جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
رژیم اسرائیل در ماه سپتامبر ۳۵ کودک فلسطینی را بازداشت کرد

حوزه/ به گفته کمیته امور زندانیان فلسطینی و زندانیان سابق، رژیم صهیونیستی در یک ماه، ۳۵ کودک فلسطینی را بازداشت کرده که جرم اغلب آنان پرتاب سنگ بوده است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از imemc، کمیته امور زندانیان فلسطینی و زندانیان سابق اعلام کرد، رژیم اسرائیل در ماه گذشته میلادی «سپتامبر» 35 کودک فلسطینی را بازداشت کرده و جریمه هایی بالغ بر12 هزار و 600 دلار برای آنان اعمال کرده است.

این کمیته روز پنج شنبه تایید کرد که کودکان و نوجوانان زیر 18 سال در اردوگاه نظامی اوفر در نزدیکی رام الله زندانی شده اند. که چهار تن از آنان در یورش های شبانه به منازل شان دستگیر شده، 20 تن از آنان در خیابان ها،  7 نفر در ایست های بازرسی نظامی، 3 نفر احضار شده و یکی از آنان نیز به خاطر  نداشتن اجازه ورود بازداشت شده است. به گفته این کمیته از این 35 کودک و نوجوان بازداشت شده، 14 نفر هنگام دستگیری به طرز بی رحمانه ای مورد ضرب و شتم قرار گرفته اند.

این کمیته تاکید کرد که بازداشت کودکان و نوجوانان، نقض حقوق بین المللی و کنوانسیون های امور کودکان است.

بر اساس گزارش سازمان دفاع از کودکان بین المللی، از سال 2000 تاکنون حداقل 8 هزار کودک فلسطینی توسط سیستم نظامی ارتش اسرائیل  بازداشت شده و مورد محاکمه قرار گرفته اند. دستگاه قضایی و نظامی صهیونیستی به خاطر سوءرفتارهای  سیستماتیک و شکنجه کودکان در جهان بدنام شده است.

 گفته می شود اکثریت کودکان فلسطینی در پی یورش های صهیونیست ها از خانه هایشان در کرانه باختری اشغالی ربوده شده اند. این کودکان بازداشتی در مراکز اسرائیلی بدون حضور والدین شان مورد بازجویی قرار گرفته و مورد شکنجه های متعدد از جمله بی خوابی دادن و ضرب و شتم قرار گرفته اند. بازجویی های اسرائیلی متشکل از آزار و اذیت فیزیکی و کلامی بوده و کودکان را مجبور به اعتراف به هر جرمی که بخواهند می کنند. این درحالی که جرم بیشتر کودکان فلسطینی پرتاب سنگ بوده است.

گروه حقوق بشر ادامیر اعلام کرد هم اکنون 270 کودک فلسطینی در زندان های اسرائیل اسیر هستند که 50 تن از آنان زیر سن 16 سال می باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha