پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
وضعیت اقتصادی نابهنجار در غزه، به دلیل منع ورود کالاهای اساسی

حوزه/ رئیس کمیته مردمی برای مقابله با محاصره در کنفرانسی خبری اعلام کرد که اسرائیل در ۱۹ روز گذشته مانع از ورود کامیون های حمل کالاهای اساسی به نوار غزه شده که این وضعیت آسیب زیادی به اقتصاد فلسطین زده است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از imemc، مقامات اشغالگر اسرائیلی برای نوزدهمین روز متوالی ورود کالاهای اساسی و کمک های بشردوستانه را به نوار غزه از طریق گذرگاه کیرام شالوم، تنها گذرگاه اقتصادی غزه ممنوع ساخته اند. جمال الخدری، رئیس کمیته مردمی برای مقابله با محاصره، روز یکشنبه ضمن اعلام این خبر گفت که آخرین کامیون محتوی هزاران کالای اساسی روزانه از جمله مواد خام صنعتی، ساختمان سازی، پوشاک، پارچه، چوب، لوازم خانگی و دیگر ملزومات بود.

الخدری در یک کنفرانس خبری عنوان کرد که این ممنوعیت باعث آسیب دیدن اقتصاد فلسطین شده است که حتی پیش از آن نیز به دلیل محاصره و سیاست های اسرائیل، زیان های مستقیم و غیرمستقیمی متحمل می شد.

وی به نقل از یک رسانه خبری فلسطینی گفت که این کامیون ها حمل کننده کالاهای اساسی برای بقاء به ارزش بیش از 60 میلیون دلار هستند و به خاطر اشغالگران برای ورود به غزه با خطرات و موانع متعددی روبرو هستند.

الخدری خاطرنشان کرد که تاثیر منع ورود کامیون ها می تواند منجر به از هم پاشیدگی سریع بخش اقتصادی و صنعتی و تمامی خدمات شود.

وی اشاره کرد که فقر و بیکاری فعلی در نوارغزه هم اکنون بالاترین نرخ را در جهان دارد و اگر اسرائیل مجازات جمعی و نقض آشکار حقوق بین المللی علیه 2 میلیون فلسطینی در غزه را ادامه دهد معلوم نیست این فاجعه به کجا ختم شود.

به گفته این مقام فلسطینی کالاها رسما خریداری شده و وارد شده اند و اجازه ورود از طریق بندرگاه ها و گذرگاه های اقتصادی را دارند. اما اشغالگران مانع ورود آن ها شده و پس از آنکه به گذرگاه ها رسیدند آن ها را بازگردانده و خسارات سنگینی به صاحبان آن ها وارد می کنند. زیرا این کالاها برای مدت طولانی قابل ذخیره سازی نیستند و اکثرا موقع برگشت تاریخ مصرف شان می گذرد.

الخدری از جامعه بین المللی خواست با فشار وارد ساختن به اسرائیل، مانع از مجازات دسته جمعی مردم غزه که نقض آشکار حقوق بین المللی می باشد شوند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha