تنبيه نماييد؛ مثلاً کش نازکي را به مچ دست خود ببنديد و هنگام تحريک آن را خوب بکشيد و سپس رها کنيد. اين کار براي از بين بردن تحريک و ترک عمل حتماً مؤثر است.

6ـ راه ديگر خنثي نمودن تحريکات، گرفتن دوش آب سرد ـ البته اگر از سلامت جسمي برخورداريد ـ يا شستن اعضا با آب سرد است. مي توانيد هر صبح و شامگاه نيز اعضاي تناسلي خود را با آب سرد بشوييد.

7ـ اوقاع فراغت خود را با مطالعه، ورزش، زيارت، عبادت و ساير فعاليت هاي مثبت مثل گُل کاري، کمک به اهل خانه و کارهاي دستي و پياده روي در هواي آزاد مخصوصاً صبح گاه و... پر کنيد. براي تخليه انرژي زايد به طور منظم و زياد ورزش کنيد.

8ـ هيچ گاه در حمام کاملاً عريان نشويد و به اندام جنسي خود در آينه نگاه نکنيد. براي نظافت موهاي زائد بدن هرگز از تيغ و صابون استفاده نکنيد بلکه از داروهاي نظافت بهداشتي استفاده کنيد. حتي الامکان با فاصله بيشتر موهاي زائد بدن را ازاله کنيد.

9ـ از نگاه کردن به مواضع جنسي و برجستگي هاي بدن ديگران (حتي از روي لباس) پرهيز نماييد.

10ـ به هنگام خواب سعي کنيد شکم شما بيش از حد معمول پر نباشد و مثانه خود را حتماً تخليه نماييد. از نوشيدن افراطي آب و ساير مايعات (به خصوص شب ها قبل از خواب) پرهيز کنيد.

11ـ هرگز به رو نخوابيد، سعي کنيد به پشت يا روي دست راست بخوابيد.

12ـ ايمان مذهبي خود را روز به روز تقويت نماييد و با توسل به ائمه اطهار ـ عليهم السلام ـ و خواندن دعاهاي اين بزرگواران از آن ها مدد طلبيد. قرآن بخوانيد؛ به خصوص سوره هاي معوذتين (قل اعوذ برب الناس و قل اعوذ برب الفلق) را فراموش نکنيد. در حد توان روزه هاي مستحبي بگيريد و روزه هاي قضا را جبران کنيد.

13ـ از پوشيدن لباس هاي تنگ و چسبيده به بدن، اجتناب کنيد.

14ـ از نگاه کردن به تصاوير و فيلم هاي تحريک کننده و لباس جنس مخالف، جداً پرهيز کنيد.

15ـ از فکر کردن و تصور و تخيل جنس مخالف و مسائل جنسي خودداري کنيد. همچنين از شنيدن و خواندن شوخي هاي جنسي پرهيز نماييد. از نشستن در جايي که زن نامحرم روي آن نشسته و هنوز گرم است، بر حذر باشيد.

16ـ اگر دوست متأهلي داريد شب در منزل ايشان نخوابيد.

17ـ از مشاهدة اعمال، رفتار و گفتار زوج ها به خصوص زوج هاي جوان جداً دوري کنيد.

18ـ از معاشرت و سخن گفتن و نگاه به جنس مخالف ـ حتي کودکان جذاب و خوش سيما ـ خود داري ورزيد. هيچ گاه با نامحرم در يک اتاق يا يک محيط خلوت و لو به عنوان تعليم و تعلم و خواندن دعا تنها نمانيد.

19ـ از دوستي و معاشرت زياد با افراد کم سن تر از خود پرهيز کنيد.

20ـ خوردن غذاهاي محرک و داراي کالري زياد، مانند خرما، پياز، فلفل و.... را به حداقل برسانيد.

21ـ به بدي گناه و عواقب آن توجه کنيد. به توصيه هاي دين اسلام براي ترک گناه عمل کنيد.

22ـ اگر در اعضاي جنسي خود، ناراحتي و بيماري اي مشاهده کرديد فوراً به پزشک مراجعه کنيد.

23ـ اگر صاحب شغل و حرفه اي نيستيد، حتماً براي يافتن آن، اقدام سريع صورت دهيد. چون کار سالم و مطابق ذوق، روح را پاکيزه و تصفيه مي کند. بيکاري ماية همه فسادها و تباهي هاست. علي ـ عليه السلام ـ مي فرمايد: شخص بيکار ملعون است.

24ـ از کردارهاي قبلي خود توبه کنيد و تصميم جدي بر اصلاح بگيريد، که خداوند گناهان را مي بخشد. توبه و اطمينان از قبول توبه بزرگ ترين عامل تقويت و دلگرمي براي آغاز حرکتي نو مي باشد. گناه هر چه که باشد نبايد احساس بي ارزشي و نوميدي به فرد دست دهد. بله! ناراحتي و عذاب وجدان دارد لکن به مفهوم پايان فرصت ها و انتهاي راه و نابودي نيست. کسي که از صميم دل رجوع کند، و تصميم قاطع بر جبران لغزش بگيرد، محبوب درگاه خداست: «ان الله يحب التوابين». چه عاملي از اين کارسازتر که شخص گنهکار احساس کند خداوند او را دوست مي دارد و در نظر خداوند مثل گذشته است، انگار گناهي را مرتکب نشده است:

شخص توبه کننده همانند شخصي است که اصلاً گناه نکرده است.

توبه يعني شروع زندگي پاک و سازنده و حرکت در نور و روشنايي. اگر شخص از گناه خويش مي ترسد بايد از بالاترين گناه که يأس و نوميدي است بترسد.

در خواب به جواناني که احساس يأس و نااميدي به سراغشان مي آيد ذکر دو روايت کافي به نظر مي رسد:

رسول گرامي اسلام ـ صلي الله عليه و آله و سلم ـ مي فرمايد:

«هيچ چيز نزد خداوند محبوب تر از جواني که از گناه توبه کرده و از او طلب آمرزش مي کند نيست. توبه از گناه هميشه پسنديده است ولي در جواني بهتر و پسنديده تر.»

امام علي ـ عليه السلام ـ هم فرموده است:

«به خداوند آن چنان اميدوار باش که اگر با گناهان تمام اهل زمين در پيشگاه او حاضر شوي، احساس کني تو را مي بخشد.»

ذکر اين نکتة مهم ضروري است که احساس گناه به طور مطلق مذموم نيست بلکه تا حدي که منجر به ترک عمل و جبران نارسايي شود لازم است. اما اگر اين احساس، انسان را زمين گير نمايد و حرکت و تلاش و نشاط را از او سلب کند و جرأت بازگشت به خدا و زندگي سالم و متعادل را از وي بگيرد، چنين احساسي مذموم است و دين و عقل آن را محکوم مي کند. جمع بين اين دو حالت همان دستوري است که اسلام داده است: توبه و بازگشت.

چند توصية ديگر

در پايان چند توصيه مهم را متذکر مي شويم:

1ـ ارتباط با يک مربي و درمانگر کار آزموده را قطع نکنيد. جهت درمان، از پيش خود، عملي را مرتکب يا عملي را ترک ننماييد.

بسياري از نوجوانان با وجود انحرافات گوناگون، هنگامي که به مربي و درمانگر شايسته اي دست يافته اند به راحتي نجات پيدا کرده، زندگي پاک و سالمي را آغاز کرده اند.

2ـ به پيشرفت درمان خود توجه جدي داشته باشيد و هر تعداد که از دفعاتِ خودارضايي شما کم مي شود آن را در دفتر به صورت رمزي (که کسي متوجه نشود) يادداشت نماييد و مرتباً به اين پيشرفت ها و يادداشت ها مراجعه و آن ها را مرور و بازخواني کنيد. در صورتي که از اين بيماري به شدت رنج مي بريد و ترکش براي شما سخت است، نسبت به درمانِ کُند و تدريجي آن نگراني نداشته باشيد و باعث رها کردن برنامة درمان نگردد.

3ـ اگر وقت ازدواج شما رسيده است و امکانات آن فراهم است اقدام کنيد.

4ـ بار ديگر متذکر مي شويم که هر از چندي، آسيب ها را مطالعه و مرور کنيد؛ به خصوص آسيب هاي معنوي.

اينک به پايان سخن رسيديم. اما آغازي است براي تو اي خوانندة اين سطور، اي جوان اي پسر اي دختر! تو که در نگاه معصومانه ات برق اميد مي درخشد و قلب مالامال از نشاط و اميدت نويد فردايي روشن مي دهد. به هوش باش که رندان و کينه توزان در کمين تو نشسته اند! به خود آي و با دلي چون دريا و قامتي همچون قله هاي سر به فلک کشيده از پيچ و خم حوادث و فراز و نشيب هاي روزگار بگذر. به خداي خود تکيه کن، به توانايي هايت بينديش، تو همتا و همانندي نداري، تو يگانه اي.

سخن آخر.....

سخن توست اي جوان.....

حرف آخر را از تو بايد شنيد....

وه! چه شنيدني است!

پروردگارا! تنها ياد توست که در اوج گرفتاري ها و سختي ها، مونس و تکيه گاه من است. تنها ياد توست که روح آشفته و پريشان مرا به ساحل اميدواري مي رساند و آنگاه که با تو درد دل مي کنم، آرام مي شوم و احساس سبکي، بندبند وجودم را پر مي کند.

اي خداي مهربان! من اکنون در کنج خلوت احساس نشسته ام و پنجره هاي اميدم را به سوي آفتاب رحمتت گشوده ام و دستانم را تا ارتفاع چيدن انوار مهر و لطفت بالا برده ام. مي خواهم بار ديگر مرا به درگاهت بپذيري. روي نياز بر خاک بندگي مي نهم و تو را مي خوانم.

چه زيباست بازگشت از بيراهه و گام نهادن در راه خوبي ها و روشنايي ها.

خداي من! اکنون با کوله باري از خطاها به درگاهت پناه آورده ام. آمده ام تا نماز عشق بخوانم و بار سنگين خطاهايم را بر زمين نهم و سبک بال به سويت پرواز کنم. بپذير مرا! بپذير! يا رب العالمين.

منابع كمكي:

1- خود ارضايي يا ارضاي انحراف جنسي، مؤسسه فرهنگي اشراق، بابل: مبعث 1379

2- بلوغ، دکتر احمد صبور اردوبادي

3- تفسير الميزان، مرحوم علامه سيد محمد حسين طباطبائي ـ قدس سره ـ

4- تفسير نمونه، حضرت آيت الله مکارم شيرازي

5- جلوه هاي حکمت، سيد اصغر ناظم زاده قمي

6- خانواده و مسائل جنسي کودکان، دکتر علي قائمي

7- دختران، دوستي ها و عبرتها، محمد علي کريمي نيا

8- دنياي نوجوان، دکتر شرفي، انتشارات تربيت

9- راهنماي پدران و مادران، محمد علي سادات

10- مشکلات جنسي نسل جوان، آيت الله مکارم شيرازي

 

منبع: مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات حوزه علمیه قم

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • IR ۱۷:۲۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
    19 15
    کسی که این متنو نوشته همسرشو ازش بگیرید نمیگم 12 سال . 2 سال بذاریدش مجرد ببینیم چی میشه.
  • پسر 16 ساله از کرمان IR ۱۵:۱۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۶
    11 1
    خیلی خوب هست .ای کاش می شد مشاوره هم بدید.
    • اشکان AE ۰۳:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۱
      4 0
      من العان حدود 15 16 ساله یعنی قبل از ازدواج مرتکب خود ارضايي شدم والعان هم که ازدواج کردم هم مرتکب میشوم از شما میخوام راهنماییم کنید
    • حامد IR ۱۸:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۳
      4 2
      من 5سال خودارضایی میکنم و هر کاری کردم نتونستم کنار بزارم روزی به 3 بار رسیده و داره بدتر مییشه دیگه بع جایی رسیده میخوام خود کشی کنم نمیشه ترک کرد خودارضایی رو باید درمان کنیم من یه مشاورع خوب میخوام که کمکم کنه تعدادشو برسونم به هفته ای 2یا3 بارو بعد بزارمش کنار کم کم دیگه متنفرم از این زندگیم
  • هادی IR ۰۴:۳۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۲
    8 7
    من ۱۵ سالمه و با این موضوع روبرو شدم در ۹ سالگیم پدر و مادرم طلاق گرفتن و من شدیدا با کمبود محبت مواجه شدم و به تنهایی رو آوردم و هر روز این عمل را تکرار میکنم و بعذ این کار بسیار پشیمان میشوم لطفا راهنمایی کنین
  • سینا IR ۲۳:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۶
    9 8
    من خبرهایی جدید درباره خود ارضایی دارم هم عواقب هم فواید
    • یه دوست IR ۱۲:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۰
      7 3
      منم مثل تو ام ولی توبه کن
  • سپیده GB ۰۱:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
    17 2
    من یک دختر ۱۵ ساله ام و هنگام تنهایی معتاد این عمل کثیف شدم و واقعا از خودم متنفر شده بودم و ناامید از لطف خدا بودم اما این مقاله مثل یک نعمت برای من بود انگار احساس میکنم خدا به من لبخند میزند و منو به سوی خودش فرا میخواد ازتون واقعا متشکرم و خیلی ممنونم بابت این مقاله ی زیبا و کاربردی
  • فیروز AF ۲۲:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۵
    12 3
    بهترین روش ارک کردن خود ارضایی جیست
  • محمدمهدی IR ۰۹:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۹
    9 2
    واقعا ازتون ممنونم امیدوارم که جواب بده تامانوجوانان و جوانان این عادت زشت را ترک کنیم و خودرا خدایی تدکنیم
    • منوچهر IR ۱۰:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۱
      6 2
      دو سه هفته الانزاپین ۲۰ بخور روزی یک عدد بعد ترک کن ۲۰روز فلوکستین ۲۰ مصرف کن بعد ترک کن تا یک سال خود ارضایی نمیکنی قول میدم
  • سارا IR ۱۸:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۳۰
    14 1
    سلام درمانگر از کجا گیر بیاریم وقتی حتی نمیتونیم موضوع رو به کسی بگیم
  • محمد IR ۱۱:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
    9 0
    من پسری ۱۷ ساله هستم تقریبا ۳ ماه خودارضایی کردم و امروز 99/9/15 ولی هر روز خودارضایی میکنم و امروز میخوام ترکش کنم من در حدی رسیدم ک وسواس فکری دارم ولی بازم میخوام ترک کنم من زندگیمو دوس دارم همه دوس دارن پس هر کی انجام داده ترکش کنه من چند تا تجربه تو این سه ماه ب دست اوردم اصلا یعنی ب هیج وجه دستتون حتی از روی لباس ب الت نزنید اگ زدید منتظر شکست باشید تبیه بدنی فقط برای چند روز میتونه جلوتونو بگیره پس ذهنتونو قوی کنین اول ورزش کنین ورزش خیلی خوبه بعد نماز بخونید هر چی ب خدا نزدیکتر بشی از گناه دور تری ناامید نشبن پس بخدا پناه بیارین مطمئن باشین که ترک میکنین ی چیز دیگ اگ تونشتی ترک کنی یعنی تونستی خدا رو ب دست بیاری میدونی ک توبه خیلی خوبه مخصوصا ی جوون پس توبه کن شاید بار اول نشه ک ترک کنی ولی کم کم میشه من و اگ تونستین چن روزی نرین سراغش نگین ترک شد مطمئن باشین وسوسه میشن اگ ی جایی تنها باشین و وسوسه بشین این جمله رو تکرار کنین شاید ازمون اللهی باشد ک شکی نیس هست اگ میتونین غدا کم بخورید روزه بهترین کاره ولی نیازی نیس فقط احساس گرسنگی کردینم کافیه . من امروز اینو نوشتم و ترکم میکنم . ب لطف خدا . خواهر من بزدار من این دنیا ارزشی ندارع ب قکر اخرت باشین دعای معراجو بخونین حتما خدا توبه کنندگانو دوس دارع پس ترک کنینو بگین من میتونم انشالله من و همه ی شمایی ک سراغش رفتیم ترک میکنیم اینو بگم ک ت فکرتون اصلا کاری لذت بخش ندونینش حتی ی لحظه چون ممکنه برین سراغش
  • جواد IR ۱۵:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۳
    4 1
    خیلی عالی بود نظرات شما
  • میلاد IR ۰۱:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۹
    6 0
    خوب کنار گذاشتنش سخته
  • دخی IR ۱۵:۱۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۳
    11 3
    من دلم نمیخواد اینکارو انجام بدم ولی همش دارم بهش فک میکنم راهنماییم کنید
    • ناشناس IR ۱۱:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۸
      5 1
      توجه کنید که این مشکل فقط یک راه داره هرچی بهتون راه حل دادن رو فراموش کنید و این رو آویزه گوشتون کنید اگر واقعا میخواید دچار این اشتباه نشید توجه کنید که اولا به اهل بیت پناه ببرید و محبتتون رو به ایشون بیشتر کنید ثانیا نماز رو فراموش نکنید که ان الصلاه تنهی عن الفحشا و المنکر و یک نکته بسیار مهمی که هست و خداوند در قرآن هم فرموده از نماز میانه تون که نماز ظهر عصر هست به شدت مراقبت کنید و نماز عصر رو سرجای خودش بخونید نه دقیقا بعد از نماز ظهر . موفق و سربلند باشید
  • مهسا IR ۰۲:۰۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
    9 1
    من نزدیک دو سال خود ارضایی میکردم در حال حاضر دیگه خود ارضایی رو اتجام ندادم و تونستم ترکش کنم . من دختر خیلی زبل و باهوشی قوی بودم الان نگران هوشم و میزان یادگیریم و قوای بدنیم هستم آیا ب حالت اول برمیگردم ؟؟؟؟؟
  • امیرحسین KR ۱۳:۵۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
    4 4
    عزیز سه چهار ماه نزدم یهو بعد افسردگیه شدید سر درد و چشمام گرم میشود دو سه دست خودش اومد بیرون بعد خودمم دوسه دست زدم آروم شدم یکم حالا چکار کنم هم نزنم هم افسرد و چشام و سرم خوب بشه
  • اسد الله AU ۰۹:۲۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۶
    3 1
    بسیار خوب بود خدای به مه هم کمک کن چون بسیار یک عمل بد اس
  • امیر IR ۰۰:۰۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
    6 1
    سلام من ۱۶ سالمه هفته ای ۱ بار خودارضایی میکنم باید چکارکنم چه قرصی یا چیزی بخورم تا خوب شوم
  • علی IR ۱۲:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۴
    6 1
    سلام واقعا از شما متشکر هستم ولی من به دلیلی به پیش کارشناس نمیروم زیرا از این میترسم که کارشناس موضوع را با پدر و مادرم در میان بگذارد و من از این اتفاق بسیار میترسم ایا میتوانم به کارشناسم اعتماد کنم یا نه؟
  • مخفی PK ۰۰:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۹
    6 4
    سلام با اینکه میدونستم خودارضایی گناه کبیره ست نتونستم خودمو کنترل کنم و دوباره رفتم سمتش اما الان میخام توبه کنم عایا این توبه مورد قبول واقع میشه
  • محمد IR ۰۱:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۸
    6 0
    من هفته ای یبار خود ارضایی میکننم میخوام ترک کنم کمکم کنید
  • Fri IR ۲۱:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۵
    6 2
    سلام من جوانی هستم 32 ساله خیلی ساله که به بلا مبتلا هستم و همه راها رو امتحان کردم و نتونستم خودمو دمان کنم چه بکنم چون وضعیت مالی خوبی هم ندارم همسر هم گیرم نمیاد که ازواج کنم چه کار کنم تورو خدا لطف کنید کمک کنید
    • IR ۰۱:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۷
      4 1
      سلام رفتن به یه سفر زیارتی بخصوص زیارت امام حسین علیه السلام خیلی موثر است زیرو رو میشوید چند بار زیارت بروید چه بسا همان با اول اثر کند خواندن زیارت عاشورا هر روز مداوم روی ذات آدم اثر میزاره حداقل بعد از مدتی جواب می گیرید مطالب سایت خیلی مهم است دقت در خوراک مواظب هر چیز تحریک کننده باشید اشتغال مهم است ورزش زیاد و مداوم و منظم تاکید می کنم منظم و مداوم
  • بدون نام IR ۰۱:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۷
    7 1
    سلام من وقتی تحریک میشم که خود ارضایی کنم به دیوار مشت میزنم تا درد جلوی تحریک شدنم رو بگیره آیا این روش درستیه؟
  • مهدی IR ۱۰:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۷
    3 0
    سلام تشکر از مطالب و زحمات شما من از شاید ۵ سالگی بعضی وقتها خیلی دیر به دیر استمنا داشتم شاید تا سن ۲۰ سالگی چهار دفعه هر دفعه چند بار آلوده شدم و بعد هم بزرگترین اشتباه زندگی این بود که بعد از خدمت رفتم دانشگاه ودر دانشگاه هم شاید دو سه بار این اتفاق افتاد در سفر کربلا و یا در زیارت امام رضا که تقریبا چند ماه بعد بود معجزه شد و اراده قوی ای دست داد سال ۹۲ بود و رسید تا الان که ۳۶ سال دارم دلیل اینکه نمی تونم ازدواج کنم و هرجا خواستگاری رفتم طی این سال ها اراده محکمی نداشتم به غیر از مشکلات اقتصادی ، نعوذ غیر ارادی هست که ترس از آن خیلی وحشتناک است من بعضی وقتها یه نگاه کوتاه هم در جلسه نمی کردم ولی تحریک میشدم ولی باز تا حد زیادی جلوی خودم را می گرفتم و قابل کنترل بود بطوری که به نظرم کسی متوجه نمی شد رسید به اینجا که هفته پیش رفتم خواستگاری و بعد مشاوره .قبلا یک دکترز پیشنهاد بیضه بند ورزش های رزمی را داده بود در ذهنم گفتم اگر این بشود باید کاری کنم توی اینترنت دنبال بیضه بند بودم و بعد جستجو در مورد شورتی که این ویژه گی را داشته باش که ناگهان با تصاویری نه خیلی زشت مواجه شدم ولی طاقتم رفت و زحمات ۸ ساله از بین رفت الان چند روزی گذشته مرتکب نمیشوم ولی دائما زیرو میشوم و ودر ذهنم افکار می آید و هی حالت نعوذ ایجاد میشود خیلی بد بختی هست مثل این که از کوه پرت شده باشم روزگار سیاهی است این همه روضه اعمال ماه رمضان عرفه همه تباه شد ‌اش جانم را از دست داده بودم دستم قطع شده بود ولی این سقوط انجام نمی شد حتی اگر خدا ببخشد این لکه بر آدم می ماند از دیدن داغ بدتر هست بدبختی بالاتر از این نیست که این حالت باشد و از طرفی ازدواج میسر نباشد می ماند خودکشی هم حرام است. به نظرم رسید با اینکه خودم خیلی مذهبی هستم یه زن طلاق گرفته حالا هر طور باشه مذهبی و غیر مذهبی بگیرم که نیاز به مراسمات جشن نیاز نباشد و سریعا بعد از خطبه برویم زیر یک سقف گرچه الان به خودم هم شک پیدا کردم و میترسم نکند مثل جامعه زود انزالی داشته باشم و همین که وارد خانه شدم چشمم بهش افتاد انزال شود بعد تکلیف دختر و حق و حقوق چیست و اینکه بد بختش کردم قدم ۱۸۲ تقریبا بلند است و جلسه تقریبا درشتی دارم البته تقریبا لاغر هستم اما نعوذ غیر اختیاری بطوریکه توی اتوبوس نشستم نعوذ ایجاد میشود بدون شهوت
  • بهاره IR ۱۸:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۰
    9 2
    من ۱۸ سالمه روزانه ۴ الی ۵ بار این کار میکنم فایده نداره چکار کنم کمر درد گرفتم بخدا دیگه
    • IR ۱۸:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۳
      0 0
      دیوانه میمیری به خدا!رو خودت فشار بیار خودتو وادار کن به خواسته های نفست محل نذار باهاش بی رحم باش تنبیه وشکنجه اش کن اگه نه هیچ چی جلودار نیس تا ته چاه فلاکت ونکبت میبرتت جسمی وروحی....
    • IR ۱۷:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
      1 0
      سلام هروقت خواستی انجام بدی اسم خدا رابیار توکل کن به خدا
  • ـ IR ۱۸:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۳
    12 3
    سلام من دختر 15 ساله ای هستم که به این عمل زشت گرفتار شده ام واقعا از خودم بیزارم تا کنون سعی زیادی در ترک این عمل زشت داشته ام ولی چند روزی بیشتر نتوانسته ام دوام بیاورم و باز این کار را انجام داده ام خواهش میکنم که کمک کنید تا این کار را ترک کنم
    • IR ۲۳:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۶
      1 2
      وايي
    • IR ۱۳:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۳
      5 0
      پسر من به مشکل دچار شده چطور میتونم کمکش کنم
  • مهدیme IR ۱۰:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۴
    3 1
    سلام من پسر ۲۲ساله هستم ۴روز دیگه میرم ۲۳سالگی هفته ای ۳سا ۴بار خود ارضیابی می‌کنم پرخاشگر کم حوصله آلزایمر روانی دیونه معتاد واعتیاد به خود ارضیابی پیدا کردم باید چیکار کنم تا از این مریضی مرموز خلاص شم
  • هیچکس IR ۲۰:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۴
    8 2
    من یه دخترم از ۱۴سالگی تا الان ۱۵سالگی این کار رو انجام میدم ولی نمی‌دونم باید چیکار کنم خیلی تلاش کردم ولی امروز می خواهم که تموم بشه امروز روز سر بلندیه کنه من میتونم
    • MohammadReza IR ۲۳:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
      9 1
      شرمنده همچنین سوالی میپرسم. مگه دختر ها هم انجام میدن؟بازم شرمنده
  • رضا IR ۰۲:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    3 1
    من یه پسر ١۶ سالم که هفته‌ای دو بار خود ارضایی میکنم اما نمیخوام که بازم این اتفاقا ادامه پیدا کنه میخوام که سالم بشم
  • سعید IR ۰۹:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۹
    3 0
    سلام من ۱۶ سالمه و سه ساله ک خودارضایی میکنم ولی از امروز تصمیم گرفتم ک ترک کنم واقعا ممنون بابت راهنمایی ها تون اینا رو خوندم به زندگی امیدوار شدم بازم ممنون
  • Z IR ۲۲:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
    7 1
    سلام من دختر ۱۹ ساله هستم دقیقا یادم نمیاد از کی شروع شد فکر کنم از شش یا هشت سالگی برخی اوقات هفته ای یا ماهی یک بار اتفاق میافته و خیلی عصبی و ناراحتم میکنه هر بار هم توبه کردم در حدی که نمیدونم ديگه خدا توبه ام رو قبول ميکنه ؟ آثارش برمیگرده ؟
    • ۰۰:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۴
      5 5
      همین توانستن رو انجام بدید و اگر وسوسه شدید به مشکلاتی که داره مثل مشکلات جنسی کمر درد نا بینایی و .... پی ببرید و به این فک کنید که حرومه این کار
  • بهزاد IR ۰۷:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۷
    2 0
    بیکاری و تنهایی حتی برای یک ربع ذهنتو به جاهایی میبره که نباید.بیکار و تنها نباش.
  • منوچهر IR ۱۰:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۱
    1 4
    سلام به همه دوستان توصیه میکنم این دستورالعمل رو انجام ببدن دیگه خود ارضایی نمیکنن. تقریبا دوسه هفته الانزاپین ۲۰بخور روزی یک عدد بعد ترک کن. ببعدش ۲روز فلوکستین ۲۰مصرف کن بعد ترک کن تا یک سال خود ارضایی نمیکنی قول میدم. از طرف یک کارکشته ✋
    • منوچهر IR ۱۰:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۱
      1 1
      اصلاح میکنم ۲۰روز فلوکستین مصرف کن
  • . IR ۱۶:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
    4 0
    من الا ن ۱۳سالمه هروز خود ارضایی میکنم ایا اصری در ازدوتج داره
    • امیرحسین IR ۱۲:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۹
      0 0
      بله ممکنه ضررهاش زیادن خیلی ولی در افراد فرق میکنه و خدا عظیم‌گفته نکنین لابد صلاح دونسته دیگه من چی بگم‌ والا فاصله زمین و خورشید و میبینی اونور تر بود همه آب شده بودیم پس میشه گفت خودبه خود نی این دنیا
  • محمد IR ۱۶:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۷
    3 0
    بسم الله الرحمن الرحیم.من محمد هستم با توکل به خدا و ائمه از همین حالا شروع به ترک میکنم.بچه ها برام دعا کنین.خدایا جلوی همه قسم میخورم که از همین حالا دیگه به سمتش نرم و انجامش ندم یا علی مدد.
    • دیوانه AU ۱۹:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
      0 0
      یک چیزی که ترک خود ارضای میشه تنها نماندن است تنها نمانن
  • ... IR ۰۲:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۵
    4 0
    سلام من یک دختر۱۷ساله ام خیلی وقت ها وسوسه میشم که برم سمتش اما انجام نمیدم بعضی وقتهام که به بهونه های مختلف انجام میدم، بعدامثل چی پشیمون میشم.چیکار کنم اصلاااا نمی خوام سمتش برم
    • سامی IR ۲۱:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۳
      0 0
      خودتو کنترل کن ابجی من
  • امیرحسین IR ۱۲:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۹
    0 0
    سلام بچها لطفا به دیگرانم بگین باید جواب خدا رو بدیما انسانیت اصلا باید تحقیق بیشتر بکنین چه غذاهایی بخوریم نخوریم چه کارهایی بکنیم ضررهاش و... برای بقیه آپاراتیا و سایتها بفرست و به مدیر های سایتها هم بگین که بنویسن
  • amirh IR ۱۶:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۳
    1 0
    سلام لطفا بگین بیشتر تحقیق کنین چون خطرناکه و این پیامو برای بقیه سایتها و آپاراتیایی که در این زمینه فعالیت دارن بفرستین با یه سرچ ترک استمنا می تونین بفرستین و در خود اپها دو سه نفر کافیه خطرناکه اگه نگین مردم نمیدونن بعد دوباره انجام میدن لطفا بقیه هم برا بقیه سایتها ارسال میکنن مثلا چی بخورن برا ترک و چه کار هایی نکنن حواستون باشه امکانش هست برا خیلیا شده چون خطرناکه ممکنه یکی کم تحقیق کنه
  • خدا IR ۱۴:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۷
    1 1
    سلام خدا من قسم میخورم که دیگر این گناه را نکنم
  • Ramin PK ۰۹:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۱
    0 0
    سلام آیا اینجا کسی است که شخصی بتونه صحبت کنه
  • amirhossein IR ۲۱:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۱
    0 0
    سلام مدیر مهربون اگه بشه قرار بدن عزیزان ترک یک دفعه رو توصیه نمی کنم‌و اون افرادی که کردن هم‌توصیه نمیشه ولی این نباید نشونه ضعف باشه و اونایی که یک دفعه ترک کردن بگن انجامش میدم! یه روز در نظر میگیری مسال امروز جمعه بعد تا مثلا چهارشنبه میگی من انجام نمیدم بعد چهارشنبه شد یا انجام میدی یا نه بعد چهارشنبه انجام اگه دادی میکنیش تا پنجشنبه بعدی یعنی ۶ روز شد دفعه قبل ۵ روز بود و همین روال البته تغذیه هم تاثیر داره و نباید با شکم پر یا آب خوردن زیاد خوابید و ورزش روزی نیم ساعت واجبه و تحقیق کنید در مورد اعصاب و روان سالم هر وقتم تحریک شدی سرکه بمال به جا حساس بعد برو بشورش به جز اون روز قرار مثال گفتی تا پنجشنبه خودارضایی نمیکنم بعد پنجشنبه شد فشار نیار رو خودت که ترک یک دفعه شدنی نیست
  • فرزاد IR ۰۰:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
    5 0
    دوستان هر کس میخواد خود ارضایی نکنه من میتونم کمکش کنم
  • amiry IR ۱۶:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۴
    0 0
    سلام دوستان یه بار دیگه روش ترک و عرض کنم که باید کم کم ترک کرد و ترک یهویی ممکن نیست و شما یه روز و در نظر می گیرین مثلا امروز پنجشنبه است تا شنبه نمی کنید خودارضایی رو بعد شنبه انجام میدین شنبه شد مثلا می کنینش تا دوشنبه بعد دوشنبه شد انجام میدین می کنینش مثلا تا پنجشنبه ۱ ساعت ساعتشو بیشتر می کنین مثلا دفعه قبل ۵.۳۰ کردین این دفعه پنجشنبه اش ۶.۳۰ انجام میدین البته به هر مقدار که می تونین اضافه کنین ولی یهویی ۳ روز بهش اضافه نکنین و کم کم ترک می کنید و پیشنهادم اینه ورزش حتما روزی نیم ساعت و زود به زود دستشویی بکنین و سرتون و فقط با گوشی شلوغ نکنین و شبها بعد از ساعت ۱۰ هیچی نخورین اگه ساعت خوابتون ۱۱ هست اگه ۱۰ هست بعد ۹ هیچی نخورین
  • متین IR ۰۱:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۵
    1 0
    من الان 5 ساله که نمیتونم ترک کنم خیلی استراب دارم من 16 سالم هست موندم چیکار کنم وقتی فیلم های شهوت را میبینم اینجوری میشه به نظرتون باید بزارم کنار ولی سخته همش میگم توبه وقتی اینکارو انجام میدم به نظرتون خدا ما رو میبخشه
  • نیما IR ۱۴:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۲
    5 0
    سلام پسرم 13 سالمه منم گذرفتارم کسی هست که بتونم باهاش حرف بزنم پسر هم سن خودم♥
  • مهرراز IR ۱۷:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
    1 0
    با سلام . من دختری 13 ساله هستم . یک ساله تا امروز بدون اینکه معنی و مفهوم کارم رو بدونم خود ارضایی میکردم و الان واقعا پشیمونم . واسه دختری به سن من واقعا زشت و ززندست و من میترسم که نتونم ترکش کنم . می ترسم این موضوع رو با مادرم در میون بذارم . من واقعا معنیش رو نمیدونستم و نمیدونستم که کار اشتباهیه. عوارضش همیشگیه ؟ من واقعا نمیدونستم
  • فرهاد IR ۲۰:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۵
    1 0
    سلام من 23 سالمه هنوز ... کمکم کنید
  • ابوالفضل IR ۰۶:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۲
    0 0
    من خودم نزدیک دوسال هس که گذاشتم کنار دیگه خود ارضایی نکردم ولی عوارض آن یکیش این هس که تو خواب اختیار بدنم دست خودم نیس بدون فکر کردن به چیزی که شهوت شما رو بالا ببره تو خواب ارضا میشی یکی از بدترین بیماری های جهان همین مرضی هس که من دوسال هس گرفتارشم
    • سعید IR ۱۷:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۸
      0 0
      سلام داداش اونی که شما میگی عارضه نیست بلکه یه امر طبیعیه که همه مردا تجربه میکنن به تنظیم سیستم ایمنی بدن کمک هم میکنه
  • هیچی IR ۰۴:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۹
    2 0
    سلام من شاید نزدیک ۱۰بار توبه کردم ، و نماز میخونم ولی باز هم حالم خیلی بده ، بازم سراغش میرم 😶دارم دیوونه میشم حس میکنم خدا از من بدش میاد چون سن کمی ام دارم نمیتونم با کسی در میون بزارم
  • ابولفضل IR ۰۰:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۵
    1 0
    دیگر خسته شودم به خدا کاری به جز این برام نمونده یه کاری یه راه حلی جولیه پام بزارید هرچه می خوتم از نوع شروع کنم اما نمی توانم اط خودم بیزارم فکر هایه تویه سرم باعث این کار میشه فکر دخترا باعث این کار میشه این چه قانونیه که ما باید عضاب بکشم کمک......
  • حامد IR ۱۸:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۳
    0 0
    من 5سال خودارضایی میکنم و هر کاری کردم نتونستم کنار بزارم روزی به 3 بار رسیده و داره بدتر مییشه دیگه بع جایی رسیده میخوام خود کشی کنم نمیشه ترک کرد خودارضایی رو باید درمان کنیم من یه مشاورع خوب میخوام که کمکم کنه تعدادشو برسونم به هفته ای 2یا3 بارو بعد بزارمش کنار کم کم دیگه متنفرم از این زندگیم
  • هدایت US ۲۲:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۶
    0 0
    من ۳سال خود ارضایی کردم خدا را شکر ترک کردم ولی دنبال درمان اش هستم ازاین تاریکی بیرون شوم حالا نمی‌فهمم چه کار کنم
  • امیرحسین IR ۰۴:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۹
    0 0
    هر موقع تحریک شدید موقعیت خود را و مکانتان را حداقل از آنجا عوض کنین و شرایطتون رو و دستشویی برین
  • Messenger of god US ۱۱:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۱
    1 0
    سلام به همگی.این چهار تا کارو انجام بدید تمامه و واقعا جواب میده.(به دیگران هم یاد بدید.) 1-از تنهایی دوری کنید. 2-نماز بخوانید. 3-ورزش کنید. 4- اصلا به سایت های نامشروع نرید. یادتون باشه هنوز هم دیر نیست.
  • کوروش آریامنش IR ۱۳:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
    1 0
    سلام من زرتشتی هستم و میخوام خود ارضایی رو ترک کنم شما گفتید باید نماز بخونیم ولی من نمیخوام نماز بخونم باید چیکار کنم
    • .. IR ۰۰:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
      0 0
      دوست عزیز دینت هر چی که هست نماز راه حل توعه ، نماز اول وقت ؛ من تجربه دارم که میگم تو دوره ای که نماز اول وقت میخوندم از گناه دور شده بودم و وسوسه نمی‌شدم یا اگه میشدم غلبه میکردم و هر وقت که نمازم دیر میشد ممکن بود وسوسه شم و از نظر علمی روانشناسی و هم تجربی فواید بسیار نماز اثبات شده می‌تونی تحقیق کنی یا کلیپ ببینی که توضیح میدم ، نماز مثل شستن روح از گناه کثیفیاست و من اینو حس میکنم بعد گناه وقتی توبه میکنم یه نمازم میخونم و حس میکنم خدا بخشیدتم و پاک شدم و دنیا بیشتر از همیشه وفق مرادت میشه که اینم از نظر روانشناسی ثابت شده و خواهش میکنم بیست روز تا یک ماه نماز اول وقت رو امتحان کن البته همه نماز هات رو اون موقع متوجه میشی نماز چیه .
  • حسین IR ۱۴:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۶
    1 0
    من یک ساله خود ارضایی دارم ولی به سختی ترک کردم
  • Alireza IR ۱۴:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
    0 0
    آقا بنظرم هر موقع فکرتون رفت به سمت خودارضایی اونو مثل کاری که دوسش ندارید بدونید خیلی زشت فرضش کنید نگذارید شیطووون قلبتونو تسخیر خودش کنه هدفش اینه تا شما رو ببره تاجهنم بعدشم بوق بزنه بگه خداحافظ خوش بگذره مقاوم باشید عزیزان، دوستون دارم