جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
استهلال

حوزه/مسئول ستاد استهلال خراسان شمالی از استقرار هشت گروه استهلال ماه شوال در شهرستان‌های استان خبر داد.

حجت‌الاسلام حسین عابدینی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، اظهار داشت: با توجه به اینکه در آستانه فرارسیدن عید سعید فطر هستیم، هشت گروه استهلال ماه شوال در شهرستان‌های استان مستقر شده و به رصد می‌پردازند.

وی افزود: هشت گروه استهلال برای روئیت هلال ماه شوال از بعدازظهر امروز پنجشنبه مصادف با بیست و نهمین روز از ماه مبارک رمضان در سطح استان مستقر می‌شوند که این گروه‌های هشت نفره شامل روحانیون، کارشناس نجوم، معتمدین و رصدگر، مستندساز و تدارکاتی هستند.

مسئول ستاد استهلال خراسان شمالی گفت: این گروه‌های استهلال با تجهیزات لازم و تخصصی برای رؤیت هلال ماه شوال در مناطق مختلف خراسان شمالی شامل شهرستان‌های بجنورد، مانه و سملقان، گرمه، اسفراین و شیروان مستقر می‌شوند.

وی با بیان اینکه در این گروه‌های استهلال بیش از 50 نفر فعالیت می‌کنند، اظهار داشت: تمامی فعالیت‌های این گروه‌ها در شهرستان‌های مختلف استان زیر نظر امام‌جمعه شهرستان انجام می‌شود.

رئیس  شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان خراسان شمالی تصریح کرد: با گذشت ۱۸ ساعت از تولد ماه صحنه با چشم مسلح و با گذشت ۲۴ ساعت با چشم غیرمسلح نیز قابل مشاهده است، سپس گزارش‌های رصد و ستاد استهلال جمع‌آوری و به دفتر مقام معظم رهبری ارسال می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: به احتمال زیاد ماه مبارک رمضان امسال 29 روزه خواهد بود و عید سعید فطر و حلول ماه شوال مقارن با تاریخ ذکر شده در تقویم رسمی کشور است؛ با این حال چنانچه هلال ماه رؤیت شد، به اطلاع هموطنان خواهد رسید.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha