سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
صفر فلاحی

حوزه/ رئیس جشنواره مردمی کرامت از مشارکت ۴۳ هزار واحد صنفی در پویش نذر شادی و اعزام سه هزار و ۵۰۰ زیارت اولی به قم و هزار و ۸۰۰ نفر به مشهد مقدس در قالب این جشنواره مردمی خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت‌الاسلام صفر فلاحی عصر امروز در نشست شورای فرهنگ عمومی استان قم با اشاره به اینکه بیش از 120 جلسه بیان معارف در راستای شخصیت‌شناسی حضرت معصومه سلام‌الله علیها و امام رضا علیه‌السلام در حرم مطهر برگزار شده است، اظهار کرد: رونمایی از آثار علمی و دینی در حوزه فضای مجازی از جمله اقدامات انجام شده در دهه کرامت است.

معاون فرهنگی حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها اضافه کرد: امسال در دومین سال جشنواره مردمی کرامت توانستیم برنامه‌های مختلف دهه کرامت از جمله توزیع متبرکات میان مردم، اعزام سفیران کریمه، برپایی ایستگاه‌های کریمانه و نمایشگاه‌های فرهنگی را در بیش از 12 استان مختلف دنبال کنیم.

وی با بیان اینکه بیش از 43 هزار باب مغازه در میان اصناف با جشنواره مردمی کرامت همکاری داشتند، مطرح کرد: در قالب این جشنواره نزدیک به سه هزار و 500 زیارت اولی به قم و هزار و 800 نفر به مشهد مقدس اعزام شدند.

حجت‌الاسلام فلاحی از برپایی 70 محفل جشن تکلیف دختران با عنوان «دختران آفتاب» و برگزاری 50 جشن بزرگ دهه کرامت با محوریت مردم در استان‌های مختلف یاد کرد و گفت:‌ سفیران کریمه امسال در 69 بیمارستان، 29 زندان و 141 منطقه محروم حضور یافتند.

وی با اشاره به برگزاری جشن میلاد دهه کرامت در نزدیک به 30 نقطه از کشورهای مختلف تصریح کرد: برگزاری نشست تخصصی برای زائران غیرایرانی، پوشش رسانه‌ای برنامه‌ها با محوریت معرفی بانوی کرامت و امام رضا علیه‌السلام و گسترش شادی و نشاط معنوی در 11 نقطه از استان قم با برگزاری محافل جشن از جمله دیگر دستاوردهای دهه کرامت است.

معاون فرهنگی حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها  ادامه داد: در معرفی کریمه اهل‌بیت(س) و امام رضا علیه‌السلام شخصیت‌های علمی، مذهبی، دانشگاهی و حوزوی از جمله مراجع تقلید و ائمه جمعه نقش فراوانی داشتند و همچنین رسانه‌ها، ستادهای نماز جمعه، استانداری، ارشاد، اوقاف، بهزیستی، آموزش و پرورش، سازمان تبلیغات اسلامی، جمعیت هلال احمر، حوزه هنری، شرکت توزیع برق قم، راهداری‌ها، راه آهن، امور زندان‌ها، شورای اسلامی شهر، شهرداری قم فرمانداری، صدا و سیما، نیروهای انتظامی، سپاه، مسجد جمکران، نمایندگی وزارت خارجه در استان قم، پلیس راهور، کانون مساجد، مؤسسه حضرت خدیجه سلام‌الله علیها و نیروهای امنیتی نیز مشارکت کردند.

انتهای پیام// ۱۵/ ۳۱۳

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha