چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام محمد اسماعیل قلی پور - امام جمعه بابلسر

حوزه/ امام جمعه بابلسر با اشاره به روند صعودی رشد قیمت ها و تغییر ساعتی قیمت برخی اجناس، از گرانی لجام گسیخته و افزایش قیمت‌ها انتقاد کرد و گفت: حرف و عمل برخی از مسؤولان تناقض بسیاری با یکدیگر داشته و متأسفانه سیاسی‌کاری را بر منافع ملی و مردمی ترجیح می‌دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام  اسماعیل قلی پور، امام جمعه بابلسر امروز در آیین تجلیل از کارمندان نمونه این شهرستان با بیان این که چهارم شهریور ماه هر سال، روز کارمند نام گذاری شده است تا این روز از ایام هفته دولت را به پاسداری از زحمات و خدمات کارمندان بگذرانیم  افزود: صداقت، شجاعت، نظم، رضایت مردم و تسریع در پاسخگویی و تکریم ارباب رجوع  از مهمترین شاخص های کارمندان و کارگزان است.  

وی، نامه امام علی(ع) به مالک اشتر در خطبه 53 نهج البلاغه را  به عنوان منشور اخلاقی امام علی(ع) بهترین الگو برای کارمندان و کارگزاران خواند و تصریح کرد: مدیران و مسؤولان در جامعه اسلامی باید سیره علوی را الگوی مدیریت خود قرار دهند.

حجت الاسلام قلی پور حضرت علی(ع) را سرچشمه زلال انسانیت و شجاعت و آینه تمام نمای صفات حق در میان نامید و افزود: این امام بزرگوار در سیره زندگانی و سیاسی خود با اجرای عدالت و خردورزی الگویی شایسته از حکومت داری در اسلام را به تصویر کشید و پیروانش شد.  

وی، مشکلات کنونی جامعه را به دلیل فاصله گرفتن از فرهنگ علوی و گوش ندادن به این نصایح و پندها دانست و خاطر نشان کرد: اگر دولت و مجلس به وعده های خود عمل میکردند هیچگاه دچار این مشکلات و مسائل کنونی نمی شدیم.

امام جمعه بابلسر در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تورم و نبود مدیریت صحیح در مسائل اقتصادی کشور، بر ضرورت بسترسازی و زمینه مناسب برای تحقق عدالت و عدل گرایی بیشتر در جامعه  تاکید کرد و گفت: مردم انتظار دارند که مسؤولان اقتصادی شرایطی را فراهم کنند که قیمت ها کنترل شود و آرامش به بازارها بازگردد. 

وی با اشاره به روند صعودی رشد قیمت ها و تغییر ساعتی قیمت برخی اجناس، از گرانی لجام گسیخته و افزایش قیمت‌ها  انتقاد کرد و افزود: در برخی از صنوف مشاهده می شود اجناس از قبل خریداری شده را با نرخ جدید  به فروش می رسانند که این موضوع از نظر شرعی اشکال دارد. 

حجت الاسلام قلی پور با ابراز تأسف از یکی نبودن حرف و عمل برخی مسؤولان گفت: حرف و عمل برخی از مسؤولان تناقض بسیاری با یکدیگر داشته و متأسفانه سیاسی‌کاری را بر منافع ملی و مردمی ترجیح می‌دهند.

وی بیان این که مسؤولان ارشد در عزل و نصب هایشان  جناحی و گروهی عمل نکنند، بلکه توانمندی افراد را مدنظر قرار می دهد، خاطر نشان کرد: همه تلاش مسؤولان باید برای خدمت به مردم باشد و نباید نگاه انتخاباتی و سیاسی داشته باشند و اگر هدفگذاری‌ها سیاسی باشد و عمل و زبان یکی نباشد مطمئنا با شکست مواجه خواهد شد. 

وی با اشاره به اهمیت مدیریت اسلامی با تاکید بر اندیشه های امام علی (ع)، بسیاری از مشکلات کنونی جامعه را به دلیل فاصله گرفتن از فرهنگ علوی دانست و گفت: تمسک به ولایت علی (ع)، باید در راستای تحقق و استقرار عدالت در جامعه  بوده و در عمل خود را نشان دهد. 

امام جمعه شهرستان بابلسر با بیان این که نظام جمهوری اسلامی برخاسته از مردم است، اظهار داشت: مردم همواره نشان داده‌اند که دوستدار انقلاب اسلامی هستند و وفاداری خود به اسلام وانقلاب را تا پای جان نشان دادند.

حجت الاسلام قلی پور با اشاره به این که دشمن بعد از نا امیدی برای ضربه زدن به نظام در عرصه نظامی، همه توان خود را در تحریم ها و مسائل اقتصادی متمرکز کرده است، گفت: اما با وجود همه مشکلات اقتصادی و گرانی، بیکاری و مشکلات دیگر در جامعه تنها ایمان قلبی مردم سبب پایداری و وفاداری آنها نسبت به انقلاب شده و همین امر چهل سال انقلاب اسلامی ایران را مقاوم نگاه داشته است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha