پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
کد خبر: 459813
۵ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۲
حجت الاسلام مهدی محمدی فر معاون تهذیب حوزه علمیه استان کرمانشاه

حوزه/ معاون تهذیب حوزه علمیه استان کرمانشاه از پایان برگزاری مصاحبه طلاب کرمانشاهی متقاضی تلبس در این هفته خبر داد .

حجت الاسلام محمدی فر در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کرمانشاه، با اشاره به این که در مصاحبه تلبس 28 طلبه از مدارس علمیه استان کرمانشاه که شرایط لازم را دارند و در کارگاه های تلبس حضور دارند، گفت: این مصاحبه در دو گروه زیر نظر کارشناسان و اساتید حوزه برای محک تهذیبی و علمی طلاب در آستانه تلبس برگزار خواهد می شود .

وی با اشاره به اینکه در این مصاحبه از شرکت کنندگان قرائت قرآن، تسلط به احکام و مسائل شرعی، معلومات عمومی و ... آزمون شفاهی گرفته خواهد شد، افزود: افراد شرکت کننده در صورت موفقیت در این مصاحبه، برای تلبس به امور صیانتی استان معرفی خواهند شد.

معاون تهذیب حوزه علمیه استان کرمانشاه با اشاره به اینکه طلاب برای تبلیغ باید به اصول علمی تبلیغ آشنا باشند، افزود: مبلغان برای تبلیغ اثرگذار،خالصانه و کارآمد باید به اخلاق  و علم روز مجهز باشند و با اشراف کامل به سؤالات و شبهات مخاطبان جواب خواهند داد؛ لذا بر این اساس جهت دانش افزایی طلاب یکدوره مهارتهای تبلیغی اعم از روش کلاسداری، سخنرانی و روش تبلیغ در مدارس دولتی و جذب جوانان بهمراه کارگاه شناختن حرمت و جایگاه لباس مقدس روحانیت،تجوید نماز و... برگزار می گردد.

حجت الاسلام محمدی فر با اشاره به اینکه طلاب و مبلغان همیشه باید شئونات تبلیغ را رعایت نمایند، افزود: ملبس شدن به لباس روحانیت مایه افتخار است و طلاب  باید در همه حال آنرا  قدر بدانند و تمام نیروی خود را در امر مقدس تبلیغ و گسترش فرهنگ قرآن و اهل بیت(ع) در جامعه بکار گیری نمایند.

وی در پایان صدق نیت، اندوخته علمی و صبوری را از نشانه های موفق در تبلیغ دانست و گفت: مبلغان برای تبلیغ با تکیه بر این اصول سه گانه شاهد تبلیغی موثر در جامعه باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha