جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین باطنی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین باطنی روحانی جانباز و آزاده، درجمع بانوان طلبه گفت: در دوران دفاع مقدس با دست خالی در مقابل بعثی ها و حامیان آنها ایستادیم و تمام کشورها در مقابل ما قد علم کرده بودند، به طوری که از ۴۲ کشور اسیر داشتیم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام و المسلمين علیرضا باطنی، جانشین مدیر حوزه علمیه اصفهان و از روحانیون جانباز و آزاده در نشست «یادیاران» به مناسبت هفته دفاع مقدس که در مدرسه علمیه الزهرا المرضیه سلام الله علیها اصفهان برگزار شد، گفت: چهار دهه از انقلاب اسلامی می گذرد و در تمام این چهار دهه مشکلات عدیده ای برای جریان انقلاب اتفاق افتاده است.

وي افزود: در دهه اول انقلاب؛ مشکل عمده جنگ تحمیلی و استقلال طلبی برخی استان ها بود، جنگ تحمیلی شرایط خیلی سختی برای کشور ایجاد کرد و ما در روزگاری به سر می بردیم که حتی برای انتقال مواد غذایی رزمنده ها دچار مشکل بودیم.

جانشین مدیر حوزه علمیه اصفهان ادامه داد: در آن سال ها با دست خالی در مقابل بعثی ها و حامیان آنها ایستادیم و تمام کشورها در مقابل ما قد علم کردند، به طوری که از 42 کشور اسیر داشتیم.

این روحانی جانباز و آزاده افزود: برخی کشورها مثل  کویت، قطر، دبی و کلا قارون های  دول خلیج ، هزینه جنگ را بر عهده داشتند و برخی مثل فرانسه، مسئول اطلاعات جنگ بودند و برخی هم مثل مصر و سودان مسئول تأمین نیروی انسانی جنگ بودند، به طور کلی هزینه، تجهیزات، اطلاعات جنگی  و حتی نیروی انسانی جنگ در برابر ایران توسط کشورهای دیگر تأمین می شد.

حجت الاسلام والمسلمین باطنی يادآور شد: در جنگ تحمیلی هیچ گاه با هر وسیله ای به دنبال پیروزی نبودیم و همواره به دستور امام خمینی(ره) مسائل جنگ را بسیار اخلاق مدارانه دنبال می کردیم، به طور مثال با به توپ بستن سد مندلیب، می توانسیتم  چند شهر عراق را تخریب کنیم و خیلی زودتر به پیروزی دست یابیم، ولی  با تأسی به حضرت علی(علیه السلام) و فرزند بزرگوارشان سید و سالارشهیدان  که آب را بر دشمنانشان نبستند و در هر شرایطی با اخلاق در جنگها حضور داشتند. در جنگ تحمیلی مردانه جنگیدیم.

این روحانی جانباز و آزاده در پايان گفت: انقلاب اسلامی در دهه  دوم با جنگ فرهنگی روبرو بود و حضرت آقا هم در آن سال ها به عناوین شبیخون فرهنگی، ناتوی فرهنگی، جنگ فرهنگی به این پدیده اشاره داشتند و در دهه  سوم با جنگ سیاسی و استفاده از ابزارهایی مثل جامعه مدنی و آزادی سیاسی، قصد حذف رهبری را داشتند که موفق نشدند و در نهایت در دهه  چهارم با جنگ اقتصادی دست و پنجه نرم می کنیم که ان شاءالله با همت والای مردم این دهه را هم با موفقیت پشت سر خواهیم گذاشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha