پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام و المسلمین فرحانی

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین فرحانی، گفت: اگر ما بتوانیم مجلس روضه امام حسین(ع) را هرچه باشکوه‌تر، بامعرفت‌تر و بین‌المللی‌تر برگزار کنیم، ظهور زودتر شکل می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خوزستان، حجت الاسلام و المسلمین عبدالکریم فرحانی، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، در جمع عزاداران هیئت محبان ابوالفضل العباس دزفول، با ذکر آیاتی از سوره فجر اظهار داشت: سوره فجر به سوره امام حسین(ع) معروف است و برخی مفسران، آیات این سوره را با مهدویت مرتبط می‌دانند؛ ازاین‌رو می‌توان گفت ظهور امام مهدی(عج) و انقلاب جهانی آن حضرت، مستقیماً بااباعبداللّه در ارتباط است.

وی، با بیان عبرت‌های این دهه گفت: برای رسیدن به حداکثر لذت و استفاده از بندگی خداوند، نیاز به یک پیش‌زمینه داریم و این پیش زمینه مثل راهی است که باید طی شود و رسیدن به پایان این راه به دست خود انسان است.

عضو مجلس خبرگان رهبری، با بیان اهمیت شب‌زنده‌داری در ایام محرم؛ تأکید کرد: درمسیر عبادت و طلب لذت واقعی بندگی، شب‌ها بسیار حائز اهمیت‌اند که در این راستا امام باقر(ع) می‌فرمایند: «جیفَةٌ باللَّیل، بَطَّالٌ بِالنَّهار» یعنی کسانی که شب را آن‌چنان می‌خوابند که فردا مثل مردارند و همان روزشان را هم بیکارند، انسان‌های صالحی نیستند، پس باید از شب‌ها درجهت کسب محبت خدا و اهل‌بیت استفاده کرد.

حجت الاسلام و المسلمین فرحانی، در ادامه با تأکید بر ارتباط شب‌زنده‌داری و محبت اهل‌بیت افزود: کسی که می‌خواهد در جهت اعتلای روح خود و نزدیک شدن به اهل‌بیت حرکت داشته باشد، باید شب را حداقل به‌اندازه دو رکعت نماز شفع و یک رکعت نماز وتر، دریابد.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری،  با پرداختن به نظر دیگر مفسران اذعان داشت: منظور از «فجر» همان فجر ولایت است که هم معنی با امام زمان(عج) می‌باشد و منظور از «لیال عشر» نیز ده امامی است که بنا به شرایط اجتماعی زمان خود، ظهور نکرده و بشریت نتوانست آن‌ها را تمام و کمال دریابد.

وی در ادامه در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه «چرا خداوند به فجر ولایت قسم خورده و آن را امام زمان(ع) معرفی می‌کند؟» گفت: امام صادق(ع) تفصیلا می‌فرمایند که این سوره، سوره جد ما سیدالشهداست و به علت آیه «یا ایتها النفس المطمئنه»، امام حسین(ع) مصداق بارز این آیات است.

حجت الاسلام و المسلمین فرحانی، با بیان لزوم برگزاری باشکوه عزاداری حسینی گفت: اگر ما بتوانیم مجلس روضه امام حسین(ع) را هرچه باشکوه‌تر، بامعرفت‌تر و بین‌المللی‌تر برگزار کنیم، ظهور زودتر شکل می‌گیرد؛ زیرا امام زمان قرار است، خود را با امام حسین(ع) به جهانیان معرفی کند و مخاطب جملات او کل مردم دنیا است.

وی در پایان گفت: امام صادق (ع) می‌فرمایند: در روز ۲۳ رمضان سال ظهور، ندا می‌آید که امسال سال ظهور است و اتفاقاً در این روز دعاهای مخصوص امام زمان(عج) سفارش شده‌اند؛ چون روز، روز امام زمان(عج) است و در روایتی روز جمعه‌ای که عاشوراست، ظهور اتفاق می‌افتد. یعنی اینکه حسین(ع) است که ظهور فجر ولایت را به بندگان خدا، به اذن خدا، هدیه می‌کند.

 

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha