جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام عسگر دیرباز

حوزه/ عضو خبرگان رهبری گفت: بهترین خواسته انسان در شب قدر از خدای متعال، طلب رشد معنوی و اخلاقی و به خصوص درخواست عاقبت به خیری است.

حجت الاسلام و المسلمین عسگر دیرباز در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با اشاره به مطلب فوق ابراز داشت: شب قدر به عنوان شبی که برتر از هزار ماه است، بهترین فرصت برای ما جهت توبه و انابه و بازگشت به سوی پروردگار عالم است و خداوند همان طور که در قرآن کریم نیز بارها فرموده ، توبه کنندگان را بسیار دوست دارد.

وی افزود: خداوند در همین قرآنی که ما شب قدر آن را بر سر می گذاریم، می فرماید بخوانید مرا تا شما را اجابت کنم و بی شک بهترین فرصت همین لیالی قدر است که با توبه و استغفار، زمینه آشتی با حضرت احدیت را پیدا کنیم و به راستی چه شفیعی برای ما بهتر از قرآن و اهل بیت(ع) که در این شب ها آن ها را واسطه آشتی با خدا قرار می دهیم.

رئیس دانشگاه قم همچنین خاطرنشان کرد: این شب های عزیز و بی نظیر ، زمینه اجابت دعا بسیار فراهم است به ویژه وقتی که ما از دل و جان و از اعماق وجودمان با خدا ارتباط برقرار کرده و از معصیت و گناهانی که تاکنون کرده ایم شرمسار بوده و توبه مان در درگاه الهی از جنس توبه حقیقی باشد.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha