چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام والمسلمین سید محمود حسینی کاویانی

حوزه/ رئیس مجتمع آموزش عالی بنت الهدی گفت: ۳۶۶ چکیده مقاله به دبیرخانه همایش علمی پژوهشی حیات طیبه ارسال شد و ۲۹۵ مقاله مورد ارزیابی قرار گرفت. ۲۷ مقاله ممتاز شناخته شده و سه نفر رتبه برتر را کسب کردند و ۲۴ مقاله در کمیسیون ها مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمود حسینی کاویانی در دهمین همایش علمی پژوهشی حیات طیبه و نخستین همایش بین المللی جایگاه زن و خانواده در تحقق حیات طیبه از دیدگاه فقه مذاهب اسلامی که در مجتمع آموزش عالی بنت الهدی برگزار شد، اظهار کرد: حضرت معصومه(س) دارای شأن والایی در حوزه اسلام هستند و مانند حضرت فاطمه(س) در مسیر اسلام نقش آفرینی کردند.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم این همایش دوره کارورزی خوبی برای ورود به عرصه های جدی تحقیق و پژوهش باشد و به طور علمی از این همایش بهره مند شوید.
 
رئیس مجتمع آموزش عالی بنت الهدی با بیان اینکه دو مسئله در این همایش هدف گذاری شده، گفت: توجه به نقش تأثیرگذار بانوان در عرصه های اجتماعی از جمله مسائل مورد توجه است. یک زوج زمانی می تواند نقش خود را به درستی ایفا کند که هر دو عنصر زن و مرد در جایگاه خود ایفای نقش داشته باشد.
 
وی عنوان کرد: نسبت به هر دو جنس زن و مرد باید نگاه کامل وجود داشته باشد که دست مایه اصلی این همایش است.
 
حجت الاسلام والمسلمین کاویانی تقریب مذاهب را از دیگر مسائل مهم ذکر کرد و افزود: مشترکات زیادی بین مذاهب وجود دارد که می توان به آنها توجه کرد تا زمینه هایی برای همفکری و تعامل بیشتر بین مجموعه اهل سنت و شیعه ایجاد شود.
 
وی یادآور شد: این همایش به طور موفق در این زمینه عمل کرده و تنها شعار داده نشده و رتبه های برتر این همایش از سوی اهل سنت و شیعیان انتخاب شدند.
 
رئیس مجتمع آموزش عالی بنت الهدی عنوان کرد: عنوان این همایش در پایگاه علوم جهان اسلامی ثبت و سامانه ای برای اساتید راه اندازی شده است.
 
وی با بیان اینکه پوستر همایش در قالب هفت زبان طراحی شده است گفت: این امر زمینه ای فراهم کرده تا افراد مختلف بتوانند در این عرصه حضور داشته باشند. پیش نشست هایی ویژه برادران اهل سنت برگزار شده که از جمله آنها خراسان، بوشهر، کرمانشاه، هرمزگان و... بوده است.
 
حجت الاسلام والمسلمین کاویانی با بیان اینکه 15 درصد مشارکت از سوی حوزه های علمیه اهل سنت در این همایش وجود داشته، گفت: این مشارکت خوب است ولی امیدواریم در همایش های آینده افزایش پیدا کند.
 
وی تصریح کرد: پیش نشست ها به صورت آنلاین پخش شد تا افراد از سایر نقاط بتوانند از محتوای این همایش استفاده کنند.
 
رئیس مجتمع آموزش عالی بنت الهدی خاطرنشان کرد:  366 چکیده مقاله به دبیرخانه ارسال شد و 295 مقاله مورد ارزیابی قرار گرفت. 27 مقاله ممتاز شناخته شده و سه نفر رتبه برتر را کسب کردند و 24 مقاله در کمیسیون ها مورد بررسی قرار گرفت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha