پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
موسوی

حوزه/ معاون آموزش حوزه علمیه استان لرستان از تحصیل قریب به یک هزار و۳۰۰ طلبه در مدارس علمیه این استان خبر داد.

حجت الاسلام سید محمد باقر موسوی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در خرم آباد با اعلام این که دوره اختبار و تثبیت برای داوطلبان پذیرفته شده در آزمون کتبی ورود به حوزه علمیه استان لرستان، در مدارس در حال برگزاری است، گفت: به مدارس علمیه ابلاغ شده در یک دوره زمانی 40 روزه ،حداکثر تا 10 شهریورماه  این دوره را به اتمام برسانند .

وی با بیان اینکه هم اکنون قریب به یک هزارو 300 طلبه در مدارس علمیه تحت پوشش استان لرستان به تحصیل علوم حوزه مشغول هستند، ادامه داد: امسال نیز 160 نفر در مدارس علمیه استان لرستان برای در سال تحصیلی جدید پذیرش خواهند شد.

معاون آموزش حوزه علمیه استان لرستان با اشاره به اینکه این تعداد طلبه در 13 مدرسه علمیه استان لرستان در سطوح یک، دو  و سه مشغول فراگیری علوم حوزوی هستند، خاطر نشان ساخت: امسال برای اولین بار طلبه سطح یک در مدرسه علمیه کمالیه خرم آباد نیز  پذیرش خواهد شد و علاقمندان به تحصیل حوزوی می توانند سطح یک را در این مدرسه بگذرانند .

حجت الاسلام موسوی در پایان با اشاره به این که امسال تلاش می شود تا افراد مومن، انقلابی و مستعد جذب مدارس علمیه شوند، گفت: با پذیرش افراد مومن و با انگیزه می توان شاهد رشد و شکوفایی تهذیبی و علمی در حوزه های علمیه و تربیت مبلغانی مهذب و کارآمد برای تبلیغ معارف اهل بیت(ع) باشیم .

 

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha