جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
سید داوود موسوی - امام جمعه محمود ‌آباد

امام جمعه محمود ‌آباد با تأکید براین که امروز جامعه اسلامی بیش از هر زمان دیگری نیازمند بهره گیری از فرهنگ غدیر است، گفت: باید آموزه های غدیری در متن جامعه اسلامی نهادینه شود تا جامعه در مسیر سعادت و رستگاری گام بردارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مازندران، حجت الاسلام سید داوود موسوی، امام جمعه محمود آباد امروز در جلسه هماهنگی برنامه های دهه امامت و ولایت با بیان این که غدیر یکی از بزرگترین اعیاد اسلامی است بر ضرورت برگزاری هر چه باشکوه تر برنامه های دهه امامت و ولایت تأکید کرد.

وی در ادامه سخنان خود با بیان این که مردم مازندران در ولایت مداری سابقه دیرینه دارند، افزود: برپایی نخستین حکومت شیعی در این دیار نشان از دینداری و ولایت مداری مردم این استان دارد.

حجت الاسلام موسوی همچنین از عید غدیر به عنوان تجلی بیعت امامت و ولایت یاد کرد و گفت: در چنین روزی نبی مکرم اسلام(ص) با انتخاب شایسته خود موجب اکمال دین و اتمام نعمت شد.

امام جمعه محمود آباد در ادامه سخنان خود با بیان این که جریان غدیر موجب گسترش اسلام ناب شد، خاطرنشان کرد: اگر واقعه غدیر نبود اسلام ناب این گونه فراگیر نمی شد و گسترش پیدا نمی کرد.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که در واقعه غدیر بسیاری از توطئه ها و نقشه های دشمنان خنثی شد، تصریح کرد: توطئه و دشمنی با شیعه پس از گذشت این همه سال همچنان ادامه دارد. 

حجت الاسلام موسوی از امامت و ولایت به عنوان مهم ترین محصول غدیر یاد کرد و با بیان این که امروز ولایت فقیه ثمره جریان غدیر است، بر ضرورت تقویت جایگاه ولایت و رهبری در جامعه دینی تأکید کرد.

امام جمعه محمود آباد با بیان این که امروز دشمنان همه توان خود را برای ضربه زدن به جایگاه ولایت بکار گرفته اند، خاطرنشان کرد: دشمن به خوبی از نقش ولایت و رهبری در جامعه دینی با خبر است و به همین دلیل تلاش می کند تا با تضعیف جایگاه ولایت، مانع از پیشرفت جامعه اسلامی شود.

حجت الاسلام موسوی با بیان این که دشمن با تبلیغات دروغین و غیر واقعی تلاش می کند تا میان مردم و ولایت فاصله بیاندازد، بیان داشت: اما ملت بزرگ و ولایت مدار ایران اسلامی هوشیارتر و با بصیرت تر از هر زمان دیگری پشتیبان ولایت هستند.

امام جمعه محمود آباد با بیان این که ملت با بصیرت و انقلابی کشورمان تا پای جان از جایگاه ولایت و رهبری حراست و پشتیبانی خواهند کرد، گفت: این ملت نخواهند گذاشت که توطئه و نقشه های دشمن موجب تضعیف جایگاه ولایت در جامعه شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید براین که امروز جامعه اسلامی بیش از هر زمان دیگری نیازمند بهره گیری از فرهنگ غدیر است، خاطرنشان کرد: باید آموزه های غدیری در متن جامعه اسلامی نهادینه شود تا جامعه در مسیر سعادت و رستگاری گام بردارد.

حجت الاسلام موسوی با بیان این که امروز نظام اسلامی با الهام گرفتن از سیره علوی و فرهنگ غدیر به یک کشور مقتدر و اثرگذار در عرصه های مختلف جهان تبدیل شده است، گفت: سیره علوی کلید حل بسیاری از مشکلات جامعه اسلامی است.

امام جمعه محمود آباد با بیان این که انقلاب اسلامی موجب احیاء فرهنگ غدیر در جامعه اسلامی شده است، تصریح کرد: باید از ظرفیت های موجود به گونه ای استفاده شود تا شاهد تقویت روز افزون این فرهنگ تعالی بخش در همه سطوح جامعه باشیم.

وی با اشاره به این که هدف امروز دشمنان تضعیف فرهنگ غدیر در جامعه اسلامی است، تصریح کرد: دشمن با اختلاف افکنی میان شیعه و سنی تلاش می کند این فرهنگ وحدت بخش را در جامعه دینی کمرنگ کند.

حجت الاسلام موسوی در بخش پایانی سخنان خود به وظیفه و رسالت امروز نهادهای دینی و فرهنگی در رشد و گسترش فرهنگ غدیر در جامعه اشاره کرد و گفت: باید نهادهای فرهنگی و تبلیغی در جهت گسترش فرهنگ و آرمان های غدیر در جامعه بیشتر تلاش کنند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha