جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
علی اصغر دریایی

حوزه/ مسئول برنامه ریزی و نظارت حوزه علمیه استان کردستان گفت: ماه محرم و صفر بهترین فرصت برای افزایش معرفت دوستداران اهل بیت علیهم السلام می باشد، زیرا این برهه خاص از تاریخ اسلام سرشار از درس ها و عبرتهای بسیار برای انسان امروزی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» علی اصغر دریایی، صبح امروز در جمع عزاداران حسینی در سنندج اظهار داشت: حماسه تاسوعا و عاشورا برگ زرینی در تاریخ اسلام است. این روزها نماد آزادگی و آزادمردی مردانی است که جان و مال خود را در راه خدا انفاق کردند.

مسئول برنامه ریزی و نظارت حوزه علمیه استان کردستان گفت: سیره عملی امام حسین (ع) باید چراغ هدایت همه بشریت باشد زیرا رسول خدا (ص) در این باره می فرمایند: « إنَّ الحُسَینَ مِصباحُ الهُدی وسَفینَةُ النَّجاةِ/ همانا حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است».

این کارشناس حوزوی ادامه داد: در چنین روزی بهترین مردان خدا بر روی زمین در مقابل سپاهیان بی شمار و البته فریب خورده یزیدیان قرار گرفته اند که با این کار خود پیام های بسیاری برای جامعه بشریت داشت.

دریایی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: در روز تاسوعا و عاشورا جبهه ایمان و فکر در مقابل هم قرار گرفتند و حق برای همیشه تاریخ ماندگار و ظلم و زر و سیم منفور و شیطانی شد.

این مداح و روضه خوان اهل بیت علیهم السلام خاطرنشان کرد: همه کسانی که ارادت به خاندان رسول خدا (ص) و به ویژه امام حسین علیه السلام و یاران باوفایش دارند، باید به خوبی با زندگی این بزرگواران آشنا باشند و بتوانند که شبهات و خرافاتی که به صورت هدفمند توسط دشمنان دین خدا به اسلام ورود کرده است را بشناسند و در مقابل آن جبهه گیری کنند.

مسئول برنامه ریزی و نظارت حوزه علمیه استان کردستان بیان داشت: در ظاهر نهضت امام حسین علیه السلام (ع) کمتر از یک ماه و در حدود 10 روز و در یک مکان خاص به وقوع پیوست، ولی آثار آن قرنهاست جهان را متاثر از خود نموده است و نمونه عینی و بارز آن، انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی (ره) است.

وی درک فلسفه عمیق نهضت حسینی را برای همه دوستداران اهل بیت علیهم السلام واجب دانست و گفت: اگر در کتب اسلامی به ویژه آثار شهید مطهری و دیگر بزرگان دین  مطالعه داشته باشیم، متوجه می شویم که امام حسین علیه السلام با وجود علم به اینکه در صحرای کربلا چه چیزی در انتظار وی و خاندانش است، ولی برای احیا و دادن جانی دوباره به اسلام واقعی قدم در این راه گذاشت که این نهایت ایثار و جهاد یک انسان می تواند باشد.

دریایی افزود: ماه محرم و صفر بهترین فرصت برای افزایش معرفت دوستداران اهل بیت علیهم السلام می باشد، زیرا این برهه خاص از تاریخ اسلام سرشار از درس ها و عبرتهای بسیار برای انسان امروزی است.

این مداح اهل بیت علیهم السلام با اشاره به اینکه ما باید در هیات های عزاداری امام حسین علیه السلام بر معرفت دینی خود بیفزاییم،  ادامه داد: مجلس عزا و محفل امام حسین علیه السلام آن زمان برای یک عزادار مایه ثواب و اجر اخروی است که معرفت و ایمان فرد را ارتقا دهد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha