جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام عابدینی

حوزه/ رئیس شورای حوزه علمیه قزوین گفت: در حدیثی از حضرت علی (ع) آمده است بهترین و برترین ذکر قرآن است و هر کس با قرآن مأنوس شود و در جانش نفوذ کند، صاحب شرح صدر می شود و از تنگ نظری و دنیاپرستی نجات می یابد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از قزوین ،حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی، در جمع حافظین و قاریان قرآن استان قزوین گفت: هر که قرآنی شود، لذت شرح صدر را کشیده و این موهبت نصیب او می شود. حضرت علی (ع) فرموده اند بهار دل ها در قرآن است. این یعنی دل ها می توانند منجمد، سرد، خموش و مرده و یا زنده، بانشاط و گلستان باشند، بنابراین برای اینکه دل هایمان گلستاني شود باید نهال های قرآنی یعنی آیات قرآن را در دل بکارید.

رئیس شورای حوزه علمیه قزوین بیان کرد: انسان قرآنی و کسی که در راه قرآن خالصانه، قلبی و با انگیزه معنوی می کوشد، خود بهشت متحرک است که در قیامت به بهشت خدایی می رسد.

وی اضافه کرد: یکی از اسامی قرآن نور است و در آیه 35 سوره نور آمده است خدا هر کس را بخواهد با این نور هدایت می کند، یعنی در هر کسی لیاقت، پاکی و انگیزه ببیند با این نور او را هدایت می کند. در آیه 40 سوره نور هم آمده است هر کسی را خدا نورانی نکند و برای او نور قرار ندهد، تاریک تاریک است و این یعنی هرچه نور است متعلق به خداست و قرآن و اهل بیت نور هستند.

نماینده ولی فقیه در قزوین گفت: در حدیثی از حضرت علی (ع) آمده است بهترین و برترین ذکر قرآن است و هر کس با قرآن مأنوس شود و قرآن در جانش نفوذ کند، صاحب شرح صدر می شود، از تنگ نظری و دنیاپرستی نجات می یابد و از ظلمت گرایی رهایی می يابد.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی تصریح کرد: بر اساس آیه 19 سوره رعد مردم 2 دسته هستند یا حقانیت قرآن را فهمیدند که اگر فهمیده باشند، اوالالباب هستند و یا نفهمیده اند که در حقیقت نابینا هستند که این نابینایی هم درمان دارد و راه این درمان هم قرآن است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha