شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
صفایی بوشهری

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان بوشهر گفت: «علوم توجهی» علومی است که در ساختار منظومه پیشرفت یک جامعه و نظام مورد نیاز جدی است و توجّه نظام نیز به آن معطوف است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از بوشهر، جشنواره جهادگران علم و فنّاوری امروز همزمان با ششمین روز از هفته دفاع مقدس، به همت معاونت جهاد علم و فنّاوری سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر، در سالن اجتماعات دانشکده علوم انسانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر برگزار شد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر در این مراسم گفت: در ساختار مدیریّت علم از مقوله های علوم انسانی است دو نوع علم وجود دارد که یکی علم تخصصی و دیگری علم توجهی است.

حجت الاسلام والمسلمین غلامعلی صفایی بوشهری اظهار کرد: علم، دانش و فنّاوری های تخصصی، علومی هستند که متخصصینی در این زمینه رشد کرده و متناسب با پژوهش ها و تحقیق های دانش بنیان، یا بر گزاره نظری آن می افزایند و یا در عرصه علوم تجربی گزاره را تبدیل به فن، فنّاوری و تولید محصول تبدیل می کنند.

وی تصریح کرد: یکی از ویژگی های علوم تخصصی این است که نگاه آن به فضای بیرونی و جغرافیای اجتماعی نیست، بلکه تخصصی است که تفکر می کند و بر مبنای آن یا تولید می کند و یا بر تولید اضافه می کند.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر خاطرنشان کرد: «علوم توجهی» علومی است که در ساختار منظومه پیشرفت یک جامعه و نظام مورد نیاز جدی است و توجّه نظام نیز به آن معطوف است.

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری یادآور شد: در تزاحم بین ترجیح علوم تخصصی با علوم توجهی، تقریباً تمام نظریه پردازان مدیریّت علم معتقدند که علوم توجهی مهم ترند چون علومی هستند که منظومه پیشرفت بر اساس آن ها صورت می گیرد.

وی تأکید کرد: علوم توجهی نیازمند یک مدیریّت است که متأسفانه ما در ایران و بلکه در دنیا از آن محروم هستیم، لذا لازم است یک نگاه آمایشی به منظومه علم صورت گیرد.

در این مراسم از تعدادی از مخترعین بسیجی و خانواده شهید عبدالرحمن یا علی مدد از شهدای علمی استان بوشهر تقدیر به عمل آمد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha