جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام سید قاسم رزاقی موسوی

حوزه/ عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی گفت: یکی از ثمرات و برکات تحول در حوزه این است که طلاب و روحانیون به نیازهای روز جامعه ، پاسخگویی مطلوب و مناسبی خواهند داشت.

حجت الاسلام  سید قاسم رزاقی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» با اشاره به مطلب فوق، ابراز داشت: تحول در حوزه فقط ناظر به مباحث آموزشی نیست بلکه همه عرصه ها همچون پژوهش ، تهذیب، تبلیغ را نیز شامل می شود و اساساً حوزه متشکل از پازل های مختلفی است که این ها باید در کنار هم چیده شده تا یک وضعیت کامل و روشن را برای رسیدن به اهداف از پیش تعیین شده شاهد باشیم.

وی بر لزوم اهتمام هر چه بیشتر حوزویان به تحقیقات علمی و پژوهشی تاکید کرد و گفت: در حقیقت پژوهش زیربنای تولید علم است و ما در عین حال که به مسایل علمی و آموزشی توجه می کنیم نباید از اهمیت تحقیق و پژوهش در حوزه غافل شویم.

عضو انجمن تاریخ پژوهان حوزه علمیه قم همچنین خاطرنشان کرد: بی شک طلاب و روحانیونی می توانند بهتر به نیازها و اقتضائات امروز جامعه پاسخگو باشند و به شبهات بهتر پاسخ دهند که مجهز به علم و تحقیق باشند و در عین حال در عرصه تهذیب و تبلیغ نیز توانمندی های بالایی از خود نشان دهند.

وی با بیان این که استاد، شاگرد و متن درسی، سه رکن اصلی سیستم آموزشی حوزه به شمار می رود، افزود: به هر میزان که ما در این سه رکن، شاهد تحول مطلوب باشیم، در کلیت قضیه، حوزه و حوزویان متناسب با نیازها و اهداف روز متحول می شوند.

۳۱۳/۸

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha