جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حسینی

حوزه/ مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی بر ضرورت مشارکت هیئات مذهبی در برپایی جشن باشکوه عید غدیر تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تبریز، حجت ‌الاسلام والمسلمین سیدشهاب ‌الدین حسینی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان آذربایجان شرقی، ظهر امروز در اولین کارگاه آموزشی دسته‌ جات شاه‌حسین ‌گویان گفت: هدف از تشکیل این جلسه تاکید بر برخی سنت ‌ها و انتقال برخی آسیب‌ هاست که در سال‌ های گذشته در هیئات عزاداری مشاهده شده است.

وی ادامه داد: دشمن برای شکست ساحت قدس اباعبدالله الحسین(ع) برنامه ریزی کرده و براین اساس، باید هیئات مذهبی با شناخت و آگاهی نسبت به آسیب های عزاداری اجازه ندهند دشمنان بتوانند فرهنگ عزاداری و عاشورایی مکتب تشیع را خدشه‌ دار کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی در بخش دیگری بر ضرورت توجه هیئات مذهبی به جشن عید غدیر تاکید کرد و گفت: غدیر به این خاطر اهمیت دارد که اگر ۱۴۰۰سال پیش اصحاب پیامبر به موضوع غدیر توجه می‌ کردند، ما شاهد عاشورای حسینی نمی ‌شدیم.

وی با بیان اینکه برای معرفی شیعه ناب، نیازمند توجه به غدیر هستیم، گفت: همان‌ طور که عاشورا بخشی از فرهنگ ماست، غدیر نیز جزئی از فرهنگ ماست و باید به برگزاری هرچه باشکوه‌ تر این عید بزرگ توجه داشته باشیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی بر ضرورت افزایش بصیرت و آگاهی هیئات مذهبی تاکید و خاطرنشان کرد: غدیر باشکوه و عاشورای اصیل، لازمه امروز فرهنگ ماست که باید در راه ترویج آن کوشش کنیم و اجازه ندهیم دشمنان در قالب تشیع‌ های لندنی به فرهنگ ‌مان نفوذ کرده و آن را خدشه‌ دار کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha