پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام سجاد کاوه

حوزه/ معاون تهذیب مدرسه علمیه سفیران هدایت خاتم الانبیاء (ص) سنندج گفت: گرایش ها و جناح بندی های سیاسی خود را به دین گره نزنند و بدانند که در مجالس اقامه عزا بزرگان دین، جایی برای جناج بازی و سیاست بازی نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در استان کردستان، حجت الاسلام سجاد کاوه، صبح امروز در جمع طلاب مدرسه علمیه سفیران هدایت خاتم الانبیاء(ص) سنندج اظهار داشت: این روزها، یعنی دهه محرم را باید یکی از برهه های خاص تاریخ اسلام نامید. بی شک اگر قیام امام حسین(ع) نبود، اکنون معلوم نبود که سرنوشت اسلام به کدام سمت و سو گرایش پیدا کرده بود.

معاون تهذیب مدرسه علمیه سفیران هدایت خاتم الانبیاء(ص) سنندج گفت: لذا این ایام را باید ایام احیای مجدد اسلام ناب محمدی(ص) نامید، زیرا امام حسین(ع) با ایثار جان خود و اهل بیتش جانی دوباره به اسلام داد و این دین را از دستان اربابان ظلم و جور و کاخ های آنان بیرون آورد و در جامعه اسلامی نهادینه ساخت.

این استاد حوزوی با اشاره به اینکه این روزها تبلیغات بسیاری برای کم رنگ شدن عزاداری ها از سوی برخی جریان ها در حال انجام است، افزود: کسانی که در مراسم ها و هیئت های عزاداری حضور دارند، باید به هیچ وجه گرایش ها و جناح بندی های سیاسی خود را به دین گره نزنند و بدانند که در مجالس اقامه عزا بزرگان دین، جایی برای جناج بازی و سیاست بازی نیست.

حجت الاسلام کاوه تصریح کرد: زیرا اگر مجالس عزا به سمت و سوی خاصی حرکت کند، نه تنها اجر حضور در آن مراسم نصیب کسی نمی شود، بلکه احتمال قرار گرفتن در مسیری غیر از مسیر ائمه اطهار علیهم السلام بعید نیست.

معاون تهذیب مدرسه علمیه سفیران هدایت خاتم الانبیاء(ص) سنندج گفت: از ماهها قبل رسانه های معاند با استفاده از پتانسیل ها و استعدادهای خود، شبهه افکنی علیه دین اسلام به ویژه مذهب تشیع را به راه انداخته اند و بهترین فرصت برای تحریف اعتقادات مردم را همین مجالس عزاداری به ویژه هیات ها مذهبی می دانند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه روحانیون به ویژه طلاب باید نقش کلیدی در این روزها داشته باشند، تاکید کرد: روحانیون و طلاب باید با ورود به مسایل مذهبی و از سوی دیگر با داشتن علم و جامعیت دینی از تبلیغ خرافات دینی در مجالس عزاداری و هیات ها جلوگیری کنند، زیرا تاریخ نشان داده است که دشمنان اسلام اولین جایی که را مورد هدف شبهات و باورهای غلط خود قرار می دهند، مساجد، هیات های عزاداری و... می باشد.

حجت الاسلام کاوه اظهار داشت: بنابراین باید قدر این روزها را بدانیم و با حضور هوشمندانه و با بصیرت در هیات های مذهبی و عزاداری بتوانیم با فلسفه فکری و اعتقادی اهل بیت علیهم السلام به ویژه امام حسین (ع) بیشتر آشنا شویم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha