پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام فرهاد حسین زاده

حوزه/ مسئول اداره آموزش حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: دوره «میثاق طلبگی» ویژه طلاب جدیدالورود مدارس علمیه استان با هدف آشنایی با حوزه مطلوب و تراز انقلاب اسلامی برگزار شد.

حجت‌الاسلام فرهاد حسین زاده، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، با اشاره به برگزاری دوره «میثاق طلبگی»، اظهار کرد: این دوره به‌منظور آشنایی طلاب جدیدالورود با حوزه مطلوب و تراز انقلاب برنامه‌ریزی و برگزار شد.

وی با اشاره به شرکت طلاب نو ورود دوره تثبیتی در طرح میثاق طلبگی، افزود: آشنا شدن طلاب جدیدالورود با زی طلبگی و زندگی در حوزه علمیه و شناخت راه و رسم روحانیت و رسالت و چشم‌انداز حوزه علمیه ازجمله اهداف برگزاری این دوره است.

حجت‌الاسلام حسین زاده با بیان اینکه در طی دوره میثاق طلبگی برنامه‌های متنوعی برای طلاب برگزار می‌شود، اضافه کرد: برنامه‌های فرهنگی، تهذیبی و آموزشی مختلفی با موضوعاتی نظیر اخلاق طلبگی، راه و رسم طلبگی و نظام آموزشی و اخلاقی حوزه علمیه برای شرکت‌کنندگان در این دوره برنامه‌ریزی شده که از سوی اساتید برجسته بومی و اعزامی از حوزه‌های علمیه قم و مشهد اجرایی می‌شود.

مسئول اداره آموزش حوزه علمیه خراسان شمالی در ادامه با اشاره به حضور 400 طلبه جدیدالورود در دوره تثبیتی حوزه علمیه استان، افزود: در ابتدا بیش از دو هزار متقاضی برای ورود به مدارس علمیه خراسان شمالی در سال تحصیلی پیش رو نام‌نویسی کرده بودند که از این تعداد بیش از 700 نفر در آزمون کتبی پذیرفته شدند.

وی اظهار کرد: پذیرفته‌شدگان در آزمون کتبی در آزمون شفاهی و مصاحبه و گزینش شرکت کردند که از این تعداد در نهایت حدود 400 نفر وارد دوره تثبیتی شدند که از این تعداد 300 نفر برادر و مابقی خواهر هستند.

به گفته حجت‌الاسلام حسین زاده طلاب حاضر در دوره تثبیتی پس از اتمام این دوره و قبولی در آزمون پایانی، به‌عنوان طلبه رسمی پذیرش شده و تحصیل خود را در مدارس علمیه خراسان شمالی آغاز می‌کنند.

گفتنی است، حوزه علمیه خراسان هزار و 200 سال قدمت داشته و اکنون با بیش از 30 هزار طلبه که زیر نظر افزون بر دو هزار استاد در 131 مدرسه علمیه تحصیل می‌کنند، پس از حوزه علمیه قم بزرگ‌ترین مرکز حوزوی کشور است.

مدارس علمیه در استان خراسان شمالی از سال 1388 تا سال 1395 به‌صورت نمایندگی و تحت نظر حوزه علمیه خراسان بزرگ فعالیت می‌کردند؛ اما حوزه علمیه خراسان شمالی از شهریورماه 95 به مدیریت استانی ارتقا یافت.

اکنون در سطح استان خراسان شمالی درمجموع 16 مدرسه علمیه شامل 10 مدرسه ویژه برادران و شش مدرسه ویژه خواهران فعال است و در سال تحصیلی پیش رو حدود دو هزار و 700 طلبه در سطوح تحصیلی یک تا چهار در این مدارس مشغول به تحصیل خواهند شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha