پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
ملك شهر

حوزه/ در عاشورا هردو جبهه حق و باطل نماز خواندند، ولی آنچه به عبادت روح می دهد، ولایت است. در عالم یا حق است یا باطل و وجه سومی اگر باشد، نفاق است.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از اصفهان، خانم هاشمی نژاد در نشست تربیتی-اخلاقی با موضوع  «وظایف امام از منظر امام سجاد (ع)»، در مدرسه اهل البیت(ع) ملک شهر، گفت: حضرت زین العابدین(ع) یکی از مظلوم ترین ائمه(ع) هستند که در دوران خفقان اموی به سر بردند و در سالی که به شهادت رسیدند، برخی ایشان را به عنوان شخص فقیه می دانستند و آن سال را عام الفقها نامیدند.

وی در ادامه ابراز داشت: از منظر امام سجاد (ع) هر امامی سه وظیفه دارد، وظیفه اول تشکیل حکومت است، البته اگر امکان تشکیل حکومت  باشد. خداوند طبق آیه " إِنِّي جَاعِلٌ فِي الْأَرْضِ خَلِيفَةً " حاکمیت را به خلفای خود واگذار کرده است و در هیچ زمانی زمین خالی از حجت الهی نیست.

مدیر مدرسه علميه خواهران اهل البیت(ع) ملك شهر بیان کرد: امام زمان(عج) در جواب نامه اسحاق بن یعقوب که سؤال شده بود در دوران غیبت کبری که ارتباط با شما قطع می شود چه کار کنیم؟ حضرت فرمودند: « أَمَّا الْحَوَادِثُ الْوَاقِعَةُ فَارْجِعُوا ». حضرت این اجازه را به فقها دادند که در زمان غیبت پاسخ گوی مردم باشند و مردم موظف به رجوع به ایشان هستند.

 هاشمی نژاد اذعان داشت: امثال حکومت های عربستان چون حاکمیت الله را ندارند، غاصب هستند و هر جایی هر حکومتی با همان پشتوانه ایده ای که دارد تفکرات خود را منتشر می کند و اگر صدای لبیک یا حسین در اقصی نقاط جهان به گوش می رسد به خاطر حاکمیت تشیع است و البته کشور ما جمهوری اسلامی است، امام خمینی(ره) فرمودند: «جمهوری اسلامی نه یک کلمه کمتر و نه یک یک کلمه بیشتر». زیرا حاکمیت از آن حجت بن الحسن(ع) است و ان شاءالله به دست بابرکت ایشان اتفاق خواهد افتاد..

وی گفت: دومین وظیفه امام، تبیین و تفسیر آیات الهی است و سومین وظیفه هم تربیت شاگرد است که امام سجاد(ع) در قالب دعا و نیایش تمام معارف دین را تحت عنوان صحیفه سجادیه( اخت القرآن ) برای مردم تبیین کردند و زمینه های دانشگاه چند هزار نفری امام صادق(ع) را پایه ریزی کردند.

مدیر مدرسه علميه خواهران اهل البیت(ع) ملك شهر بیان داشت: در عاشورا هردو جبهه حق و باطل نماز خواندند، ولی آنچه به عبادت روح می دهد، ولایت است. در عالم یا حق است یا باطل و وجه سومی اگر باشد نفاق است. ما باید از همین امروز جایگاه خود را مشخص کنیم و در همان مسیر حرکت کنیم.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha