جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
سعید زارع

حوزه/ قائم‌مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان یزد با بیان اینکه ۵۰۰ نشست تبیین اندیشه‌های امام راحل در یزد برگزار می شود گفت: راهپیمایی روز قدس در بیش از ۸۰ نقطه از استان یزد برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»از یزد، سعید زارع، ظهر امروز در نشست خبری ستاد ۱۴ و ۱۵ خرداد و روز جهانی قدس استان یزد با اشاره به اینکه امسال بیست و نهمین سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) و پنجمین سالگرد قیام ۱۵ خرداد را در پیش داریم اظهار داشت: برای پیگیری برنامه‌های این مراسمات از دو ماه پیش فعالیت‌ها آغاز و برنامه‌ریزی‌های لازم انجام‌شده است.

وی بابیان اینکه برای استان، شهرستان‌ها، بخش‌ها و روستاهای استان برنامه‌های متعددی در نظر گرفته‌شده است، افزود: بزرگداشت مراسم ارتحال امام راحل در حقیقت بزرگداشت انقلاب است؛ چراکه هویت و انقلاب ما بانام روح‌الله خمینی گره‌خورده است و برگزاری مراسم بزرگداشت بیست و نهمین سالگرد ارتحال امام در حقیقت تجدید بیعت کردم قدرشناس با امام امت است.

قائم‌مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان یزد با تأکید بر اینکه برگزاری مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) جنبه ایمانی انقلابی عاطفی و ملی دارد، گفت: برنامه‌های تدارک دیده‌شده برای سالگرد ارتحال امام و بزرگداشت حماسه یوم‌الله پانزدهم خرداد با محوریت آشنایی تمام اقشار جامعه با ابعاد شخصیتی و تلاش‌های امام راحل در مسیر پیروزی ملت ایران برگزار می‌شود.

این مسئول ادامه داد: با شنیدن نام امام ویژگی‌های شخصیتی این فقیه برجسته در ذهن متواتر می‌‌شود که از آن جمله می‌توان به شجاعت، انقلابی بودن و مبارزه بی‌امان با طاغوت و استکبار اشاره کرد. امام یک پژوهشگر و نظریه‌پردازی کم‌نظیر است؛ چراکه در بسیاری از علوم مختلف امام‌ نوآوری‌هایی را عرضه کردند که بی‌سابقه بود.

زارع تأکید کرد: بیشتر افراد امام را با شرح‌حال 10 سال آخر عمر ایشان می‌شناسند درصورتی‌که امام روح‌الله در طول دوران حیات خود همواره به ویژگی‌هایی مزین بودند که هرکدام می‌تواند برای ما الگویی مناسب باشد. امام خمینی بیش از ۶۰ اثر علمی، فقهی و ادبی دارد که کمتر کسی با این آثار گران‌قدر آشناست و در این حوزه می‌طلبد که اصحاب رسانه به‌عنوان ابزار آگاهی‌بخش جامعه نسبت به شناساندن این آثار همت بیشتری داشته باشند.

 وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حماسه پانزدهم خردادماه تصریح کرد: حادثه پانزدهم خردادماه سرآغاز نهضتی است که موفق شد رژیم مستبد وابسته‌ای را از کشور بیرون کند که سال‌های سال برای خدمت بیگانگان حقوق ملت را پایمال می‌کرد. سالروز بزرگداشت حماسه پانزدهم خردادماه تجلیل از امام، مردم و نهضت اسلامی است و باید همه‌ساله باشکوه بیشتری این حماسه بزرگ گرامی داشته شود.

 قائم‌مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان یزد ادامه داد: برای روزهای چهارده و پانزدهم خرداد و روز جهانی قدس بیش از ۸۰۰ برنامه با محوریت موضوعات قرآنی فرهنگی ورزشی رسانه‌ای در استان یزد در نظر گرفته‌شده است که به‌تدریج در سراسر استان برگزار می‌شود.

این مسئول تصریح کرد: مراسم اصلی چهاردهم و پانزدهم خردادماه در استان یزد روز دوشنبه بعد از نماز مغرب عشا در مسجد روضه محمدیه پایگاه انقلاب برگزار می‌شود و سخنرانی این مراسم را دکتر محمدهادی فلاح زاده از اساتید حوزه و دانشگاه بر عهده دارد. با توجه به مصادف شدن چهاردهم و پانزدهم خردادماه با ایام لیالی قدر، برنامه‌ریزی‌شده است که هم گام با برنامه‌های شب‌های قدر در مساجد سراسر استان اندیشه‌های امام راحل نیز مورد تبیین و بررسی قرار گیرد.

زارع برگزاری ۵۰۰ نشست تبیین اندیشه‌های امام راحل در پایگاه‌های مقاومت بسیج استان یزد را از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی‌شده برای ایام چهاردهم و پانزدهم خردادماه ذکر کرد و گفت: در سطح ادارات نیز فردا یکشنبه بعد از نماز ظهر و عصر در ادارات مختلف استان برنامه‌ای برای معرفی شخصیت امام راحل در نظر گرفته‌شده است که کارکنان ادارات مختلف در این برنامه شرکت می‌کنند.

قائم‌مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان یزد ادامه داد: بدون شک حرکاتی چون انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به بیت‌المقدس و به رسمیت شناختن این شهر مقدس به‌عنوان پایتخت رژیم جعلی صهیونیستی از سوی آمریکایی‌ها هیچ تأثیری درروند مبارزات و حمایت‌های جهان اسلام از مردم فلسطین ندارد.

این مسئول فرهنگی تأکید کرد: این روزها شاهد سیل هجوم صهیونیست‌ها به فلسطینیان بی‌گناه هستیم که در این مسیر تاکنون ده‌ها مرد و زن فلسطینی به شهادت رسیده به هزاران نفر زخمی شدند. این‌گونه حوادث بدون شک بر اهمیت موضوع فلسطین و ضرورت برگزاری باشکوه‌تر روز قدس افزوده است و ملت ایران همراه با همه آزادگان جهان در جمعه آخر ماه مبارک رمضان برای همبستگی با ملت فلسطین و محکوم کردن جنایت این رژیم جعلی دست در راهپیمایی سراسری می‌زنند.

وی، شعار امسال روز قدس را، روز جهانی قدس، پیروزی جبهه مقاومت، شکست فتنه آمریکایی صهیونیستی و عزم ملت فلسطین برای اعلام کرده و اظهار داشت: راهپیمایی همبستگی با ملت فلسطین در بیش از ۸۰ نقطه از استان یزد برگزار می‌شود. در مرکز استان این مراسم از میدان شهید بهشتی به سمت خیابان امام چهارراه شهدا خیابان قیام و مسجد ملا اسماعیل برگزار می‌شود.

انتهای پیام/313/23

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha