پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
سید حسین مومنی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین مومنی با اشاره به این که امروز شبهات بسیار عمیق، اما قابل فهم برای مردم شده است، گفت: امروز شبهات با روش های متفاوت نوسازی و به جامعه منتقل می شود.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین سید حسین مومنی، امروز  در مراسم افتتاحیه طرح ولایت طلاب، با اشاره به اینکه طرح ولایت از حیث ورود و خروج و تعالیم شرایطی سخت دارد، تاکید کرد: دوستان تا آخر دوره ثابت قدم بمانند و از آن استفاده کنند.

وی با بیان اینکه شبهات دینی روز به روز در حال نو شدن است، ابراز کرد: در گذشته شبهات کلامی گفتگوی بین دانشمندان بوده و شاید۱۰ درصد آن به جامعه منتقل شده، اما در شرایط فعلی که نظام اسلامی تشکیل شده شبهات با روش های متفاوت نوسازی و منتقل می شود.

معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه اصفهان با اشاره به تاثیر تکنولوژی بر زندگی افراد اظهار کرد: دشمنان حتی پایین ترین سطح کتب شیعه را از طریق تکنولوژی به کتابخانه خود انتقال و مطالعه می کنند، به گونه ای که امروز برخی طلاب ما اندیشه شیخ مفید را گذشته می دانند ولی ۳۰ سال پیش یک انگلیسی پایان نامه خود را اندیشه های شیخ مفید قرار داده است.

وی افزود: امروز شبهات بسیار عمیق اما قابل فهم برای مردم شده است و بسیاری از نظریات به صورت شبهه و قابل فهم برای مردم عرضه می شود.

حجت الاسلام والمسلمین مومنی با اشاره به شبهات پیرامون حجاب خاطرنشان کرد: در حوزه اخلاق جنسی شبهات عمیق و قابل فهم برای توده های مردم است.

وی افزود: هدف از این دوره این است که طلاب با این فضاها آشنا شوند و ما را دغدغه مند کند تا در یک موضوع تخصصی ورود کرده و منشا اثر در آن حوزه شوید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha