پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تصاویر/ افتتاح پایگاه مقاومت بسیج  شهدای روحانی مرکز مدیریت حوزه

حوزه/ مسئول مرکز امور طلاب و دانش‌آموختگان حوزه‌های علمیه گفت: یکی از راه های بقای روحیه بسیجی، استکبار ستیزی است و لذا بسیج که مقاومت ایثار شهادت و اخلاص است، باید درحوزه های علمیه تقویت شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین محمود ملک‌دار پیش از ظهر پنجشنبه، در مراسم افتتاح پایگاه مقاومت بسیج شهدای روحانی مرکز مدیریت حوزه های علمیه، اظهار داشت: وقتی تاریخ روحانیت را مشاهده می کنیم تاریخ پر افتخاری دارد.

وی گفت: تاریخ پر افتخار روحانیت به دلیل این است که متصل  به رسالت مهمی که خدا برای انبیا خود مقید کرده است  می باشد و روحانیت توانست این رسالت انبیا که تبلیغ دین است را به خوبی انجام دهد و در ابعاد مختلف علمی، سیاسی و فرهنگی افتخار آفرین باشد.

وی با بیان این که روحانیت سخنگوی دین خدا است و زمانی که مردم به دین علاقه مند هستند به سخنگویان دین هم علاقه دارند، افزود: امام راحل تجسم این محبت مردم بود که وقتی دیدند امام(ره) برای خود چیزی نمی خواهد، بلکه داعی الی الله است به سوی او آمدند.

مسئول مرکز امور طلاب و دانش‌آموختگان حوزه‌های علمیه، عامل دیگری که در موفقیت روحانیت نقش داشته است را روحیه حماسی، انقلابی، ظلم ستیزی و روحیه استکبار ستیزی برشمرد و تصریح کرد: امروز هم این روحیه در حوزه ها وجود دارد.

وی ادامه داد: وقتی ملت از امام راحل آن صلابت، مقاومت و ایستادگی را دیدند و شنیدند که در کمال ناباوری خیلی ها، فریاد زد «آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند» جذب ایشان شدند.

حجت الاسلام و المسلمین  ملک‌دار عنوان کرد: امروز اگر بخواهیم بایستیم و مردمی باقی بمانیم، باید این عامل یعنی روحیه انقلابی و استکبار ستیزی را داشته باشیم و این که رهبری تأکیید دارند بر تقویت روحیه انقلابی به همین علت است.

وی مطرح کرد: در دوران دفاع مقدس روحانیت پیشتاز مبارزه بوده و علاوه بر این مردم را نیز به صحنه دعوت می کرد و امروز هم با این هجمه دشمن لازم است روحانیت پیشتاز باشد.

مسئول مرکز امور طلاب و دانش‌آموختگان حوزه‌های علمیه گفت: یکی از راه های بقای  این روحیه، استکبارستیزی است و لذا بسیج که مقاومت ایثار شهادت و اخلاص است باید درحوزه های علمیه تقویت شود.

وی تصریح کرد: راه مبارزه با دشمن در این حساس ترین زمان ها که با جنگ اقتصادی و فرهنگی به صحنه آمده تا با انقلاب مقابله نماید داشتن روحیه انقلابی است و بقای این روحیه نیز تقویت بسیج در حوزه است.

حجت الاسلام و المسلمین محمود ملک‌دار به بیان تفاهم نامه ای  مدیریت حوزه با نهاد نمانیدگی ولی فقیه در سپاه اشاره کرد و گفت: یکی از ثمرات این تفاهم نامه، ایجاد پایگاه در نهاد های حوزی بوده است که به تصویب رسید و امروز شاهد افتتاح اولین پایگاه بسیج در نهاد های حوزوی هستیم.

وی افزود: امیدواریم بعد از این افتتاح در دیگر نهاد های حوزوی شاهد ایجاد پایگاه های بسیج باشیم، چرا که بسیج می تواند تلنگری بزند برای این که همه احساس مسئولیت کنند که به دنبال آن اقدام و عمل خواهد آمد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha