شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
مسابقات قرآن اوقاف کرمان

حوزه/مسئول اداره قرآنی اوقاف و امور خیریه کرمان از برگزاری چهل و یکمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم سازمان اوقاف، ۲۱ تیرماه در کرمان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کرمان، حجت الاسلام مختار یعقوبی مسئول اداره قرآنی اوقاف و امور خیریه کرمان از برگزاری چهل و یکمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم سازمان اوقاف خبر داد و گفت: چهل و یکمین دوره مسابقات سراسری قرآن  سازمان اوقاف و امور خیریه از  ۲۱ تیرماه در مرحله استانی، در شهر کرمان آغاز میشود و تا تاریخ 28 همین ماه به طول میانجامد.    

وی به هدف از برگزاری مسابقات قرآنی اشاره کرد و بیان داشت: مسابقات قرآنی سازمان اوقاف در جهت ترویج فعالیتهای قرانی کشور هر ساله در سطوح شهرستانی، استانی، کشوری و بین المللی برگزار میشود و هدف از آن فراهم آوردن زمینهای جهت انس بیشتر جامعه با مفاهیم قرآن کریم میباشد.

حجت الاسلام یعقوبی افزود: در طی این مسابقات بیش از ۶۰۰ نفر برگزیده استان دررشتههای اذان، حفظ ۵ جزء ،۱۰جزء ،۲۰ جزء و حفظ کل ،ترتیل قرائت و رشتههای معارفی به رقابت میپردازند و نفرات برتر هر رشته جواز حضور در مرحله کشوری را کسب میکنند.

مسئول اداره قرآنی اوقاف و امور خیریه کرمان به برگزاری مرحله پیش از استانی در رشتههای معارفی اشاره کرد و گفت: مرحله شهرستانی رشتههای معارفی  بصورت الکترونیکی و آنلاین برگزار گردید و ۲۶۰ نفر موفق شدند جواز حضور رقابتهای استانی را به دست آورند.

وی در پایان با اشاره به تفاهم نامه همکاری  اوقاف با اداره آموزش و پرورش بیان کرد: برگزاری مسابقات در رده سنی شکوفهها طبق تفاهم نامه سازمان اوقاف با همکاری آموزش و پرورش با عنوان مسابقات دانش آموزی برگزار می شود و امسال با برگزاری  مسابقات استانی منتخبین استان به رقابتهای کشوری که در شهرهای مشهد و تهران برگزار میشود اعزام میشوند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha