شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام والمسلمین رضا خدری-مدیر حوزه بوشهر

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان بوشهر با گرامیداشت هفته دفاع مقدس، این ایام پرشکوه را حاصل درس گرفتن از عزت طلبی و استقامت عاشورا دانست و گفت: مقاومت مهمترین الگوی منطقه ­ای ایران است .

حجت الاسلام رضا خدری امروز در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر با گرامیداشت هفته دفاع مقدس، این ایام پرشکوه را حاصل درس گرفتن از عزت طلبی و استقامت عاشورا دانست و گفت: مقاومت مهمترین الگوی منطقه­ای ایران است و الگویی که هم در ایران و هم جنگ 33 روزه لبنان، نبرد 55 روزه فلسطینیان، جهاد علیه داعش در سوریه و عراق و امروز هم در یمن بعد از چند سال که تجمع عاشورایی مردم یمن جواب داد .

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر با بیان اینکه پدیده ­هایی نظیر حزب الله لبنان، انصار الله یمن، حشد الشعبی عراق، لشگرهای فاطمیون و زینبیون در افغانستان و پاکستان حاصل الگوی مقاومتی برگرفته از عاشورا است، افزود: اعجاب برانگیز است که در یمن با آن همه سختی و فشار جنگ، شعار مقاومت و هیهات مناالذله سر می­ دهند.

وی با یادآوری پنجم مهر سالرزو شکست حصر آبادان در سال 60 است گفت: این حصر با همین مدل مقاومت عاشورایی شکسته شد و امام راحل اعلام کرد که حصر آبادان باید شکسته شود، و نیروهای فداکار و مردمی بسیج و سپاه پاسداران در عملیات ثامن الائمه(ع) حصر را شکستند و این پیروزی بزرگ را به وجود آوردند.

امام جمعه چغادک با تاکید قدرشناسی سرمایه ­های دفاع مقدس از سوی مردم و مسئولان، گفت: گنج­های معنوی که در طول این دفاع مقدس شکل گرفت را باید بیشتر حفاظت کنیم و از آن منحرف نشویم؛ روحیه ایثار و از خودگذشتگی، روحیه مقاومت و استقامت، روحیه شهادت و صبوری خانواده­های معظم شهدا و ایثارگران اینها گنج­های پربرکت و تمام نشدنی دفاع مقدس هستند که باید امروز از آن حراست و پاسداری کنیم.

حجت الاسلام خدری افزود: خانواده شهدا الگوهای عاشورایی را خوب به ما معرفی کردند، آنها همان الگویی که از عاشورا گرفته بودند بعد هزار و 400 سال جلوی چشمان ما به نمایش گذاشتند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha