یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
تشکری

حوزه/مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان بوشهر گفت: تنها راه حفظ جوانان و نوجوانان از خطرات و تهدیدها، ارجاع آنان به منبعی سرشار از نشاط، معنویت، پاکی، انسانیت و عدالت است و بی‌شک، عاشورا ناب‌ترین این منبع‌ها است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از بوشهر مراسم عزاداری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله حسین(ع) امروز با سخنرانی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان بوشهر در گلزار مطهر شهدای شهر بوشهر برگزار شد.

حجت‌الاسلام ابراهیم تشکری در این مراسم با بیان اینکه دفاع از دین و فداکاری در راه آن را از مهم‌ترین آموزه‌ های قیام حضرت سیدالشهدا(ع) است گفت: امام حسین(ع) حرکت تاریخی خود را باتدبیر، روشنگری و همتی بلند آغاز نمود و با وجود آگاهی از سرانجام این مسیر و شهادت درراه خدا، هدف خود را حاکمیت قرآن و سنت نبوی، بیان کرد و نشان داد که نباید به بهانهٔ حفظ جان در دفاع از دین خدا، کوتاهی و مسامحه کرد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان بوشهر ادامه داد: امام حسین(ع) بزرگ پرچم‌دار آزادی نه یک نفر، بلکه عموم بشریت را از قید و بند اسارت‌های مادی، فکری و اخلاقی نجات داد.

وی با اشاره به این‌که امام حسین(ع) در قیام عاشورا درس فداکاری، ازجان‌گذشتگی و ایثار به همه ما دادند، تصریح کرد: این درس برای همه انسان‌ها و جامعه بشریت است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان بوشهر اضافه کرد: تنها راه حفظ جوانان و نوجوانان از خطرات و تهدیدها، ارجاع آنان به منبعی سرشار از نشاط، معنویت، پاکی، انسانیت و عدالت است و بی‌شک، عاشورا ناب‌ترین این منبع‌ها است.

حجت‌الاسلام تشکری با اشاره به اینکه نهضت امام حسین(ع) نهضت همه مستضعفان عالم است، اضافه کرد: نهضت امام حسین(ع) قیام همه مسلمانان و بشریت تحت ظلم، اسارت و زنجیر بردگی برابر یزیدیان در هر عصر و نسلی است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha