جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
رژه «روز مسلمان» در شهر نیویورک برگزار شد

حوزه/ در سی و سومین رژه سالانه «روز مسلمان» که روز یکشنبه با حضور صدها شرکت کننده در شهر نیویورک در ایالات متحده برگزار شد، مسلمانان آمریکایی پیام «مهربانی برای همگان» را به گوش مردم دنیا رساندند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از amny، سی و سومین تجمع سالانه رژه «روز مسلمان» دیروز با حضور صدها شرکت کننده در شهر نیویورک آمریکا برگزار شد. موضوع رویداد امسال «مهربانی برای همگان» اعلام شده است.

در سی و سومین رژه «روز مسلمان» که روز یکشنبه در میان شهر منهتن برگزار شد، صدها شرکت کننده در خیابان های این شهر به حرکت درآمدند.

محمد ملک یکی از بانیان مرکز اسلامی مجلس مسلمانان در جزیره استاتن در این باره گفت: ما بزرگداشت متعهد بودن مسلمانان به ترویج صلح و عشق به مردم از تمامی پیشینه های مذهبی را برگزار می کنیم.

از شعارهای این تجمع «همه به الله تعلق دارند» و «ما عشق را گسترش می دهیم» بودند. شرکت کنندگان در این راهپیمایی در نزدیکی خیابان مدیسون نماز ظهر را به جماعت برگزار کردند. و پرچم های مختلف متعلق به کشورهای مختلف از جمله آمریکا، نیجریه و هند را در دست داشتند.

مریم ملیک که هر ساله همراه با خانواده اش برای شرکت در این راهپیمایی از نیوجرسی می آید می گوید: این راهپیمایی به ما کمک می کند غرور فرهنگی مان را ترویج داده و کلیشه های ضداسلامی را از بین ببریم. یک مسلمان مانند دیگر شهروندان شهر نیویورک در این شهر قدم می گذارد.

وی افزود: این مثل یک حرکت فرهنگی و یک هویت خانوادگی است و ما به این طریق نشان می دهیم که چگونه به مسلمان بودنمان افتخار می کنیم.

لازم به ذکر است به گفته بانیان مراسم، این رژه از سال 1985 با هدف و متحدسازی و تقویت سیاسی مسلمانان آمریکایی برگزار شده است. رژه در سال 2001 پس از وقوع حادثه 11 سپتامبر لغو گردید و به گفته برگزارکنندگان از آن زمان تاکنون به دلیل افزایش روز افزون اسلام هراسی در ایالات متحده، به ویژه پس از روی کار آمدن دولت ترامپ، تعداد شرکت کنندگان در این رژه هر ساله کاهش داشته است.

 با این حال مسلمانان نیویورکی معتقدند تلاش هایشان در راستای ایجاد تغییرات به نفع مسلمانان موثر واقع شده و تعطیلات کلاس های درسی به مناسبت اعیاد اسلامی یکی از نتایج این تلاش ها بوده است.

حسین سید مدیر رژه امسال می گوید: ما آمریکایی هستیم. ما صدای بلندی داریم و صدایمان را به گوش همه می رسانیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha