پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
فرار رضاخان

حوزه/ رضاشاه، فردی مستبد و ترسو بود که امروز توسط دشمنان اسلام تطهیر می شود و متأسفانه برخی ها نیز بدون مطالعه اتفاقات گذشته آب در آسیاب خونخواران انقلاب می ریزند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» در بیرجند، در روز ۳ شهریور ۱۳۲۰ ارتش متفقین به بهانهٔ حضور جاسوسان آلمانی وارد خاک ایران شد، ارتش ایران به سرعت متلاشی شد و نیروهای شوروی از شمال و شرق و نیروهای بریتانیایی از جنوب و غرب، از زمین و هوا به ایران حمله کردند و شهرهای سر راه را اشغال کردند و به سمت تهران آمدند.

رضاشاه ناچار به استعفا شد و از کشور به طور مخفیانه فرار کرد  و متفقین با انتقال سلطنت به پسر و ولیعهد او، محمدرضا موافقت کردند.

این حادثه در کشاکش جنگ دوم جهانی رخ داد و این حمله حاصل سومین تبانی ارتش سرخ شوروی و نیروهای بریتانیا بود که به زیان حاکمیت ملی و تمامیت ارضی ایران شکل می‌گرفت‌.

                               

حجت الاسلام محمد جواد اکبری، مطلق مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه پیام نور خراسان جنوبی در گفت و گو با خبرنگار «حوزه» در بیرجند، با اشاره به شخصیت رضا شاه گفت: رضاخان دو بعد شخصیتی داشت بگونه ای که در داخل ایران خود را انسانی مقتدر و زور گو برای مردم نشان می داد و آنان را پادویی برای رسیدن به اهداف خود می دانست ولی در خارج از کشور و در برابر کشور انگلستان گوش به فرمان  و تابع آنان در همه ی امور کشور بود.

وی، رضا شاه را انسانی ترسو خواند و تصریح کرد: رضا شاه بسیار آدم بزدلی بود که بعد از هجوم متفقین در کش و قوس های جنگ جهانی اول بعد از اعلام بی طرفی ،به صورت مخفیانه  از کشور پا به فرار گذاشت و به جزیره ای کوچک تبعید شد .

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه پیام نور خراسان جنوبی با اشاره به اقدامات رضا شاه برای نابودی اسلام خاطرنشان کرد:رضا شاه به دلیل اینکه سواد کافی نداشت،تحت تاثیر اندیشه و تفکر غربگرایان که از مشاورانش بودند،قرا رمی گرفت.

وی ادامه داد: رضاخان بر این باور بود که  تغییر ظاهر و لباس مردم سبب تغییر اندیشه و تفکر افراد می شود و بدنبال نابودی برخی از نماد های دینی از جمله حجاب و باورهای اعتقادی مردم ایران بود که نقشه ترسیم شده راهی که مشاورانش برای اجرای برنامه های غرب ترتیب داده بودند،بود.

حجت الاسلام اکبری مطلق با اشاره به تحریف فرهنگ و دین مسیح در غرب گفت: در غرب سرمایه داران و حکومت ها بدنبال تحریف دین به نفع خودشان بودند و اینکار باعث شده بود تا برخی ها دین را زمینه ی عقب ماندگی در بسیاری از امور بدانند .

وی افزود: رضاخان نیز به مجوب تحت تاثیر قرار گرفتن از فرهنگ غرب ،اسلام را موجب عقب ماندگی ایران در زمینه های مختلف می دانست اما به دلیل اطلاعات ناکافی و کم سوادی از این غافل بود که خداوند و پیامبرش در اسلام به تمام ابعاد علمی ،فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و ... توجه ویژه ای داشته اند .

این استاد دانشگاه با اشاره به حیله های دشمن تاکید کرد: امروز دشمن به گونه های عمل کرده که با رخنه در بین نسل جدید و غفلت مسئولین و جوانان بدنبال تطهیر چهره رضا شاه است.

وی ادامه داد: جوانان ما به دلیل نداشتن اطلاعات کافی و مشاهده تبلیغات کاذب دشمن که به دنبال راهی برای شکستن اتحاد میان ایرانیان برای نابودی انقلاب هستند، تحت تأثیر قرار می گیرند و در برخی موارد آنگونه که باید نقشه دشمنان را مشاهده نمی کنند.

 حجت الاسلام اکبری ادامه داد: دشمنان اسلام پس از پیروزی انقلاب از هر دری که خواسته اند به مردم جمهوری اسلامی ضربه بزند با شکست روبه رو شده ، لذا اکنون به دنبال آن است  تا با دامن زدن به فشارهای اقتصادی انسجام مردم را از بین ببرد.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه پیام نور خراسان جنوبی با بیان برخی از هدف ها از تاسیس امکان و راه ها توسط رضا شاه خاطرنشان کرد: نسل امروز باید بدانند که از تاسیس دانشگاه گرفته تا زدن راه آهن در زمان رضا شاه همه ی آن ها تنهابدلیل منافع کشور های مستعمر بوده چراکه در آن زمان ما مشکلات عدیده راه و همین طور کشته شدن مردم بر اثر قحطی که توجه کمی در کتب تاریخی شده داشته ایم ولی بجای رفع مشکلات عوام دست به ساخت پروژه هایی زدندکه دردی از مشکلات مردم دوا نمی کرد.

                                 

وی ادامه داد: راه شمال به جنوب نیز تنها بدلیل انتقال سربازان انگلستان از جنوب به شمال کشور اتفاق افتاد اما الان باید افسوس بخوریم که نسل امروز بدون اطلاعات کافی دست به کارهای ناشیانه و شعار هایی می زنند که حتی درک آن برای آنان که آن روزگار را نچشیده اند ،مبتدیانه ترین شکل ممکن است و ما باید مدیریت خودمان را درست کنیم تا بتوانیم چهره ی واقعی  شاهان ایران را به نسل امروز و فردا نشان دهیم تا جذب تبلیغات خوش آب و رنگ دشمن نشوند.

سخن پایانی

 بازخوانی اتفاقات گذشته و عملکردهای شاهان ایران، امروز می تواند در بصیرت افزایی و روشنگری جوانان نقش بسیار بالایی داشته باشد، زیرا بسیاری از جوانان تحت تأثیر احساسات خود قرار می گیرند و بدون اینکه هیچگونه مطالعه ای از گذشته داشته باشند دست به اقداماتی می زنند که شایسته یک جوان ایرانی نیست.

فضای مجازی و اینستاگرام، امروز جای مطالعه کردن را از جوانان گرفته و ساعت ها آن را مشغول خود کرده است، پس چه بهتر که جوانان انقلابی و روحانیون نیز وارد این عرصه شوند و نقشه های دشمنان را در این فضا نیز خنثی کنند، زیرا اهمیت این فضا به گونه ای است که رهبر انقلاب فرموده اند " اگر من امروز رهبر انقلاب نبودم،رئیس فضای مجازی کشور می شدم!"

 گزارش از مسعود نوفرستی

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha