جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
همایش مبلغان فارس

حوزه/ امام جمعه شیراز گفت: در مسأله اقتصادی کم آورده ایم. البته مقام معظم رهبری فرمودند اگر در این بخش جهادی کار کنیم درست می شود، دولت های قبل نیز در این بخش مقصر هستند، اما از این دولت هم مطالبه داریم و باید مشکلات مردم را حل کند.

به گزارش خبر گزاری «حوزه» از شیراز، حجت الاسلام والمسلمین لطف الله دژکام، در گردهمایی مبلغین که در حسینیه قوام شیراز برگزار شد، با اشاره به اینکه روحانیون باید به شیوه های مختلف تبلیغ آشنا شوند، اظهار داشت: روحانی مبلغ باید بتواند به درستی انتقاد کند و آن را با طنز  به پایان برساند.

وی، روحانیون را لشکر امام حسین(ع) دانست و افزود: امروز امام حسین(ع) لشکر دارد و آن لشکر روحانیت تشیع است، هیچ فردی نمی تواند ادعا کند که روحانیت از وضع جامعه بی خبر است، اما پای آرمان امام حسین(ع) ایستاده است.

نماینده ولی فقیه در استان فارس خاطرنشان کرد: روحانیت اکنون به عنوان لشکر امام حسین(ع) حرکت می کند و باید با عظمت آن را در دنیا ادامه دهد، از این رو باید قدر این فرصت را بدانیم، ایام عاشورا مردم، مسوولان و روحانیون باید عاشق امام حسین(ع) باشند و آن را ابراز کنند چراکه برخی با ما دشمن نیستند، بلکه با امام حسین(ع) دشمن هستند.

وی با تاکید بر اینکه دشمنی با روحانیت به این دلیل است که آنان سخنان امام حسین(ع) را بیان می کنند، ادامه داد: امام حسین(ع) اهداف انقلاب خود را بیان کرده است و آن هدف گرفتن چیزی از مردم نبود، بلکه هدف اصلاح امت بود.

حجت الاسلام والمسلمین دژکام با بیان اینکه امروز در جامعه فساد زیاد شده است، تصریح کرد: امام حسین(ع) آمد تا جلو فساد را بگیرد، از این رو باید مفاسد را شناسایی کرد.

 وی به گرانی های جامعه و درد مردم اشاره و عنوان کرد: مردم ۲۳ میلیون رای دادند به چه مناسبت؟ شما که مسئول هستید باید جلوی این مسائل بایستید. ما به سرمایه دار احترام می گذاریم، اما نباید بیش از حق خود بخورد، ما از دولت مطالبه داریم باید آن را حل کند.

نماینده ولی فقیه در استان فارس تصریح کرد: در دهه محرم مباحث باید اصلاح گرانه باشد، منبر قداست فراوانی دارد، امام حسین(ع) برای اصلاح قیام کرده است، اکنون در چهلمین سال پیروزی انقلاب به سر  می بریم، ما در این چهل سال دستاوردهای فراوانی داشته ایم، اما فقط مسائل اقتصادی دیده می شود، مسائلی مانند امنیت، بخشی از این دستاورد ها است.

وی تاکید کرد: ما در مسأله اقتصادی کم آورده ایم. البته مقام معظم رهبری فرمودند اگر در این بخش جهادی کار کنیم درست می شود، دولت های قبل نیز در این بخش  مقصر هستند، اما از این دولت هم مطالبه داریم و باید مشکلات مردم را حل کند.

حجت الاسلام والمسلمین دژکام با اشاره به اینکه دهه امر به معروف و نهی از منکر دهه محرم است، عنوان کرد: نترس بودن یکی از ویژگی های روحانی است؛ در قانون امر به معروف آمده که روحانیون می توانند امر به معروف و نهی از منکر مردم نسبت به دولت کند. اگر این بخش به درستی انجام نشود مردم ناامید می شوند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha