پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حوزه خواهران

حوزه/ رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان فریدن در نشست اخلاقی مدرسه علمیه خواهران الزهرا(س) گفت: بهترین فضیلت ها حسن خلق و صبر در برابر مشکلات است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام عباس نصیرالاسلام، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان فریدن، در جمع طلاب مدرسه علمیه خواهران الزهرا(س) این شهرستان، گفت: بهترین فضیلت ها حسن خلق و صبر در برابر مشکلات است، یعنی در همه ی کارها صبر مهم است؛ صبر در خانواده، اجتماع، اداره، صبر در مسائل سیاسی و در همه ی ابعاد زندگی مؤثر است، امام صادق(ع) می فرمایند: "الصبر رأس الایمان‌؛ صبر، سَرِ ایمان است‌.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان فریدن ادامه داد:  امام سجاد(ع) در دعای شریف مکارم الاخلاق در رابطه با صبر، می فرمایند: خدایا به من لباس متقین را بپوشان و براساس آیات قران لباس تقوا برای شما بهتر است زیرا در قیامت مجرمین با چهره ی حقیقی شان شناخته می شوند.

حجت الاسلام نصیرالاسلام افزود: تمام اختلافات بین مرد و زن نبود صبر است که متاسفانه این امر نه تنها در فرهنگ و اجتماع ثبت نشده بلکه کمرنگ شده و رو به افول است.

وی با اشاره به حدیثی از امام معصوم(ع) گفت: مردم در صبر و حوصله چهار دسته اند،  اول کسانی هستند که سریع خشمگین می شوند و زود می بخشند، دسته دوم کسانی که دیر خشمگین می شوند و دیر هم می بخشند، سوم افرادی که زود خشمگین می شوند و دوره خشم و غضبش طولانی است و چهارمین دسته افرادی هستند که دیر خشمگین می شود و زود می بخشد، که بهترین همین مورد چهارم است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha