جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی روسیه

حوزه/ تنی چند از طلاب و فضلای جوان حوزه ضمن تشکر از بازی های خوب تیم ملی فوتبال در جام جهانی به عنوان عاملی مهم در ایجاد نشاط و شادی مردم، ابراز امیدواری کردند که به کمک خدا و غیرت بچه های تیم ملی، پرتغال را ببریم و به دور بعدی مسابقات صعود کنیم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حدود دو هفته است که فضای جامعه به جهت برگزاری مسابقات فوتبال جام جهانی در کشور روسیه ، بیش از هر زمان دیگری فوتبالی شده و در این میان به خصوص حضور تیم ملی کشورمان در این تورنمنت مهم موجب جلب توجه بسیار اقشار مختلف به این رویداد شده است.

پیروزی ملی پوشان کشورمان در بازی نفسگیر نخست خود در گروه B برابر تیم ملی مراکش موجی از شادی را در سراسر کشور به همراه داشت و در ادامه با وجود باخت یک بر صفر تیم ما مقابل ستارگان معروف تیم ملی اسپانیا ، باز هم مردم به شادی پرداختند که حتی این بازی خوب با پیام کوتاه و دلگرم کننده رهبر معظم انقلاب خطاب به ملی پوشان توأم شد.

در آستانه دیدار سوم و حساس تیم ملی کشورمان مقابل تیم ملی فوتبال پرتغال، با تنی چند از طلاب و فضلای حوزوی در خصوص میزان علاقه مندی آن ها به فوتبال و به خصوص پیگیری اخبار حضور تیم کشورمان در جام جهانی روسیه به گپ و گفت پرداخته و از حال و هوای فوتبالی شان در این روزهای گرم سال صحبت کرده ایم که مشروح این گفت و شنودها در ادامه می آید؛

فوتبال ؛ عاملی برای نشاط مردم

حجت الاسلام حسین مقدمی ، روحانی شاغل در درس خارج فقه می گوید: در دنیای کنونی و با وجود همه گرفتاری ها و استرس ها، موفقیت های ورزشی در بُعد ملی به خصوص در ورزش های گروهی مثل فوتبال و والیبال، عامل ایجاد نشاط اجتماعی است و اتفاقاً اسلام، پرداختن به شادی حلال و نشاط اجتماعی را مورد تاکید قرار داده است.

وی می افزاید: به هر حال فوتبال یک رشته ورزشی بسیار جذاب است که نه فقط در کشور ما بلکه در بسیاری از کشورهای جهان جزو یک یا دو ورزش اول به شمار می رود.

طلاب هم اخبار فوتبالی را دنبال می کنند

حامد علیزاده، طلبه پایه ششم مدرسه علمیه معصومیه نیز با اشاره به این که برخلاف نظر برخی افراد جامعه، بسیاری از طلاب و روحانیون اهل تماشای فوتبال هستند و حتی برخی نیز فوتبال بازی می کنند، اظهار می دارد: البته بنده در این چند روزه به جهت گرفتاری های خاصی که داشتم فرصت تماشای بازی های تیم ملی را پیدا نکردم اما اخبار آن را دنبال می کردم و ما هم مثل همه هموطنان از موفقیت تیم کشورمان در این دوره از بازی ها بسیار خوشحال شدیم.

گاهی اوقات کار به کُری خوانی هم می کشد!

وی همچنین می افزاید: بسیاری از طلاب مدرسه علمیه معصومیه فوتبالی هستند و در ایامی چون دهه فجر مسابقات ورزشی همچون فوتسال در این جا برگزار می شود، ضمن آن که برخی از دوستان بنده به صورت حرفه ای پیگیر اخبار فوتبالی هستند به طوری که حتی در بحث طرفداری تیم ها ، کار به کُری خوانی هم می کشد.

علیزاده معتقد است: به هر حال جوانان و نوجوانان کشورمان علاقه مند به فوتبال هستند ، به خصوص وقتی که بحث تیم ملی فوتبال به میان می آید این علاقه همراه می شود با تعصب و غیرت ملی که فی نفسه ارزشمند است و باید زمینه ای فراهم شود که به این شادی آن ها به درستی توجه داده شود.

موفقیت تیم ملی فوتبال ، همه مردم را خوشحال کرده است

حجت الاسلام محمد رضا فیروزمندی، طلبه پایه هشتم حوزه نیز با بیان این که ما طلبه ها نیز مثل مردم عادی پیگیر اخبار جامعه به خصوص در وضعیت فعلی اخبار مربوط به تیم ملی فوتبال کشورمان هستیم، می گوید: موفقیت تیم ملی در این بازی ها یک بحثی است که فراتر از هر نگاه جناحی و سلیقه ای و فکری، یک مساله ملی به شمار می رود و به همین خاطر است که رهبر معظم انقلاب نیز بعد از بازی دوم ایران مقابل فرانسه از بچه های تیم ملی به خاطر بازی خوبشان تشکر کرده و خدا قوت گفتند.

وی با اشاره به این که بازی اول و دوم تیم ملی را در منزل به همراه خانواده مشاهده کرده است، ادامه می دهد: انصافاً بچه ها در این دو بازی به خصوص در بخش دفاعی ، بسیار خوب بازی کردند و امیدواریم که با غیرت ایرانی و تلاش و همت بسیار و البته کمک خداوند، زمنیه ای فراهم کنند که با شکست تیم ملی پرتغال بتوانیم به دور بعدی مسابقات برای اولین بار صعود کنیم.

شادی فوتبالی خوب است اما نه به قیمت گناه و معصیت

وی با بیان این که فوتبال بسترساز خوبی برای شادی و نشاط مردم و جوانان است ، به نکته مهمی اشاره کرده و ابراز می دارد: البته همه باید مراقب باشیم که به خاطر شادی و نشاط خدای ناکرده دچار گناه و معصیت و اختلاط محرم و نامحرم و بی حجابی و بدحجابی نشویم و در فضای سالمی به ابراز شادمانی بپردازیم که اگر این طور شد، کار ما ارزشمند است و نگاه دین هم به آن مثبت است.

گزارش از: سید محمد مهدی موسوی

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha