جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
سیدعلی پناه محمودی نیا- تبلیغات اسلامی بوشهر

حوزه/ معاون فرهنگی، پژوهشی و آموزشی تبلیغات اسلامی بوشهر گفت: تسلط مبلغان به روش های نوین تبلیغات دینی منجر به سعادت جوامع بشری می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از بوشهر، حجت‌الاسلام سیدعلی پناه محمودی نیا، صبح امروز در جمع مبلغان با تبریک سالروز تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی، گفت: تسلط مبلغان به روش های نوین تبلیغات دینی منجر به سعادت جوامع بشری می‌شود.

معاون فرهنگی، پژوهشی و آموزشی تبلیغات اسلامی بوشهر افزود: حضرت امام خمینی(ره) فرمودند: دنیا بر محور تبلیغات می‌چرخد، که با بیان این مطلب مسلمانان را نسبت به روش های نوین تبلیغ دینی در دنیای امروز توجه دادند، بنابراین کسانی که رسالت های الهی را ابلاغ می‌کنند باید مسلح به روش های نوین تبلیغات دینی باشند تا به زیبایی بتوانند جامعه را به سوی کمال سعادت راهنمایی کنند.

وی ادامه داد: در حقیقت تبلیغ یعنی درک و معرفت جایگاه پیامبرانه تبلیغ، که مبلغ برای انجام آن مسئولیت خطیر مهیا می‌شود و قرآن کریم دقیقاً مبلغین، مبلغات، مربیان و اقشار تاثیرگذار را در این خصوص هدایت می‌کند که چگونه تبلیغی و با چه کیفیتی در جامعه اثرگذار و راهگشا است، آنجا که می فرماید لقد کان لکم فی رسول الله اسوة حسنه: مسلما برای شما رسول خدا(ص) الگویی حسنه است.

حجت‌الاسلام محمودی نیا اضافه کرد: می دانیم که پیامبر اسلام(ص) الگوی همه نسل ها و عصرهاست و تبلیغ، تبشیر و تنذیر آن پیامبر رحمت، برترین، بالا ترین و موفق ترین روش تبلیغات دینی است.

معاون فرهنگی، پژوهشی و آموزشی تبلیغات اسلامی بوشهر تصریح کرد: دنیای امروز دنیایی است که با انواع روش های تبلیغی بی کیفیت ترین کالاها، بی ارزش ترین فرهنگ ها و بی منطق ترین اعتقادات را به خورد جوانان می دهد و آنها را متأسفانه جذب می‌کند در صورتی که جوامع انسانی تشنه حقیقت و معرفت الهی هستند و انتظار معرفی اسلام ناب را دارند و اسلام ناب در درون دریای عمیق معارف قرآنی و اهل بیت وجود دارد.

وی گفت: با توجه به اهمیت مقوله تبلیغ و ضرورت توجه به شیوه های مدرن و در اولویت بودن نسل جوان، مبلغین و مربیان باید با الگو گرفتن از سیره گفتاری و رفتاری پیامبر و اهل بیت عصمت و طهارت خوبی ها را به جامعه به‌ویژه نسل جوان بشناسانند و آن ها را تشویق به انجام آن کنند و جامعه را از منکرات و بدی ها دور نگه دارند و راه گریز از گناه و بدی ها را برای نسل جوان ترسیم کنند.

معاون فرهنگی، پژوهشی و آموزشی تبلیغات اسلامی بوشهر در پایان سخنان خود افزود: مبلغان باید با هم افزایی، بصیرت و بینش پیامبرگونه به مقابله با تبلیغات شوم دشمن علیه دین و اسلام ناب و ارزش‌های دینی بپردازند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha