جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر/ نشست تخصصی توریست و معنویت

حوزه/ نشست تخصصی توریست و معنویت به میزبانی آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) با حضور جمعی از کارشناسان و صاحب‌نظران عرصه گردشگری برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، نشست تخصصی توریست و معنویت ظهر امروز به همت اداره امور بین‌الملل آستان مقدس در سالن جلسات حضرت خدیجه(س) حرم مطهر برگزار شد.

بر اساس این گزارش:‌در ابتدای این مراسم کمال ثریا اردکانی رئیس اداره امور بین‌الملل حرم کریمه اهل‌بیت(س) از حضور گردشگران از 88 کشور و چهار قاره در حرم بانوی کرامت یاد کرد و گفت: چهار هزار و 100 مورد تور حرم‌شناسی و 150 نشست تخصصی را برای گردشگران حرم مطهر در سال گذشته برگزار کرده‌ایم.

همچنین، محمدحسین ایمانی رئیس دانشگاه علم و فرهنگ با اشاره به اینکه گردشگری نیز از معنویت جدا نیست، عنوان کرد: در فلسفه گردشگری مطالعات زیادی انجام شده است که نتیجه این مطالعات از گردشگری به عنوان وسیله رشد و پیشرفت یاد می‌کند و اگر تغییر و رشد در فرد گردشگر رخ ندهد آن فرد دچار نقص بوده است.

حجت‌الاسلام صفر فلاحی معاون فرهنگی حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها نیز با بیان اینکه انتقال فرهنگ توسط گردشگران انجام می‌شود، تصریح کرد: گردشگری در دین مبین اسلام تعاریف مشخصی دارد، اگر فردی آموزه‌های دینی اسلام را از نقطه‌ای به نقطه دیگری منتقل کند گردشگر مورد نظر اسلام خواهد بود.

این نشست سومین پیش نشست برای برگزاری کنفرانس بین‌المللی گردشگری و معنویت است که با محوریت تاکید بر استفاده از ظرفیت‌های معنوی در حوزه گردشگری برگزار شده است.

انتهای پیام// ۱۵/ ۳۱۳

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha