جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
ماندگاری

حوزه/ رئیس مؤسسه روایت سیره شهدا با ذکر این نکته که اگه میخواهیم بنده خدا شویم و از اسارت بیرون بیاییم، گفت: انسان وارسته به نظر و حرف مردم اهمیت نمی دهد بلکه ملاک این است که خدا بپسندد و هدف ائمه اطهار و دفاع مقدس آزاد شدن از اسارت و بندگی گناه است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدمهدی ماندگاری، شامگاه دوشنبه در جمع عزاداران حسینی «بچه‌های آسمان» با بیان اینکه هدف همه قیام‌ها اصلاح بوده است، گفت: هدف از قیام عاشورا هم اصلاح امت  است.

رئیس مؤسسه روایت سیره شهدا تأکید کرد: انسان‌ها یا بنده‌اند یا برده‌اند و یا سرگردان و این‌ها همه نوعی اسارت است، اما مهم‌تر آنکه انسان نباید برده گناه باشد، باید از گناه بگذریم تا در وادی بندگی راهمان بدهند، برای گذشت از گناه سه قدم لازم است، اولین آن پیشگیری یا ورع، فرار از زمینه‌های گناه است، امروز بعضی افراد برده گناه هستند.

وی با ذکر این نکته که هر آیه‌ای که در قرآن کلمه مؤمن دارد، مصداق آن حضرت علی علیه‌السلام است، گفت: طبق صریح آیات قرآن کریم، شهدا جاودانه کنار انبیا هستند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین ماندگاری با تأکید بر اینکه خدا خریدار انسان‌های مخلص است و عده‌ای هم خود را برای شیطان‌های جنی و انسی بزک می‌کنند و این در حالی است که امام حسین (ع) برای اصلاح امت خون داد و امام سجاد(ع) خون‌دل خورد.

وی به رشادت‌های رزمندگان در جبهه‌ها اشاره کرد و افزود: حُرهای دفاع مقدس بسیار زیاد هستند و ای‌کاش گروهی، کار، شناسایی این حُرها را به عهده می‌گرفت.

این کارشناس مسائل مذهبی ادامه داد: عده‌ای همه همتشان برای شهوت، مال‌اندوزی و دنیاست و عده‌ای هم خود را برای بندگی خدا آماده می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: باید از زمینه‌های گناه به سمت خدا فرار کنید و اختلاط زن و مرد یکی از این زمینه‌های گناه است که الآن تفکیک جنسیتی در دانشگاه‌ها در انگلیس اجرایی شده است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین ماندگاری تأکید کرد: جلوگیری از اختلاط زن و مرد باعث می‌شود بسیاری از گناهان اتفاق نیفتد و تأخیر ازدواج باعث ازدیاد گناه در جامعه شده است.

وی افزود: عفت نفس یعنی پشت کردن به گناه، یکی دیگر از راه‌های مقابله با بردگی شیطان است و هر که رو به گناه باشد پشتش به خداست.

این استاد حوزه و دانشگاه سومین راه را استغفار به درگاه خداوند عنوان کرد و گفت: با این سه قدم از گناه بگذریم تا در حقیقت اسیر و برده گناه نباشیم.

وی در ادامه به بردگی نسبت به مردم و اسیر حرف مردم بودن اشاره کرد و گفت: از حرف مردم و از خطای مردم بگذریم، جمله کلیدی ما مأمور به وظیفه‌ایم نه کسب نتیجه بسیار راهگشاست و سعی کنیم اسیر حرف دیگران نباشیم که این اسارت باعث بردگی ما می‌شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین ماندگاری با ذکر این نکته که آگه می‌خواهیم بنده خدا شویم، از اسارت بیرون بیاییم، یادآور شد: انسان وارسته به نظر و حرف مردم اهمیت نمی‌دهد بلکه ملاک این است که خدا بپسندد و هدف ائمه اطهار و دفاع مقدس آزاد شدن از اسارت و بندگی گناه و اسارت در حرف مردم است.

وی اسیر تعلقات حلال بودن را یکی دیگر از اسارت‌های انسان دانست که شهدا به‌راحتی از این تعلقات گذشتند و زن و فرزند خود را رها کرده و به دنبال وظیفه دفاع از دین رفتند.

رئیس مؤسسه روایت سیره شهدا در پایان تأکید کرد: برای اینکه اسیر نفس نباشیم و بنده واقعی خدا باشیم باید باورها و دیدگاه‌های خود را اصلاح کنیم، جهت زندگی خود را درست کنیم، روش‌ها و کنش‌ها را در زندگی اصلاح کنیم و این اصلاح باید از فکر شروع شود تا ماندگار بماند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha