شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
کد خبر: 463144
۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۰
اخبار کوتاه

دیدار عمومی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر، برگزاری جلسه اعضای دبیرخانه علامه حلی(ره) استان، برگزاری نشست بصیرتی - سیاسی در حوزه علمیه کنگان و تشریح سیاست ها، برنامه ها و فعالیت های هفته دفاع مقدس تبلیغات اسلامی از مهمترین اخبار کوتاه فرهنگی استان بوشهر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از بوشهر، صبح  امروز (چهارشنبه) طبق روال هفته های گذشته، دیدار عمومی حجت الاسلام والمسلمین غلامعلی صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر برگزار شد.

در این دیدار عمومی بسیاری از مردم مسائل و مشکلات خود را با نماینده ولی فقیه در استان در میان گذاشتند و  ایشان نیز بسیاری از مسائل را پیگیری کرد.

گفتنی است، حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری از ماه ها پیش طرح میز خدمت را در استان به اجرا در آورد که بر مبنای آن هر هفته مدیران و مسئولان دستگاه های اجرایی، نهاد ها، ارگان ها و سازمان ها در مصلای جمعه بوشهر به مسائل و مشکلات مردم پاسخ می دهند.

برگزاری جلسه اعضای دبیرخانه علامه حلی(ره) استان بوشهر

جلسه برگزاری آیین اختتامیه سومین جشنواره علامه حلی(ره) استان بوشهر با حضور اعضای دبیرخانه این جشنواره امروز در سالن جلسات مدیریت حوزه عمیه استان برگزار شد.

در این جلسه زمان برگزاری آیین اختتامیه سومین جشنواره استانی علامه حلی(ره) در بوشهر روز 23 آبان ماه سال جاری تعیین گردید.

حجت الاسلام حسین فقیه دبیر جشنواره استانی علامه حلی در بوشهر نیز هدف از برگزاری این جشنواره را ترویج پژوهش در مدارس علمیه استان عنوان کرد و افزود: در دومین جشنواره استانی علامه حلی در بوشهر تعداد ۳۱۹ مقاله به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که ۱۰۲ مقاله مربوط به برادران و ۲۱۷ مقاله مربوط به خواهران بود.

وی با اشاره به انتخاب ۱۴ مقاله به عنوان برترین‌های دومین جشنواره علامه حلی، بیان کرد: دبیرخانه وحدت حوزه و دانشگاه با حضور نمایندگان حوزه و دانشگاه‌ها راه اندازی شده است و توسعه کرسی‌های آزاداندیشی را در دستور کار داریم.

برگزاری نشست بصیرتی سیاسی در حوزه علمیه کنگان

نشست بصیرتی سیاسی به مناسبت هفته دفاع مقدس  با حضور سرهنگ اسماعیل تاجیک فرمانده ناحیه سپاه محمد رسول الله شهرستان کنگان برگزار شد.

سرهنگ اسماعیل تاجیک در این نشست گفت: در بدو انقلاب و نظام اسلامی تمام دنیا علیه ایران لشکر کشی کردند و می خواستند انقلاب را در نطفه خفه کنند و یک جنگ جهانی سومی به راه انداختند.

وی افزود: در این برهه دشمن استراتژی کوتاه مدت راه برای مردم و مسؤلین چیدند تا با فشار های همه جانبه، ایران را از داخل خرد کنند و این هم با پاره کردن برجام توسط ترامپ صورت گرفت.

تشریح سیاست ها، برنامه ها و فعالیت های هفته دفاع مقدس تبلیغات اسلامی بوشهر

معاون فرهنگی، پژوهشی و آموزشی تبلیغات اسلامی بوشهر در جمع فعالان تبلیغی با گرامیداشت هفته دفاع مقدس به تشریح سیاست ها و ویژه برنامه های این مجموعه پرداخت.

حجت‌الاسلام محمودی نیا افزود: صدام، که جنگ با ایران را «یوم الرعد» نام نهاد، در هشت سال نتوانست میلیمتری از خاک مان را تصاحب کند با سرافکندگی و ذلت هم خود و هم حزبش نابود شدند اما مردم ما این جنگ تحمیلی را «دفاع مقدس» لقب دادند و با اعتقاد و ایمان جانفشانی کردند و امروز هم در اوج عزت و قدرت به سر می بریم.

وی با بیان اینکه قشر روحانیون در حماسه دفاع مقدس نقش خود را به خوبی ایفا کرد گفت: روحانیت در دوران دفاع مقدس همچون پیش از ان جلودار نهضت‌های مردمی بود و طلایه دار تبلیغ و پیشگام حرکت‌های فرهنگی در جبهه‌های نبرد بودند، تا جائیکه بیش از ۳۴۰۰ شهید از جامعه روحانیون تقدیم انقلاب اسلامی شد.

حجت‌الاسلام محمود نیا افزود: امروز نیز وظیفه ما ده ها برابر بیش از گذشته سخت تر است. زیرا که دفاع مقدس ما امروز در قالب جنگ نرم است مبارزه ای که خیلی پیچیده تر و ترکش های بیشتری دارد که امروز باید ما روحانیون بیش از گذشته خود را در این زمینه مسلح کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha