جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مصدق

حجت الاسلام مصدق گفت: آمار نشان داده است از زمانی که شورای صلح و سازش در کل کشور تشکیل شده است، بیش از ۳۵ درصد از پروند هایی که وارد دادگاه ویژه روحانیت می شود به صلح و سازش ختم شده و دیگر ثبت کیفری نمی شود

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از اصفهان حجت الاسلام محمد مصدق عصر امروز در  جمع خبرنگاران  و در حاشیه همایش یک روزه صیانت از نهاد مقدس روحانیت، اظهار کرد: پیشگیری از جرم و آسیب ها به اذعان همه کارشناسان متخصص و حتی دین مبین اسلام بهتر از درمان است.

وی ادامه داد: از چند سال قبل سلسله برنامه ها و همایش های صیانت از نهاد مقدس روحانیت به دستور دادستان کل ویژه روحانیت کشور طرح ریزی شد که با آموزش هایی که دراین برنامه ها داده می شود از جرائم و آسیب هایی که ممکن است احتمالا به وقوع بپیوندد، پیشگیری کنیم.

معاون بررسی و پیشگیری دادستان کل ویژه روحانیت تاکید کرد: براساس آیین نامه ها و قوانین اساسا دادگاه ویژه روحانیت با هدف پیشگیری و صیانت از نفوذ افراد تبهکار و منحرف در حوزه های علمیه و همچنین تاکید بر موضوع صلح و سازش تشکیل شده است.

وی افزود: امروز معاونت بررسی و دادستان های ما  در همه حوزه های وظیفه دارد که چنانچه گزارشی شود، ابتدا در دادگاه ویژه روحانیت موضوع را در شورایی مرکب از سه نفر حل و فصل می کنند که این شورا به عنوان شورای صلح و سازش است و سه عضو اصلی دارد، یکی نماینده تام الختیار امام جمعه مرکز استان، دیگری یکی از علما و روحانیون معروف شهر که طلاب حرف او را قبول داشته باشند و همچنین دادستان حوزه قضایی است.

حجت الاسلام مصدق عنوان کرد: آمار نشان داده است از زمانی که این شورا در کل کشور تشکیل شده است بیش از 35 درصد از پروند هایی که وارد دادگاه ویژه روحانیت می شود به صلح و سازش ختم شده و دیگر ثبت کیفری نمی شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha