سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
تصاویر/ دیدار اعضای ستاد بازسازی غدیر با مراجع  و علما

حوزه/ وقتی بزرگانی تلاش کردند غدیر را به میان مردم آوردند، باید مواظب تحریف محتوای غدیر باشیم که از سوی بعضی مذاهب صورت نگیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حضرت آیت الله مکارم شیرازی عصر امروز در دیدار  اعضاء ستاد بازسازی مردمی غدیر که در منزل معظم له در قم برگزار شد گفتند: از نظر شیعه جریان غدیر مهمترین حادثه در زمان پیامبر(ص) بود که اتفاق افتاد؛ این مسئله هم از نظر کیفیت و مکان، استثنائی و حادثه ای بود که نظیرش نبود.

این مرجع تقلید افزودند: اما مسائل سیاسی بعد آن طوری بود که نگذاشت این مسئله به جایگاه اصلی خود برسد و حتی بعضی ها این حادثه را فراموش کردند؛ ولی بعدها علمای بزرگ قیام کردند و کتابهای متعدد در مورد غدیر نوشتند و این اقدامات اثرگذار شد و دوباره غدیر به میان مردم برگشت.

معظم له بیان داشتند: وقتی بزرگانی تلاش کردند غدیر را به میان مردم آوردند، باید مواظب تحریف محتوای غدیر باشیم که از سوی بعضی مذاهب صورت نگیرد.

 ایشان افزودند: باید مواظب بود تا جشن ولایت پررنگ باشد نه اینکه جشن ولایت تبدیل به جشن دوستی شود؛ این مسئله خطرناک است و باید مواظب بود.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی گفتند: در این بازسازی باید مواظب بود به مقدسات دیگران توهین نشود؛ بدون اینکه به مقدسات توهین شود باید مسائل را تبیین کرد؛ اینها مسائلی است که نباید باعث شود کسی از گوشه ای لعن کند، باید مواظب بود این جشن گرفتن موجب اختلاف نشود.

 معظم له بیان داشتند: نکته دیگر اینکه باید کاری کنیم که جوانان اهل سنت را به طرف مسئله غدیر بیاورد و در عین حال نباید پرداختن به داستان غدیر ما را از مسئله ولایت و امامت دور کند؛ یعنی در غدیر را جامع ببینم و حادثه را متنی قرار دهیم و در حاشیه آن فضائل را هم بیان کنیم.

 ایشان افزودند: باید کاری کرد غدیر محور برای بیان سائر مسائل شود.

313/40

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha