جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
امام مهدی

حوزه/ یکی از مواردی که در عصر حضرت مهدی(عج) محقق خواهد شد تکامل عقل و افکار بشریت و ترفیع درجات علمی و فکری آن‌هاست؛ در آن زمان عقول انسان‌ها از پراکندگی نجات می‌یابد و همه دارای قدرت کامل تمرکز فکر و تعقل می‌شوند.

 

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام محمدرضا آل ایوب، سخنران ویژه عرب زبانان در نشست‌ تخصصی «سفیران رضوان»، در رواق غدیر حرم مطهر رضوی، به بیان ویژگی‌های دوران ظهور حضرت مهدی(عج) پرداخت و گفت: در آخرالزمان تمامی ادیان به تبعیت از حضرت مهدی(عج) قیام خواهند کرد و هیچ عبادتگاه و پرستشگاهی جز برای پرستش خداوند یگانه وجود نخواهد داشت و هیچ حکمی با حکم ایشان مخالفت نخواهد کرد.

وی افزود: در دوران ظهور دل‌ها از پلیدی‌ها پاک خواهد شد، هیچ فساد و هیچ طبقات مالی و مادی وجود نخواهد داشت و همه با یکدیگر واحد خواهند گشت. در عصر ظهور حضرت مهدی عجل الله شرایط به گونه‌ای است که اگر زنی در خانه مشغول خواندن قرآن شود به تنهایی علم حقیقی را از قرآن استخراج خواهد کرد و به هیچ مرجع و فقیهی نیاز نخواهد داشت.

حجت الاسلام آل ایوب بیان کرد: امام مهدی(عج) هنگام ظهور موجب پیشرفت علم و سیاست خواهند شد و زمین بدون حد و مرز خواهد شد. امام باقر علیه السلام می‌فرمایند: به هنگام ظهور هیچ کشوری به دین خود نخواهد ماند و همه زیر نظر عدالت حضرت مهدی عجل الله قرار خواهند گرفت.

سخنران حرم مطهر رضوی ادامه داد: یکی دیگر از مواردی که در عصر حضرت مهدی(عج) محقق خواهد شد تکامل عقل و افکار بشریت و ترفیع درجات علمی و فکری آن‌هاست؛ در آن زمان عقول انسان‌ها از پراکندگی نجات می‌یابد و همه دارای قدرت کامل تمرکز فکر و تعقل می‌شوند.

وی با بیان اینکه حضرت مهدی(عج) هنگام ظهور درصدد رد کردن ادیان دیگر نیستند، افزود: هدف اصلی ایشان کنار گذاشتن تحریفات در ادیان آسمانی و پدیدار ساختن حق و حقیقت برای مردم و حاکم ساختن دین خالص و ناب اصیل الهی است.

براساس اعلام پایگاه آستان قدس رضوی، با توجه به نیاز زائران غیر ایرانی در خصوص معرفی نظام‌مند و تخصصی مسئله مهدویت، اداره زائران غیرایرانی آستان قدس رضوی سومین نشست تخصصی سفیران رضوان را با موضوع «امام مهدی(عج) امیر مهر یا غضب» ویژه زائران عرب زبان حرم مطهر رضوی در رواق غدیر برگزار کرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha