پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کد خبر: 459241
۲۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۸
خبر گزاری حوزه

برگزاری دومین همایش استانی «ما ایستاده‌ایم»، مراسم دعای عرفه در حسینیه عاشقان ثارالله بوشهر، دوره آموزشی روان شناسی اجتماعی و تبلیغات در بوشهر و حضور پر رنگ نقالان بوشهری در سومین جشنواره نقالی و پرده خوانی غدیر از مهمترین اخبار فرهنگی بوشهر است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از بوشهر، مراسم پر فیض دعای عرفه روز سه شنبه از ساعت 16:30 در حسینیه عاشقان ثارالله بوشهر برگزار خواهد شد.

در این مراسم حجت الاسلام و المسلمین صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر سخنران این مراسم است.

همچنین حجت الاسلام راستگو امام جمعه اهرم معینی از مداهان اهل بیت(ع) دعای پرفیض عرفه را زمزمه خواهند کرد.

دومین همایش استانی «ما ایستاده‌ایم»

دومین همایش استانی «ما ایستاده‌ایم» به مناسبت سال روز ورود آزادگان به کشور با حضور جمعی از آزادگان و مسئولین در سالن دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی بوشهر برگزار شد.

حجت‌الاسلام ابراهیم تشکری در این مراسم گفت: آزادگان سرافراز از دیده گاه مقام معظم رهبری مانند الماس درخشان در تاریخ ایران و جهان می‌درخشند و همیشه در تاریخ ماندگار هستند.

وی افزود: آزادگان سرافراز نماد و نشانه صبر، ایستادگی و پایداری هستند که سلامتی خود را در این راه تقدیم نظام کردند و آبروی نظام و مردم ایران را در جامعه بین‌المللی حفظ کردند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران بوشهر با اشاره به اینکه هدایت انسان‌های صابر به ‌واسطه صبر پدید می‌آید، اظهار داشت: صبر در بلایا و آزمایش‌های الهی محک ملاک شناخت انسان‌ها و روشن شدن چهره‌های مجاهدان و صابران است.

وی با بیان اینکه دنیای اسارت یک فریاد خاموشی است که هنوز تاریخ دفاع مقدس نتوانسته زوایای شکنجه‌ها، شلاق‌ ها و زخم ‌ها را منعکس کند، عنوان کرد: یکی از ویژگی ‌های آزادگان این بود که در مقابل عراقی‌ ها به‌خصوص در انجام واجبات کم نمی‌آوردند و سعی می‌کردند به نماز، دعا و توسل خود مقید باشند.

 

 دوره آموزشی روان شناسی اجتماعی و تبلیغات

 

به همت امور اداری اداره کل تبلیغات اسلامی بوشهر دوره آموزشی روان شناسی اجتماعی و تبلیغات ویژه رشته شغلی امور فرهنگی در بوشهر برگزار شد.

دوره آموزشی مذکور در روزهای چهارشنبه و پنج شنبه ۱۷ و ۱۸ مرداد ۹۷ به مدت دو روز در این اداره کل به صورت حضوری برگزار شد.

گفتنی است، در پایان دوره به فراگیرانی که موفق به گذراندن آزمون شوند، گواهینامه آموزشی به مدت ۲۰ ساعت اعطاء خواهد شد.

حضور پر رنگ نقالان بوشهری در سومین جشنواره نقالی و پرده خوانی غدیر

رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان بوشهر از حضور پر رنگ نقالان بوشهری در سومین جشنواره نقالی و پرده خوانی غدیر خبر داد.

جهانشیر یار احمدی بیان داشت: بدون تردید امروز بوشهر یکی از قطب های نقالی کشور به شمار می رود استانی که تا همین ده سال پیش در این زمینه، عده ای انگشت شمار به شکل پراکنده و بسیار محدود به نقالی می پرداختند، امروزه به جایی رسیده که در همه مجالس و همایش های مختلف نقالی توسط گروهای مختلف برگزار می کند.

وی افزود: رونق نقالی خوانی در استان بوشهر نتیجه تلاش بانوان نقالی است که در یک دهه گذشته با تمام وجود تلاش کردند تا این هنر را زنده کنند.

یاراحمدی تصریح کرد: هستی قائدی، طوبی شیرکانی، نگار بهرسی، آناهیتا ملکی وند، آرش ملکی وند و فاطمه حسینی از استان بوشهر در سومین جشنواره نقالی و پرده خوانی غدیر حضور دارند.

وی خاطرنشان کرد: زنده نگه داشتن معارف ولایت علوی و واقعه غدیر خم در اذهان مردم به ویژه نسل جوان، استفاده از هنر اصیل و تاثیرگذار نقالی در تبیین و ترویج فرهنگ اسلامی و علوی، احیاء و ترویج اشعار و متون ادبی غنی ایرانی و اسلامی با محوریت ولایت، بیان سبک زندگی، علم و عمل حضرت امیرالمؤمنین علی بن ابیطالب (ع) و تقویت هنر نقالی و پرده خوانی و ایجاد انگیزه و پرورش نقالان و پرده خوانان جوان از اهداف این جشنواره می باشد.

گفتنی است، سومین جشنواره نقالی و پرده خوانی غدیر شهریورماه سال جاری فاصله عید قربان تا غدیرخم در تهران و چند شهر کشور برگزار می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha