سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
تلبس

حوزه/ حجت الاسلام شایسته با بیان این که به عنوان مبلغ و امام جماعت به فکر قرائت نماز باشید، گفت: به واقع بیش ترین عامل جذب امت اسلامی به مساجد همین زیبا نمازخواندن است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت الاسلام شایسته، از اساتید دوره تربیت مربی حوزه علمیه خراسان، امروز در کارگاه تلبس در مدرسه علمیه عالی نواب که با حضور 120 تن از طلاب حوزه علمیه خراسان برگزار شد، خطاب به طلاب با بیان این که هر یک از شما رسالت ابلاغ و رساندن معارف دینی و به خصوص فقه و احکام دین را برعهده دارید، گفت: باید دید با چه مولفه هایی می توان در این عرصه موفق تر عمل کرد و چه ضرورتی دارد طلبه در کار خود تخصصی عمل کند.

وی در ادامه با اشاره به آیه 177 سوره بقره،  تصریح کرد: پیامبر گرامی اسلام(ص) از این جهت این آیه را کامل ترین آیه می خوانند که خلاصه ای از اصول و فروع و احکام دین در آن آمده و کسی که به آن به درستی عمل کند گویا به همه اصول و فروع دین به طور کامل عمل کرده است.

حجت الاسلام شایسته با بیان این که برای یک طلبه و مبلغ واجب است که قرآن خواندن را در حد زیبا بیاموزد و اگر می خواهد مبلغ ممتازی شود باید یک دوره تجوید نیز بگذراند، ابراز کرد: قرآن خواندن را به درستی و به صورت زیبا با لحن خوش بیاموزید و نخستین دستوری که به پیامبر گرامی اسلام(ص) از جانب خداوند نیز گفته شد این بود که اقرا یعنی بخوان.

 استاد دوره تربیت مربی حوزه علمیه خراسان با بیان این که آن مربی و مبلغی در آینده موفق می شود که بتواند تسلط کافی بر مفاهیم قرآنی پیدا کند، اظهار کرد: روزی یک آیه مطالعه کرده و نکات آن را برای خودتان یادداشت کنید؛ پس از دو سال برهمه مفاهیم قرآن تسلط پیدا می کنید و می توانید در زمینه مسائل مختلف با مبانی قرآنی با دیگران تبادل نظر کنید.

وی با بیان این که به عنوان مبلغ و امام جماعت به فکر قرائت نماز باشید و نمازتان را درست کنید، عنوان کرد: در فواصل مختلف نماز را را باقرائت و صوت و لحن اساتید گوش دهید تا یاد بگیرید قشنگ و زیبا نماز بخوانید؛ در این زمینه صوت و لحن مقام معظم رهبری الگو بوده و به واقع بیش ترین عامل جذب امت اسلامی در مساجد همین زیبا نمازخواندن است.

حجت الاسلام شایسته اساس کار آموزش قرآن را تقلید دانست و با بیان این که در همه مراحل حفظ و ترتیل اگر نکته ای را یاد ندارید آن را تقلید کنید، خاطر نشان کرد: نوارهای آنانی که صوت و لحن زیبا دارند تهیه کنید و بارها گوش دهید تا در ضمیر شما بنشیند و با مرور چندین و چندباره توامان با تکرار مجدد صوت و لحن اساتید قرآنی، صوت و لحنتان را تقویت کنید.

انتهای پیام ۳۱۳/۴۹

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha