جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام محمد اسماعیل قلی پور - امام جمعه بابلسر

حوزه/ امام جمعه بابلسر با اشاره به این که دهه کرامت فرصتی برای تبیین و ترویج سبک زندگی دینی در جامعه است، گفت: امروز بهره گیری از سبک زندگی می تواند یکی از بهترین راهکارهای جلوگیری تهدیدات و فشارهای دشمنان باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مازندران، حجت الاسلام محمد اسماعیل قلی پور، امام جمعه بابلسر امروز در مراسمی که به مناسبت دهه کرامت در این شهرستان برگزار شد، با تبریک این دهه و در پیش بودن ولادت امام رضا(ع)، بهره گیری از معارف اهل بیت(ع) تنها راه عاقبت به خیری دانست.

وی با بیان این که فاصله گرفتن از اهل بیت(ع) موجب نابودی و بدبختی انسان می شود، افزود: مشکلات و بحران های امروز جهان اسلام ناشی از فاصله گرفتن امت اسلامی از اهل بیت(ع) و معارف انسان ساز آن بزرگواران است.

امام جمعه بابلسر با اشاره به این که امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در سایه توجهات اهل بیت(ع) به کشوری مقتدر در منطقه و جهان تبدیل شده است، خاطرنشان کرد: این ملت بزرگ به پشتوانه اهل بیت(ع) توانستند در چهار دهه اخیر بحران ها و مشکلات را پشت سر بگذارند.

حجت الاسلام قلی پور، وجود حرم های مطهر امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) را عامل برکت و عزت برای ملت ایران دانست و افزود: ملت بزرگ ایران در سایه توجهات این امام معصوم در دنیا عزتمندانه حضور دارند و می درخشند.

امام جمعه بابلسر با بیان این که دهه کرامت فرصت مغتنمی برای دوستی با اهل بیت(ع) است، تصریح کرد: باید هر چه می توانیم معارف اهل بیت(ع) را در زندگی فردی و اجتماعی خود وارد کنیم تا زندگی سعادتمندانه ای داشته باشیم.

وی با اشاره به این که حب و دوستی با اهل بیت(ع) سعادت و تعالی را برای ما به ارمغان خواهد آورد، گفت: این دهه عامل فرصتی تا بیشتر به سیره عملی اهل بیت(ع) توجه کنیم و در زندگی خود از آن بهره گیریم.

حجت الاسلام قلی پور با تأکید براین که امروز می توانیم در پرتو نورانیت ائمه(ع) به تعالی و سعادت حقیقی دست پیدا کنیم، افزود: باید تلاش کنیم در پرتو این بزرگواران معرفت دینی را در خود تقویت کنیم.

امام جمعه بابلسر با اشاره به این که دشمن تلاش می کند تا معارف اهل بیت(ع) را در جامعه اسلامی کمرنگ کند، خاطرنشان کرد: ما وظیفه داریم با ترویج معارف اهل بیت(ع) جامعه را در برابر هجمه ها و توطئه های دشمنان واکسینه کنیم.

وی با بیان این که الگو قرار دادن سیره اهل بیت(ع) می توانیم مشکلات را به راحتی پشت سر بگذاریم، تصریح کرد: اهل بیت(ع) راه صحیح زیستن را به ما آموختند و امروز ما می توانیم با اتکا به آن مشکلات و بحران ها را از خود دور کنیم.

حجت الاسلام قلی پور با اشاره به این که دهه کرامت فرصتی برای تبیین و ترویج سبک زندگی دینی در جامعه است، خاطرنشان کرد: امروز بهره گیری از سبک زندگی می تواند یکی از بهترین راهکارهای جلوگیری تهدیدات و فشارهای دشمنان باشد.

وی با بیان این که این دهه فرصتی برای تبیین سبک زندگی سیره عملی و زندگانی و ابراز محبت به ساحت اهل بیت(ع) در جامعه دانست و افزود: با بهره گیری عملی از اخلاق و سبک زندگی حضرت امام رضا(ع) و حضرت معصومه (س )؛ این شخصیت های بزرگ الهی بتوانیم رفتار کریمانه و کرامت انسانی را از خودمان بروز دهیم و با پیروی از فرمایشات آنها در مسیر تکامل و تعالی حرکت کنیم.

امام جمعه بابلسر با بیان این که مدار حرکت در دهه کرامت حضرت امام رضا(ع)، حضرت احمد بن موسی(ع) و حضرت معصومه (س) هستند بر ضرورت ترویج و توسعه فرهنگ نبوی و رضوی و تبیین شخصیت و سیره امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) در جامعه و ویژه برای نسل جوان تاکید کرد.

وی، فرهنگ رضوی را نیاز امروز هر جامعه انسانی دانست و گفت: گرامیداشت دهه کرامت باید روز به روز کامل تر و جامع تر ادامه یابد و با برگزاری مراسم های فرهنگی می توان فرهنگ اهل بیت(ع) را در سطح جامعه ترویج کرد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha