جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
اخبار برتر

حوزه/ چشم انداز برترین اخبار ایران و جهان در ۲۴ ساعت گذشته، با گزینش اهمّ رویدادهای سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی از رسانه های مختلف در بسته‌ی خبری صبحگاهی تقدیم حضور کاربران محترم «خبرگزاری حوزه» می‌گردد،انتظار داریم با ارائه نظرات ارزشمند شما فرهیختگان گرامی، پویش روزافزون آن را شاهد باشیم.

بسمه تعالی

گزیده اخبار ایران و جهان/اخبار سیاسی

راغفر توطئه حرکت سینوسی مافیای ارز را لو داد/ منابع آگاه طرح محرمانه عربستان و امارات برای اشغال قطر را فاش کردند/ شهریاری عوامل زلزله اقتصادی ایران را افشا کرد/ پیچ و مهره های "معامله قرن" هرز شد

 

حوزه/ چشم انداز برترین اخبار ایران و جهان در ۲۴ ساعت گذشته، با گزینش اهمّ رویدادهای سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی از رسانه های مختلف در بسته‌ی خبری صبحگاهی تقدیم حضور کاربران محترم «خبرگزاری حوزه» می‌گردد،انتظار داریم با ارائه نظرات ارزشمند شما فرهیختگان گرامی، پویش روزافزون آن را شاهد باشیم.

 

راغفر توطئه حرکت سینوسی مافیای ارز را لو داد

حسین راغفر اقتصاددان طی یادداشتی که در روزنامه قانون چاپ شده است، نوشت: عده‌ای معتقدند به دنبال صحبت‌های اخیر ترامپ در خصوص مذاکره با ایران، نرخ دلار با کاهش روبه رو شده است، اما باید اقرار کرد که نوسانات بازار ارز مربوط به مافیایی در داخل کشور است و هدف آن این است که القا کند موضع‌گیری‌های رییس جمهور آمریکاست که می‌تواند اقتصاد ایران را متلاطم سازد. دلار ۱۱ هزار تومانی یا ۹ هزارو ۵۰۰ تومانی هیچ‌کدام به تحریم‌ها بازنمی‌گردد؛ این یک دروغ محض است که واکنش‌های ترامپ موجب کاهش یا افزایش قیمت دلار در ایران می‌شود. آنچه تاکنون بر بازار ارز اتفاق افتاده است باید در مافیای داخل کشور ردیابی شود که چه کسانی این نرخ‌ها را میان اذهان عمومی منتشر می‌کنند. بحثی با عنوان (Self-fulfilling prophecy) پیش‌گویی خود تحقق بخش است؛ پیش‌گویی‌هایی که خودش خود را محقق می‌سازد. این مفهوم در علوم اجتماعی، سیاسی و اقتصادی وجود دارد و به کار می‌رود به این معنی که عده‌ای مفهومی را در جامعه مطرح می‌کنند که واقعیت ندارد، پیش گویی می‌شود و این روی اذهان مردم تاثیر می‌کند و این ذهنیت با تاثیری که در انتظارات مردم ایجاد می‌کند آن هدف تحقق پیدا می‌کند؛ کاری که طی این مدت صورت گرفته است و بر روح و روان مردم به ویژه طبقات متوسط بازی کرده است از طریق شایعه‌پراکنی و تلقین اینکه گفته‌اند به زودی تا ۲۵ هزار تومان هم می‌رسد.این‌ها کار مافیا‌های قدرت و ثروت در کشور است که با منافع اسراییل و امریکا هم سویی دارد و اقداماتی را به دنبال موضع گیری ترامپ انجام می‌دهد. سال گذشته یکی از روزنامه‌های مروج این افکار که در خدمت شبکه‌های مافیایی قرار دارد از ابتدای سال ۹۶ نوشت که قیمت دلار به پنج هزار تومان می‌رسد، در انتهای سال دلار به پنج هزار تومان رسید. بنابراین با تکرار این پیش‌گویی‌ها سرانجام تحقق پیدا می‌کند، این بازی‌های روانی و سیاسی است که از سوی نهاد‌های بین المللی سی آی‌ای سازماندهی می‌شود. این‌ها می‌خواهند قیمت‌های غیرقابل تصور به وجود بیاورند که حتی افراطی‌ترین جناح‌های راست این قیمت‌های اخیر نرخ ارز را غیر قابل پیش‌بینی ارزیابی کرده‌اند. به این ترتیب جریانی خارج از کشور القا می‌کند که نرخ‌ها به این شکل روند افزایشی به خود می‌گیرد. همین جریان پیرو موضع‌گیری ترامپ باز هم القا می‌کند که صحبت‌های رییس جمهور آمریکا موجب ایجاد روند کاهشی در نرخ دلار شده است.

 

منابع آگاه طرح محرمانه عربستان و امارات برای اشغال قطر را فاش کرد

پایگاه تحلیلی «اینترسپت» به نقل از منابع آگاه نوشت، عربستان سعودی و امارات متحده عربی در تابستان سال ۲۰۱۷ همزمان با آغاز محاصره قطر، در آستانه اقدام نظامی علیه این کشور قرار داشته‌اند، اما «رکس تیلرسون» وزیر خارجه وقت آمریکا با این اقدام مخالفت کرده است. به نوشته اینترسپت، مخالفت تیلرسون با اقدام نظامی علیه قطر، از جمله عوامل ناخرسندی ریاض و ابوظبی از او و تلاش‌ها آن برای برکناری وزیر خارجه وقت آمریکا بوده است.بنا بر این گزارش، یک مقام کنونی سرویس‌های اطلاعاتی و دو مقام سابق وزارت خارجه آمریکا می‌گویند، چند هفته پس از آنکه عربستان، امارات، بحرین و مصر مسیرهای هوایی، زمینی و دریایی خود را به روی قطر بستند، قصد داشتند در یک طرح محرمانه، به این کشور حمله کرده و آن را اشغال کنند. همان زمان، تیلرسون در تماس‌های تلفنی متعدد، از سران این کشورها خواسته از اقدام نظامی علیه قطر صرف نظر کنند.وی در این تماس‌ها، به سلمان پادشاه عربستان، «محمد بن سلمان» معاون وقت ولی‌عهد سعودی و «عادل الجبیر» وزیر خارجه عربستان، درباره تبعات اقدام نظامی علیه قطر یا افزایش تنش‌ها در خلیج فارس هشدار داده است. او از «جیمز متیس» وزیر دفاع آمریکا هم خواسته هشدارهای مشابهی را به همتایان سعودی‌اش منتقل کند. این اقدام تیلرسون موجب عقب‌نشینی محمد بن سلمان شده، اما «محمد بن زاید» ولی‌عهد ابوظبی را خشمگین کرده است.به نوشته اینترسپت، عوامل نفوذی سرویس‌ اطلاعاتی قطر در عربستان اوایل تابستان ۲۰۱۷ به طرح محرمانه ریاض و ابوظبی پی برده‌اند. در پی دریافت این اطلاعات، قطر آمریکا را در جریان قرار داده و بعدا هم سرویس اطلاعاتی انگلیس وجود چنین طرحی را تأیید کرده است.بر اساس این طرح که عمدتا توسط ولی‌عهدهای ریاض و ابوظبی تدوین شده و قرار بوده چند هفته بعد اجرایی شود، نیروهای زمینی ارتش عربستان از طریق مرز زمینی وارد قطر شده و با حمایت نیروهای اماراتی تا حدود ۷۰ مایل به سمت دوحه، پایتخت قطر پیش می‌رفته‌اند. این نیروها سپس با دور زدن پایگاه نظامی آمریکا در قطر، پایتخت را اشغال می‌کرده‌اند.

 

شهریاری عوامل زلزله اقتصادی ایران را افشا کرد

یک عضو شورای عالی اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی گفت: شبکه بانکهای دولتی و خصوصی و موسسات مالی و اعتباری به عنوان بزرگترین نهاد پولی کشور با پیش خرید کردن سکه از بانک مرکزی و خرید سکه از بازار «فاجعه اقتصادی» به بار آوردند.سیدکمال‌الدین شهریاری با بیان این مطلب اظهار داشت: دولت فاقد قدرت لازم برای مهار نابسامانی‌های اقتصادی به ویژه نابسامانی‌های بازار سکه و طلاست.وی ادامه داد: نظام بانکی بر خلاف فلسفه وجودی‌شان پول مردم را جمع کردند و به جای پرداخت تسهیلات بانکی به بخشهای مولد اقتصادی و رونق کسب و کار، به "بزرگ سفته‌بازان و دلالان اقتصادی" مبدل شدند. اگر دولت می‌خواهد اقتدار نشان دهد باید در برخورد با کلیه بانک‌هایی که منابع پولی خود را صرف خرید طلا و سکه و ارز کردند، شدت عمل نشان دهد و مدیران آنها را سریعا عزل کند.این عضو کمیسیون عمران مجلس تاکید کرد: شبکه‌ای از مافیای دولتی و بانکی احتکار، گرانی و زلزله اقتصادی به وجود آورد. این شبکه فاسد با رانت‌خواری هر بلایی خواست بر سر اقتصاد کشور آورد.شهریاری ممانعت بانک مرکزی از معامله ارز در بازار غیرمتشکل پولی را هم علل افسارگسیختگی‌های قیمت ارز دانست و افزود: محدود کردن اختصاص ارز به کالاهای اساسی و ضروری و اجرای ناقص سیاست مدیریت شناور ارز توسط بانک مرکزی و دپوی دلارهای خریداری شده توسط خریداران بزرگ و کاهش شدید معاملات ارزی در بازار غیرمتشکل پولی از علل افسارگسیختگی‌های قیمت ارز است.

 

پیچ و مهره های "معامله قرن" هرز شد

یک رسانه رژیم صهیونیستی از تعویق اعلام طرح سازش آمریکایی موسوم به "معامله قرن" خبر داد. روزنامه صهیونیستی "یسرائیل هیوم" به نقل از یک منبع نزدیک به کاخ سفید نوشت: اعلام معامله قرن به بعد از انتخابات میاندوره ای آمریکا و انتخابات اسرائیل موکول شد.این منبع افزود: تعویق اعلام معامله قرن به خاطر نگرانی از احتمال تاثیر مفاد این قرارداد بر نامزدی نمایندگان حزب جمهوری خواه آمریکا صورت گرفته است چرا که این قرارداد "خواهان دادن امتیازاتی از طرف اسرائیل" است.این روزنامه صهیونیستی افزود: "در صورت حرکت به سمت برگزاری انتخابات در اسرائیل بعد از اعیاد یهودی، اعلام معامله قرن به بعد از تشکیل کابینه آینده موکول خواهد شد و علت آن هم ارزیابی های دولت آمریکا مبنی بر این است که نتانیاهو نخواهد توانست در دوره انتخابات برخی مفاد قرارداد نظیر به رسمیت شناختن ابودیس به عنوان پایتخت فلسطین را از بیم اینکه به نفع رقبایش در انتخابات نظیر نفتالی بینیت وزیر آموزش اسرائیل تمام شود، در دستور کار قرار دهد".این روزنامه صهیونیستی تصریح کرد: تعویق اعلام معامله قرن فقط به خاطر انتخابات آمریکا و اسرائیل نیست بلکه اخباری نیز وجود دارد که اردن و مصر و عربستان خواهان تعویق این اعلام شده اند و عربستان پرونده معامله قرن را از محمد بن سلمان گرفته است زیرا اظهارات وی به ویژه درخصوص قدس و قطع رابطه با اردن به علت تلاشش برای دور زدن نقش تاریخی این کشور در قباله قدس، چهره منفی از عربستان ترسیم کرده است.کارشناسان هدف از طرح سازش آمریکایی معامله قرن را از بین بردن مسئله فلسطین از جمله به رسمیت شهر اشغالی قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی، لغو بازگشت آوارگان و پناهندگان فلسطینی به خانه و کاشانه خود در سرزمین فلسطین و دادن منطقه ابودیس به عنوان پایتخت کشوری فلسطینی می دانند.این طرح با موج محکومیت ها و مخالفت های مسلمانان و مسئولان و شخصیت های سیاسی و دینی در جهان اسلام روبرو شده است.سردبیر روزنامه «رای الیوم»، افشاگری رسانه‌های غربی درباره انصراف عربستان از ترویج طرح صلح آمریکا برای خاورمیانه را با عقب‌نشینی ترامپ از تهدید ایران مرتبط دانست.

 

پیشنهاد ترامپ روی میز شورای عالی امنیت ملی رفت

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: ایران نباید ابتدا به ساکن پیشنهاد مذاکره رییس جمهوری آمریکا را رد کند. لازم است این موضوع با تامل و در شورای عالی امنیت ملی مورد بحث قرار گیرد. وی ادامه داد:ترامپ اول توپ های محکمی را می زند و با توپ پر می آید، اگر مقابلش مرعوب شود و جا بزند، ادامه می دهد، ولی اگر ببیند آن طور نیست خیلی سریع نظرش عوض می شود و سناریوی بعدی را پیدا می کند.عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: ابتدا به ساکن ما نباید مذاکره را رد کنیم و بگوییم بی خود کرده است؛ باید تامل داشته باشیم و دستپاچه نشویم، ذوق زده هم نشویم که ترامپ از همین ذوق زدگی ممکن است سوء استفاده کند، ممکن است ما را تست کند.وی اضافه کرد: مسئولان ذیربط باید با تدبیر و درایت موضوع را رصد کنند. در شورای عالی امنیت ملی مورد بحث قرار بگیرد و نهایتا با توجه به موخراتی که شاید داشته باشد ببینند چگونه عمل کنند.ناطق نوری گفت:نباید همین طوری این پیشنهاد را رد کنیم که بگویند ایران به دنبال خشونت و جنگ است و متهم نشویم از این طرف هم ذوق زده نشویم .باید به عنوان یک موضوع از طریق مسئولان ذیربط مورد بررسی و تحلیل قرار بگیرد و بعد تصمیم گیری شود.

 

دومینوی اختلاس های میلیاردی به شهرداری پرند رسید

دادستان رباط کریم گفت: مسئول امور مالی شهرداری پرند مبالغی از منابع شهرداری را به یک حساب شخصی واریز کرده است که بلافاصله این فرد و یک خانم که همدست وی در تهران بوده است، دستگیر شدند.حجت الاسلام قاسم پور در این باره اظهار کرد: گزارشی از شهردار پرند مبنی بر اختلاس یکی از کارمندان به دادستانی واصل شد و پس از وصول این گزارش، دستورات لازم برای بررسی موضوع صادر شد.قاسم پور خاطرنشان کرد: با حسابرسیهای صورت گرفته تا الان؛ تقریبا نزدیک به ۳ میلیارد تومان اختلاس توسط این شخص صورت گرفته است و با تکمیل کارشناسی و اعلام گزارش حسابرسی میزان دقیق اختلاس مشخص خواهد شد.دادستان رباط کریم با اشاره به بازداشت ۴ نفر از اعضای شورای شهر پرند خاطرنشان کرد: اینکه پرونده ارتشا در شورای شهر پرند به پرونده اختلاس در شهرداری مرتبط باشد نیازمند انجام تحقیقات است و تا حصول نتیجه و تکمیل بررسی‌ها نمی‌توان در این رابطه نظر قطعی داد.

 

وزارت بهداشت برای پرداخت بدهی‌های شرکت‌های دارویی و تجهیزات پزشکی راه کار برون رفت داد

یک عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که «وزارت بهداشت پرداخت بدهی‌های شرکت‌های دارویی و تجهیزات پزشکی را آغاز کرده است» گفت: این وزارتخانه به دنبال پرداخت مستقیم مطالبات شرکت‌های دارویی و تجهیزات پزشکی است همچنین می‌خواهد ارز مورد نیاز این شرکت‌ها را مستقیم از محل پرداخت بدهی‌های دولت تامین کند.وی ادامه داد: راهکار دیگر آن است که به هیات امنای دانشگاه‌ها ابلاغ شود که پول‌هایی که به حساب آنها تحت عنوان پرداخت بدهی‌های شرکت‌های دارویی و تجهیزات پزشکی ریخته می‌شود، صرف هزینه‌های دیگر نشود چون هیات امنا براساس قانون می‌توانند برای منابع مالی‌شان تصمیم‌گیری کنند. وزارت بهداشت می‌خواهد این استثنا را لحاظ نماید تا این منابع در جاهای دیگر مصرف نشود. به عبارتی می‌خواهد تصمیم‌گیری را از هیات امنا سلب کنند.همتی در جمع‌بندی گفت: وزارت بهداشت می‌خواهد در مرحله اول پرداختی‌ها در چارچوب مشخصی باشد و هیات امنا مکلف شوند که پرداختی‌ها را در جاهای دیگر مصرف نکنند و در مورد دوم نیز بدهی‌ها مستقیم به حساب تولید کنندگان و عرضه کنندگان واریز شود که این شامل شرکت‌های کوچک و واردکنندگان نیز می‌شود.

 

مذاکرات سطح بالا هم جلوی تحریم پیونگ یانگ را نگرفت

اداره کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا از تحریم 1 شخص و 3 شرکت در ارتباط با تحریم‌های کره شمالی خبر داد.در تحریم‌های امروز، نام بانک روسی «آگروسویوز» دیده می‌شود که به اتهام تسهیل نقل و انتقال مالی برنامه هسته‌ای کره شمالی، از سوی آمریکایی‌ها تحریم شده است.«استیو منوشین» وزیر خزانه‌داری آمریکا پس از اعلام این تحریم‌های جدید، در بیانیه‌ای گفت که «ایالات متحده به کار خود در اجرای تحریم‌های سازمان ملل و آمریکا و بند آوردن جریان درآمدهای غیرقانونی کره شمالی، ادامه می‌دهد.»این وزیر دولت ترامپ در ادامه گفته: «تحریم‌های ما تا زمان خلع سلاح اتمی نهایی و کاملاً راستی‌آزمایی‌شده کره شمالی، بر سر جای خود باقی خواهد بود.»در تحریم‌های امروز، نام «ری جونگ وون» معاون دفتر نمایندگی «بانک تجارت خارجی» کره شمالی در مسکو هم دیده می‌شود؛ این بانک و رئیس دفتر نمایندگی‌اش در مسکو، پیش از این تحریم شده بودند. دو شرکت «دانگ دونگ ژونگ شنگ» و «اونگوم کره» به عنوان شرکت‌های پوششی بانک تجارت خارجی کره شمالی هم امروز تحریم شدند.هدف اعلام شده آمریکایی‌ها از مذاکره، از بین بردن توان هسته‌ای کره شمالی در ازای دادن تضمین امنیتی به این کشور کوچک است؛ طرفین هنوز در خصوص ماهیت این تضمین، اطلاعاتی ارائه نداده‌اند.

تذکر رهبر معظم انقلاب به سردار سلیمانی تکذیب شد

در پی انتشار خبر تذکر رهبر معظم انقلاب اسلامی به سردار سرلشکر سلیمانی در خصوص سخنان اخیر وی خطاب به رئیس جمهور آمریکا که توسط برخی عناصر ضد انقلاب ساخته و منتشر شد، یک منبع آگاه اعلام کرد: خبر منتشر شده درباره تذکر رهبر معظم انقلاب اسلامی به سردار سلیمانی، عاری از حقیقت است و به هیچ وجه صحت ندارد.این منبع افزود: اتفاقا سخنان مقتدرانه سرلشکر سلیمانی به‌موقع و سنجیده بود و اقتدار و انسجام نظام را یکجا به نمایش گذاشت.

ایران رکورد عبور از میدان موانع ارتش‌های جهان را شکست

غواص‌های نیروی دریایی ارتش در مسابقات غواصی ارتش‌های جهان رکورد جدیدی را در عبور از میدان موانع به ثبت رساندند.امیر دریادار دوم پرویز سلیمی پناه، سخنگو و رئیس ستاد برگزاری مسابقات غواصی ارتش‌های جهان که در نوشهر در حال برگزاری است، با اعلام رکوردشکنی غواص‌های ایران در این مسابقات، گفت: در آغاز روز دوم این مسابقات غواص‌های نیروی دریایی ارتش ایران توانستند، رکورد مسابقات بین‌المللی ارتش‌های جهان در رشته غواصی عمق و در آیتم عبور از میدان موانع را با اختلاف چشم‌گیری بشکنند و مدت زمان بسیار کمتری را در عبور از این میدان به ثبت برسانند.

سازمان اطلاعات داخلی آلمان مقر بعدی داعش را لو داد

رئیس سازمان اطلاعات داخلی آلمان درباره دست کم گرفتن خطر داعش هشدار داده و تاکید کرد که بعد از شکست های این سازمان تروریستی در عراق و سوریه حالا داعش تمرکز خود را بر برنامه ریزی حملات تروریستی در اروپا قرار می‌دهد. "هانس گئورگ ماسن"، رئیس سازمان اطلاعات داخلی آلمان در مصاحبه ای با نشریه "فوکوس" آلمان درباره دست کم گرفتن خطر سازمان تروریستی داعش هشدار داده و گفت: با وجود اینکه این سازمان تروریستی در سوریه و عراق شکست هایی را متحمل شده است، اما همچنان خطر بزرگی از جانب آن ها ما را تهدید می کند. این  به اصطلاح خلافت بدون قلمرو حالا به ویژه بر اروپا تمرکز کرده است. وی در این راستا به دستگیری برخی مظنونین ترور در آلمان که قصد حملات تروریستی در شهرهای مختلف آلمان را داشتند اشاره و تاکید کرد که اخیرا در 12 ژوئن سال 2018 در کلن یک مظنون ترور تونسی دستگیر شد که از طریق دستورالعمل ها در اینترنت توانسته بود مقادیر زیادی گاز ریسین را ایجاد کرده و قصد حمله تروریستی بیولوژیک در کشورمان را داشت.وی افزود: در ارزیابی شرایط، اخیرا به ویژه دو فاکتور خطر در نظر گرفته می شوند، یکی بازگشت جهادی ها از مناطق جنگی در سوریه و عراق و از طرف دیگر پیامدهای امنیتی مربوط به مهاجرت های نامنظم. اما همچنین پیامدهای افزایش پتانسیل های خطر در گروه های سلفی که در حال حاضر حدود 11200 نفر را شامل می شوند بر شرایط امنیتی کشور ما تاثیر گذارند.

 

وزیر کشور اروپا را هم تهدید کرد

کافی است "24 ساعت چشم خود را هم بگذارید" تا اروپا در مواجهه با سیل مهاجران و محموله‌های مواد مخدر، کابوس را به عینه ببیند. هزینه تحریم نسل جوان ایران را جوانان اروپا هم باید بپردازند.سال‌هاست برای آن که اروپا زیر هجوم سیل مهاجران جنوب آسیا زانو نزند و جوانان اروپایی ظرف یکی دو سال با مرفین و هروئین‌های ارسال شده از افغانستان و دیگر مراکز تولید مواد مخدر در مجاورت مرزهای ما، «عملی» و «چرتی» نشوند، جمهوری اسلامی ایران هزینه های سنگین جانی و مالی می دهد.بگذارید یک بار هم شده، مردم لندن، پاریس، بروکسل و ...بفهمند که وقتی با نقطه ثقل غرب آسیا چنین دشمنانه برخورد می کنند، چه تبعاتی را باید تحمل کنند. بگذارید یک بار هم شده، جوانان اروپایی در کنار جوانان ایرانی مزه تضییقات و بی عدالتی‌های حاصل از تحریم‌های ایران را بچشند، آن‌گاه یقین بدانید که سیاست‌ها و رویکردها تغییر خواهد کرد.

 

ریاض،الحدیده را به خاک و خون کشید

همزمان با برگزاری جلسه شورای امنیت درباره بحران یمن، جنگنده‌های سعودی بیمارستان الثوره و بازار صیادان الحدیده را هدف قرار دادند.در این حمله 55 تن شهید و 130 نفر زخمی شدند.رئیس کمیته عالی انقلابی یمن گفت: این اقدام ائتلاف سعودی - آمریکایی مصداق بارز جنایت جنگی و نقض آشکار قوانین بین المللی است.شبکه تلویزیونی المیادین در خبر فوری به نقل از محمد علی الحوثی رئیس کمیته عالی انقلابی یمن اعلام کرد: جنایت جدید ائتلاف متجاوز سعودی در حمله به بیمارستان و اسکله ماهیگیری الحدیده بار دیگر ثابت کرد متجاوزان به چیزی جز قتل و کشتار فکر نمی کنند.الحوثی افزود: جامعه جهانی باید تمایل خود را برای برقراری صلح و آرامش در یمن با صدور قطعنامه ای در شورای امنیت و ملزم کردن ائتلاف متجاوز سعودی به توقف بمباران غیرنظامیان یمنی و رفع محاصره ظالمانه علیه آنان به اثبات برساند. همزمان با حملات گسترده جنگنده های آل سعود نشست شورای امنیت درباره یمن برگزار شد.

 

یک خانواده داعشی به قتل هولناک اعتراف کردند

عبدالستار بیرقدار، سخنگوی شورای عالی قضایی عراق روز چهارشنبه اعلام کرد، نیروهای امنیتی هشت تروریست که عضو یک خانواده و مسؤول اقدامات داعش در جنوب موصل بودند، بازداشت کردند.وی افزود: افراد متهم به مشارکت‌شان در ارتکاب وحشیانه‌ترین جنایت‌های کثیف در حق نیروهای امنیتی و غیرنظامیان در حفره‌ای بزرگ و عمیق در منطقه حمام العلیل اعتراف کرده‌اند.این حفره بدنام در اشاره به یک نشست طبیعی بزرگ زمین "الخسفه" نام دارد و در هشت کیلومتری جنوب موصل است و یکی از بزرگترین گورهای دسته‌جمعی داعش محسوب می‌شود که تروریست‌ها برای اجرای اعدام‌های خود از آن استفاده می‌کردند.بیرقدار تاکید کرد، متهمان در اعدام ۳۷۰ غیرنظامی و افراد منتسب به نیروهای امنیتی و بازداشت ۴۰۰ تن از ساکنان موصل شرکت داشتند و اعتراف کرده‌اند دست به وحشیانه‌ترین جنایت‌ها در حق آنها زده‌اند و باید تدابیر لازم در حق آنها طبق قانون مبارزه با تروریسم اتخاذ شود.نیروهای امنیتی عراق ژوئیه ۲۰۱۷ تسلط کامل خود بر شهر موصل را بعد از ۹ ماه عملیات نظامی اعلام کردند و در اواخر ماه اوت به طور کامل استان نینوا را تحت کنترل خود درآوردند.

 

وزارت اطلاعات باندهای قاچاق و ضرب ارز و سکه های تقلبی را متلاشی کرد

وزارت اطلاعات از متلاشی شدن باندهای قاچاق ارز و طلا و باندهای جعل اسکناس‌های خارجی و ضرب سکه های تقلبی خبر داد.بر اساس اعلام وزارت اطلاعات ، سربازان گمنام امام زمان(عج) در اداره کل اطلاعات آذربایجان غربی با اقدامات اطلاعاتی و تخصصی و با هماهنگی مراجع قضائی دو باند قاچاق ارز و طلا به همراه دو باند جعل اسکناس‌های خارجی (دلار، یورو، لیر و دینار عراقی) و ضرب سکه ‌های تقلبی را طی چند مرحله عملیات هوشمندانه در سطح استان های آذربایجان غربی، تهران و برخی از استان های عمقی کشور شناسایی و مورد ضربه قرار داده و از تداوم فعالیت مجرمانه آنها ممانعت به عمل آوردند.در این عملیات ۱۵ نفر از عوامل باند‌های مورد نظر دستگیر و بیش از پانصد هزار انواع ارزهای خارجی (دلار، یورو و لیر) و همچنین بیش از نیم میلیون دلار جعلی و ۱۲۲ میلیون دینار جعلی عراقی به همراه کلیه تجهیزات و ملزو‌مات جعل اسکناس و ضرب سکه‌های تقلبی کشف و ضبط گردید.

 

عفو بین الملل از همکاری‌های جاسوسی اسرائیل-عربستان پرده برداشت

عفو بین‌الملل همکاری‌های جاسوسی رژیم صهیونیستی و عربستان سعودی برای حمله به فعالان حقوق بشر را فاش کرده است.روزنامه جروزالم‌پست گزارش داد یکی از کارکنان عفو بین‌الملل با پیام‌هایی در «واتس‌آپ» هدف حملات سایبری قرار گرفته که حاوی جاسوس‌افزارهای ساخت یک شرکت صهیونیستی بوده است. مطابق این گزارش، پیام‌هایی که به عنوان «طعمه» برای این عضو سازمان عفو بین‌الملل و برخی از فعالان حقوق بشر در عربستان ارسال شده حاوی جاسوس‌افزارهایی بوده‌اند که شرکت اسرائیلی «NSO» آنها را به عربستان سعودی فروخته است. گزارش عفو بین‌الملل حاکی است دامنه‌های وب مربوط به این جاسوس‌افزارها در روزها و ساعات کاری‌ای ثبت شده که با زمان‌های کار در فلسطین اشغالی مرتبط است؛ این موضوع نشان می‌دهد که رژیم صهیونیستی در این حملات نقش داشته است. شرکت NSO یک شرکت فعال در زمینه جاسوسی‌های سایبری است که جاسوس‌افزارهایی برای پایش گوشی‌های همراه تولید می‌کند. گزارش عفو بین‌الملل با یافته‌های یک گروه حقوق بشری دیگر موسوم به «Citizen Lab» همخوان است. این شرکت نیز بعد از بررسی پیام‌های مشکوک، یافته‌های گزارش عفو بین‌الملل را تأیید کرده است. جاسوس‌افزار مورد استفاده «پگاسوس» نام دارد و قادر به ضبط مکالمات، دسترسی به عکس‌ها، پیام‌های متنی و وب‌سایت‌های مشاهده‌شده از طریق گوشی‌های هوشمند است.این پیام‌ها برای به دام انداختن فعالان در ظاهر اطلاعاتی درباره تظاهرات‌ها یا رأی‌ دادگاه‌ها ارائه می‌داد و از قربانی می‌خواسته که روی یک لینک کلیک کند.

 

نئوم،طرح هسته ای عربستان را جدی تر کرد

عربستان سعودی در حال پیش بردن طرح هسته‌ای خود است.هم زمان با سفر غیرمنتظره ملک سلمان بن عبدالعزیز به شهر در حال تاسیس نئوم در شمال غربی این کشور، خبر‌هایی مبنی بر تسریع در روند طرح هسته‌ای عربستان سعودی نیز مطرح شده است.پایگاه اینترنتی عرب نیوز در یادداشتی در این خصوص نوشت: «عربستان سعودی آماده است طرح‌های خود برای اولین نیروگاه هسته‌ای را پس از اعلام نظر آژانس بین المللی انرژی اتمی نهایی کند. یک تیم از آژانس بین المللی انرژی اتمی به دعوت عربستان سعودی طی ۱۲ روز در عربستان سعودی در حال بررسی برنامه توسعه زیرساخت‌های این کشور برای برنامه انرژی هسته‌ای بودند. بررسی زیرساخت‌های هسته‌ای این کشور ۲۴ جولای به پایان رسید.»اسفند سال گذشته نیز برخی از رسانه‌ها از درخواست عربستان سعودی در مذاکرات با آمریکا برای کسب مجوز غنی سازی و فرآوری اورانیوم در قبال انتخاب شرکت‌ها و فناوری‌های آمریکا بودهاندبنا بر گزارش‌ها، مقام‌های سعودی در مذاکرات با آمریکا، به مقامات این کشور گفتند عربستان نیز باید قادر به فعالیت‌هایی که آن‌ها را بالقوه، به توانایی احتمالی برای ساخت بمب اتمی، نزدیک کند، باشد.این در حالیست که به اذعان کارشناسان منطقهای و بین المللی برپایی تاسیسات هسته‌ای در عربستان عامل مهمی در تغییر معادلات منطقه‌ای خواهد بود.

 

وزیر خارجه کره شمالی به یک قدمی تهران رسید

«ری یانگ هو»؛ وزیر خارجه کره شمالی پیونگ یانگ را به مقصد سنگاپور ترک کرد تا در حاشیه نشست «آسه‌آن» (اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا) دیدارهایی با سران دیگر کشورها داشته باشد.خبرگزاری «کیودو» ژاپن به نقل از منابع آگاه نوشت: انتظار می‌رود وزیر خارجه کره شمالی بعد از نشست آسه‌آن سفری رسمی به ایران داشته باشد.هنوز مقام‌های ایران و کره شمالی خبر کیودو را تأیید نکرده‌اند.کیودو ادامه داد: سفر ری به سنگاپور متمرکز بر امکان دیدار با همتایان آمریکایی و ژاپنی‌اش است و احتمالا در دیدار با همتایانش از دیگر کشورها، برای تقویت روابط خارجی تلاش کند.«مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا روز جمعه به سنگاپور می‌رود و «تارو کونو» وزیر خارجه ژاپن نیز به سنگاپور رفت تا در نشست آسه‌آن شرکت کند.سران کره شمالی و آمریکا در ماه ژوئن در سنگاپور دیدار کردند و بعد از آن نخست وزیر ژاپن برای دیدار با رهبر کره شمالی اظهار تمایل کرد.

 

مجلس مبارزه با فساد را از خودش کلید زد

یکی از طراحان تحقیق و تفحص از مجلس شورای اسلامی از تقدیم این طرح به هیئت‌رئیسه مجلس با امضای ۲۰ تن از نمایندگان خبر داد. امیر خجسته از طراحان تحقیق و تفحص از مجلس با بیان اینکه نظارت مجلس نظارتی عالیه است چراکه هم قانونگذار و هم ناظر است، گفت: متاسفانه نظارت مجلس به نحو احسن و اکمل انجام نمی‌شود.وی با بیان اینکه مجلس در نظارت بی خاصیت است در حالی که قدرت مجلس با نظارت آن سنجیده می‌شود، گفت: اگر مجلس به درستی نظارت کند تمام اتفاقاتی که با روبرو هستیم سروسامان می‌گیرد و مدیریت می‌شود، اما اگر نظارت نکند شاهد رها شدن بازار و گرانی دلار و این موارد هستیم. وی با بیان اینکه در بررسی قرارداد‌های مجلس، ساخت و ساز‌های مجلس و اتفاقاتی که در مجلس رخ داده و هزینه‌هایی که انجام شده به این نکته دست یافتیم که باید تحقیق و تفحصی نیز از مجلس صورت گیرد، گفت: قریب ۲۰ نفر از نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی این طرح را امضا کرده و هم اکنون موضوع به هیئت رئیسه مجلس ارائه شده و در حال پیگیری است.نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کار در حال انجام است و در کمیسیون نیز مطرح خواهد شد، گفت: آقای تاج گردون باید سریع این طرح را در صحن کمیسیون مطرح و سپس در صحن علنی اعلام کند و به سمتی برویم که تحقیق و تفحص قوی و قدرتمند از مجلس داشته باشیم تا درس عبرتی برای سایر قوا باشد.

 

پیریایی برای #آشوب  جوابیه نوشت

محمد حسین پیریائی نوشت: این روز‌ها موج اخبار #اغتشاشات در شبکه‌های اجتماعی به موضوعی داغ بدل شده است. امواجی که در ورای سیاه نمایی و سفیدانگاری برخی وقایع تلاش میکند تا مخاطب را به زمینه مطلوب خود سوق دهد.از دو دهه پیش تاکنون به موازات پیچیده‌تر شدن اعتراضات و خواستگاه‌های آن، مکانیزم کنترل و مدیریت اغتشاشات در دستگاه‌های مسئول به پختگی و فخامت رسیده است.علی الظاهر پس ازحادثه استخر کوشک سکان اعتراضات و فتنه گری‌ها ازداخل به خارج از کشور انتقال پیدا کرد واین موضوع از توده‌های اجتماعی بسیاری سلب اعتماد نمود، زیرا در نظرگاه مردم عناصر داخلی به نسبت مزدوران خارجی مانند گروهک منافقین و ائتلاف سلطنت طلب_سعودی که نماد ظلم و ظلمت اندمطمئن ترند و شرایط بد کنونی برای مردم از تسلط این دو طیف مخوف گواراتر است لذا آشوب‌ها پس از تخلیه هیجانات به سرعت فروکش میکند.برخلاف نمونه‌های موفق اغتشاشات آشوب‌های کنونی ایران یک میدان دوسویه را تشکیل میدهد ودر مقابل معاندان نظام؛ هواداران جان بر کف انقلاب وجود دارند که این متغیری به نام وجود پشتوانه‌های مردمی نظام را به رخ می‌کشد. به عبارت دیگر خود طراحان خارجی میدانند نهایت آسیبی که نظام ببیند در داخل کشور نیست بلکه با فراخون سربازان ایرانی به داخل در عمق استراتژیک ایران رقم میخورد و با عزل روسای ناکارآمد و مغرض داخلی پایان میگیرد!و اینکه مخاطرات داخلی معلول ترس بزرگ دشمنان ایران است جایی که سربازان خمینی به عمق امنیتی #سعودی و #اسرائیل نفوذ کرده اند و طعم پیروزی را چشیده اند و میدانند در صورت تداوم شرایط موجود معادلات کلان جهان تغییر میکند.

 

کارمند سابق بانک جهانی راه کار نجات اقتصادی ایران را ترسیم کرد

سیاست جمهوری اسلامی تاکنون این بوده که دلار را از مناسبات تجاری خود خارج کند. سیاست ایران باید گسترده کردن مناسبات تجاری با کشورهای عضو شانگهای باشد.دشمن جنگ اقتصادی و سیاسی تمام عیاری را علیه کشور عزیزمان به راه انداخته و هیچ ابایی از گفتن کلمه «براندازی» هم ندارد. در این بین لیبرال‌های وطنی به رغم تجربه تلخ برجام، همچنان از مذاکره با ترامپ و نزدیکی به غرب می‌گویند.به اعتقاد بسیاری از کارشناسان، از آنجایی که مشکل غرب با جمهوری اسلامی ایران، فراتر از مسائلی مثل هسته‌ای و منطقه‌ای است و آنها اصولا با ماهیت این کشور مشکل دارند، مذاکره بر سر چنین موضوعاتی به جایی نخواهد رسید مگر ایران، از اصول و ارمان‌های خود عقب بکشد. این عده از کارشناسان در مقابل چرخش به سمت کشورهایی غیر از چند کشور قلدر اروپایی و آمریکایی را پیشنهاد می‌کنند. برای بررسی این موضوع، با «پیتر کوئینگ»، کارمند سابق بانک جهانی و کارشناس حوزه اقتصادی از کشور سوئیس گفت‌وگو کرده‌ایم. وی ضمن اعلام اینکه «جریان‌های غربگرا در ایران معمولا کار همان ستون پنجم را می‌کنند» راه برون‌رفت از مشکلات اقتصادی را برخی اصلاحات داخلی اقتصادی و چرخش به سمت کشورهای عضو شانگهای معرفی می‌کند. سیاست جمهوری اسلامی تاکنون این بوده که دلار را از مناسبات تجاری خود خارج کند. سیاست ایران باید گسترده کردن مناسبات تجاری با کشورهای عضو شانگهای باشد. کشورهای عضو شانگهای ۵۰ درصد از جمعیت جهان را به خود اختصاص داده و حدود یک سوم از تولید ناخالص ملی جهان از همین کشورهاست. آینده اقتصادی جهان در شرق رقم خواهد خورد. غرب در حال خودکشی است، خودکشی‌ای که به واسطه حرص و جنگ رخ داده و تمام رفتارهای غیرانسانی آنها به این نابودی دامن زده است. این یک فرضیه نیست اتفاق قطعی‌ای است که رخ خواهد داد، نابودی اقتصادی غرب اتفاق حتمی است. بنابراین هرچه زودتر ایران این واقعیت را متوجه شود که غرب منافع تهران را تامین نمی‌کند، آینده بهتری در انتظار ایران خواهد بود و آن یعنی خارج شدن از مدار غرب.

 

زلزله اقتصادی 193 ریشتری در بهارستان،پای اخلالگران را به مجلس باز کرد

پس از تذکرات پی در پی اقتصادی نمایندگان،‌ 193 وکلای ملت در نشست علنی امروز پارلمان طی نامه‌ای به رئیس جهمورخواستار تغییرحداکثری در کابینه دولت شدند. سؤال اقتصادی 80 نماینده مجلس شورای اسلامی از رئیس‌جمهور با اعلام علی لاریجانی رئیس مجلس اعلام وصول رسمی شد. علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی پس ا اعلام وصول سوال از رئیس جمهور اظهار داشت: تعدادی از نمایندگان تقاضای سوال از رییس جمهوری داشتند و این موضوع به کمیسیون اقتصادی مجلس ارجاع شد و این کمیسیون با حضور نمایندگان رییس جمهور موضوع را بررسی کردند.وی افزود: بعد از بررسی های انجام شده، 80 نفر از سوال کنندگان بر سوال خود باقی ماندند، بنابراین بیش از یک چهارم نمایندگان همچنان در سوال پابرجا هستند از این رو طبق قانون اساسی و آیین نامه داخلی مجلس بعد از یک هفته که این موضوع در کمیسیون اقتصادی بررسی شد، باید سوال اعلام وصول شود.سپس، طرح استیضاح علی ربیعی وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی اعلام وصول شد.علی اصغر یوسف‌نژاد عضو هیأت رئیسه مجلس این استیضاح را اعلام وصول کرد.وی در همین رابطه اظهار داشت: بر اساس ماده 222 و 223 آیین‌نامه داخلی مجلس طرح استیضاح وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی که در 12 تیر ماه 97 به کمیسیون مربوطه ارجاع شده بود با 40 امضاء اعلام وصول می‌شود.

 

انبار سلاح های آمریکایی و اسرائیلی در سوریه کشف شد

نیروهای ارتش سوریه در جریان پاکسازی روستاهای اطراف 'قنیطره' واقع در جنوب این کشور مقادیر زیادی سلاح، تجهیزات نظامی و مواد غذایی تولید آمریکا و رژیم صهیونیستی کشف و ضبط کردند.به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، در میان سلاح ها و تجهیزات کشف شده، موشک های آمریکایی از نوع 'تاو'، مین، اسلحه های تک تیرانداز و سایر تجهیزات متعلق به گروه موسوم به 'کلاه سفیدها' دیده شده که در زیر زمین مخفی شده بود.کلاه سفیدها یا 'وایت هلمت‌ها' گروهی هستند که در ظاهر وظیفه امداد رسانی در مناطق تحت کنترل تروریست‌ های در سوریه را به عهده دارند و این وظیفه را با تبلیغات فراوان برای جذب حمایت مالی انجام می دادند، ولی در اصل فعالیت آنها در راستای دستورات آمریکا و غربی ها در سوریه انجام می شد.علاوه بر تسلیحات نظامی، مقادیری مواد غذایی تولید رژیم صهیونیسیتی نیز کشف شده است.پیشتر نیز سلاح ها و مهمات ساخت آمریکا و اسرائیل متعلق به تروریست ها در مناطق مختلف سوریه از جمله ریف دمشق و قلمون شرقی، توسط نیروهای ارتش سوری کشف و ضبط شده بود.استان قنیطره با مساحتی بالغ بر یکهزار و 861 کیلومتر مربع و جمعیتی بالغ بر 100 هزار نفر، از کوچک‌ ترین استان‌های سوریه به شمار می رود، اما این استان جنوبی سوریه به لحاظ آن که بخشی از بلندی‌های جولان و به تبع آن خط مستقیم تماس با ارتش رژیم صهیونیستی است، یکی از مهمترین استان‌های سوریه است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha