پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
کد خبر: 462665
۱ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۶
واعظ سلفی در مصر ممنوع المنبر شد

حوزه/ وزارتخانه اوقاف و امور دینی در مصر یک واعظ سلفی را در این کشور ممنوع المنبر کرده و وی دیگر حق شرکت در مراسم مذهبی مساجد و مراکز دینی را ندارد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از dailynewsegypt، وزارت اوقاف و امور دینی در مصر، یک واعظ سلفی را در این کشور ممنوع المنبر کرده و تمامی سخنرانی های مذهبی وی را در مساجد و مراکز دینی و کلاس های درسی او را لغو کرد.

به گفته این وزارت خانه «محمد سعید رسلان» واعظ سلفی قوانین وعظ را زیر پا گذاشته و در نماز جمعه موعظه و سخنرانی های خارج از برنامه تنظیم شده انجام داده است.

لازم به ذکر است از سال 2015 تاکنون دولت مصر به طور هفتگی سخنرانی های نماز جمعه در مساجد را که قرار است توسط امامان جماعت و وعاظ خوانده شود تنظیم می کند و واعظان حق تخطی از آن را ندارند.

این وزارتخانه همچنین امام جماعت جدیدی را برای مسجد متعلق به این واعظ سلفی در شهر منیفه تعیین کرده است.

سال گذشته نیز اتفاق مشابهی رخ داد و دولت مصر اعلام کرد «سلیم عبدالجلیل» و امام مسجد سید نفیسه عبدالله رشد که معاونت سابق وزارتخانه اوقاف را به عهده داشته دیگر اجازه وعظ در نماز جمعه و تدریس در کلاس های درس را ندارد. وی متهم شده بود که سخنانش علیه منافع ملی و برهم زننده حقوق شهروندی و انتخاب آزادی دینی در این کشور هستند.

از سال 2013 وزارتخانه اوقاف و امور دینی در مصر، دستورالعمل های جدیدی برای مبارزه با وعاظ تندرو و محدودیت فعالیت آن ها در مساجد به ویژه در نمازهای جمعه به کار گرفته است.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha