پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام سیدموسی محمودی

حوزه/ مدیر مدرسه سفیران هدایت ولیعصر (عج) بیجارگفت: انقلاب اسلامی امتداد نهضت و قیام عاشورا است و همین جوانان عاشورایی این انقلاب بودند که هشت سال در مقابل دنیای کفر و استبداد ایستادگی کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، حجت الاسلام سیدموسی محمودی ظهر امروز در جمع اساتید مدرسه سفیران هدایت حضرت ولیعصر(عج) شهرستان بیجار، اظهار داشت: در آستانه نزدیک شدن به ایام محرم و صفر هستیم. ماه هایی که به فرموده امام خمینی(ره) این دو ماه یعنی محرم و صفر اسلام را زنده نگه داشته است.

مدیر مدرسه سفیران هدایت ولیعصر (عج) شهرستان بیجار گفت: این دو ماه و رخدادهای تاریخی در این برهه نقش بسیار مهمی در صدور اسلام در جهان داشت و حرکت و نهضت امام حسین(ع) و یارانش اثبات کرد که اسلام دینی ضداستکباری، ضددیکتاتوری و مترقی است.

وی با اشاره به اینکه نهضت عاشورا حامل پیام های بسیاری برای بشریت امروز است، افزود: حرکت امام حسین(ع) و واقعه عظیم تاسوعا و عاشورا نشان داد که این اهل بیت(علیهم السلام) برای نجات بشریت از ظلمت و تاریکی و تحجر دست به هرگونه ایثارگری می زنند تا جایی که این امام همام خانواده و فرزندان خود را فدای زنده کردن دوباره اسلام ناب محمدی(ص) نمود.

حجت الاسلام محمودی ادامه داد: محرم به ویژه دهه اول این ماه برای دوستداران اهل بیت علیهم السلام پیام های بسیاری دارد. این دهه باید دهه شور و شعور حسینی باشد، لذا از روحانیون و مبلغان درخواست داریم که نسبت به این ایام توجه بیشتری مبذول داشته باشند.

مدیر مدرسه سفیران هدایت ولیعصر(عج) بیجار با اشاره به این که انقلاب اسلامی ادامه دهنده نهضت امام حسین(علیه السلام) است، گفت: انقلاب اسلامی امتداد نهضت و قیام عاشورا است و همین جوانان عاشورایی این انقلاب بودند که هشت سال در مقابل دنیای کفر و استبداد ایستادگی کردند.

این استاد حوزوی ادامه داد: عاشورا و حوادثی که در آن روی آن داد درس های عبرت زیادی برای جهانیان به دنبال داشت. از این واقعه تاریخی نزدیک به هزار و 400 سال می گذرد و بازهم شاهد ماندگاری امام حسین علیه السلام و یارانش و خواری و پلیدی برای دشمنان ایشان هستیم.

وی تاکید کرد: عاشورا درس آزادگی و ایستادگی در برابر قدرتهای اهریمنی است. عاشورا نماد بارز ایثار و جهاد فی سبیل الله است.

حجت الاسلام محمودی عنوان کرد: در آغاز سال تحصیلی از طلبه ها می خواهیم که در کنار درس خواندن در حوزه؛ نهضت عاشورا و قیام امام حسین(ع) را به صورت کامل مطالعه، تفسیر کنند زیرا آشنایی با شخصیت بی همتای امام حسین(ع) درس های زیادی درباره عدالت، جهاد و ایثار به ما می دهد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha