جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
خانواده

حوزه/ حجت الاسلام پوستین دوز گفت: سلسله نشست ها و کارگاه های «دانش خانواده» با هدف ارتقاء علمی و مهارتی خانواده‌ها در موضوعات مورد نیاز اواخر خردادماه در محل دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت‌الاسلام وحید پوستین‌ دوز، صبح امروز در  جمع خبرنگاران با تشریح برنامه های گروه تبلیغی دانش خانواده  دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان، در ماه رمضان اظهار کرد: جامعه ما به لحاظ فرهنگی و آسیب‌های اجتماعی با وضعیت خاصی مواجه است که ضرورت دارد حوزه و روحانیت با استفاده از نیروهای متخصص و مسلح به دانش روز مشاوره و روانشناسی و با در نظر گرفتن مسائل دینی، قرآنی و روایی به میدان آمده و به رفع مشکلات کمک کنند.

 وی افزود: طلابی که فارغ‌التحصیل سطح سه یا کارشناسی ارشد مشاوره اسلامی در موسسه علامه مجلسی(ره) هستند، علاوه بر تخصص در علوم دینی و حوزوی، در علوم روانشناسی و مشاوره نیز تخصص دارند و هدف ما این بوده که آنها را گرد هم جمع کرده و یک گروه تخصصی تشکیل دهیم.

مدیر گروه تخصصی-تبلیغی دانش خانواده تصریح کرد: این گروه علاوه بر ارتقاء علمی-مهارتی اعضای خود، برای ارتقاء علمی-مهارتی خانواده‌ها در موضوعات مرتبط با خانواده نیز تلاش کرده و طرح‌هایی را به این منظور اجرا می‌کند.

وی با اشاره به طرح‌های جاری این گروه گفت: طرحی که در پانزدهمین دوره نمایشگاه قرآن و عترت اصفهان اجرا شد، ارائه خدمات مشاوره‌ای رایگان در طول زمان برگزاری نمایشگاه است که توانسته پاسخگوی نیازهای تعداد زیادی از مراجعان باشد.

حجت‌الاسلام پوستین‌دوز ادامه داد: طرح دیگر، برگزاری سلسله نشست ها و کارگاه های دانش خانواده با بهره‌گیری از اساتید مجرب دانشگاهی و حوزوی، ویژه طلاب و عموم مردم است که از ۱۹ تا ۲۴ خردادماه برابر با هفته پایانی ماه مبارک رمضان از ساعت ۹ تا ۱۲ صبح در محل دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان واقع در خیابان حافظ در حال برگزاری است.

وی افزود: در طول این سلسله نشست ها و کارگاه ها، طلاب مشاور در محل حضور داشته و خدمات مشاوره‌ای رایگان به شرکت‌کنندگان ارائه می‌دهند، علاوه بر این، گروه کودک و نوجوان "یار دبستانی" نیز به منظور ارائه خدمات به کودکان و نوجوانان خانواده‌های شرکت‌کننده و اجرای ویژه برنامه‌هایی برای این گروه سنی در محل مستقر می‌شوند.

مدیر گروه تخصصی تبلیغی دانش خانواده با اشاره به شعار این گروه تخصصی، تبلیغی با عنوان "دانش خانواده، دانایی، راز خوشبختی" بیان کرد: جامعه هدف ما عموم، مردم هستند و برای ارتقاء علمی و مهارتی عموم خانواده‌ها در موضوعات مورد نیاز نظیر ازدواج و همسرگزینی، مهارت‌های همسرداری، مهارت‌های حل اختلافات زناشویی، فرزندپروری، مهارت‌های حل مسئله و آسیب‌های روحی-روانی و اخلاقی تلاش می‌کنیم.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha